از امروز سه‌شنبه ۱۱ اسفند ماه متقاضیان حضور در حج تمتع ۹۵ می‌توانند با مراجعه به بانک ملی قسط اول هزینه حج تمتع خود را پرداخت کنند.

آغاز پرداخت قسط اول هزینه حج تمتع سال ۹۵ از امروز

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا،کلیه دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا بیستم خرداد ماه سال 1385 از امروز سه‌شنبه 11 اسفند ماه تا روز سه‌شنبه 25 اسفند ماه فرصت دارند با مراجعه به بانک ملی ایران و ارائه اصل قبوض ودیعه گذاری، شناسنامه و کارت ملی قسط اول هزینه حج تمتع خود را پرداخت کنند.
زائران متقاضی در این مرحله از پرداخت هزینه حج مبلغ 50 میلیون ریال را به صورت علی‌الحساب به عنوان بخشی از هزینه سفر در حسابی به نام خود واریز می‌کنند.

به گزارش ایکنا، بر خلاف سال‌های گذشته که پرداخت هزینه حج با ثبت‌نام در کاروان‌ها همزمان بود و زائران می‌توانستند همزمان با پرداخت هزینه حج کاروان و گروه قیمتی حج خود را انتخاب کنند، به دلیل قطع روابط سیاسی ایران و عربستان و بسته نشدن قراردادهای مسکن، هواپیمایی و ... حجاج بین ایران و عربستان، تا اصلاع بعدی کاروان بندی زائران صورت نخواهد گرفت.
همچنین سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌های مختلفی در خصوص وضعیت حج تمتع سال آینده اعلام کرده است که «از آنجا که به دلیل قطع روابط با عربستان، امکان حضور نمایندگان سازمان حج و زیارت در این کشور برای نهایی کردن اجاره هتل‌ها، حمل و نقل، تدارکات و تغذیه و ... وجود نداشته است، لذا در این مرحله برخلاف رویه گذشته، دریافت مبلغ مذکور بصورت علی الحساب بوده و هزینه قطعی سفر در زمان ثبت نام قطعی با مشخص شدن کاروان‌ها و گروه‌های قیمتی، هفته اول اردیبهشت ماه همزمان با زمان دریافت قسط دوم مشخص خواهد‌شد.
بدیهی است انجام حج در سال 1395 منوط به امضاء توافقنامه متعارف بین سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان و پذیرش شروط جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ کرامت، شأن و جایگاه حجاج ایرانی و صیانت از حقوق این عزیزان در طول موسم حج خواهد بود».

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.