۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
کد خبر: 372909

به تازگی ویدیویی از سیستم پارک خودکار زیرزمینی دوچرخه‌ها در کشور ژاپن در وب سایت یوتیوب منتشر شده که بسیاری از کاربران را شگفت زده کرده است.

سیستم زیرزمینی پارک دوچرخه در ژاپن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات، استفاده از دوچرخه در ژاپن یکی از معمول‌ترین راه‌ها برای جا به جایی در سطح شهر است. فرهنگ عمومی استفاده از دوچرخه آن چنان در میان ژاپنی‌ها رواج دارد که پیدا کردن جای مناسب برای پارک دوچرخه به یکی از مشکلات شهری تبدیل شده است. به همین دلیل و برای حل مشکل جای پارک دوچرخه، یک شرکت ساخت و ساز به نام Giken سیستم پارک خودکاری را در خیابان‌های ژاپن تعبیه کرده است که می‌تواند دوچرخه‌ها را زیرزمین نگهداری کند.

این سیستم رباتیک که Eco Cycle نام دارد، دوچرخه ها را در عمق 10 متری زمین نگهداری می‌کند. ظرفیت این سیستم پارک 204 دوچرخه در آن واحد است.

برای استفاده از این سیستم کاربر باید یک چیپ مخصوص را به چرخ جلویی دوچرخه خود متصل کند تا دوچرخه را به حساب کاربری پارکینگ خود در Eco Cycle متصل کند. در مرحله بعد باید دوچرخه را در قسمت مخصوص تعیبه شده قرار داده و دکمه سبز را فشار دهد. همان طور که در ادامه مشاهده خواهید کرد، این سیستم در کمتر از چند دقیقه دوچرخه را به پایین کشیده و پس از چرخاندن آن در جهت مناسب، فرآیند پارک تکمیل می‌شود. برای خارج کردن دوچرخه از این پارکینگ نیز تنها کافی است کارت حساب کاربری مخصوص این پارکینگ را مقابل قسمت مربوطه قرار داد تا دوچرخه در کوتاه ترین زمان ممکن به کاربر تحویل داده شود.

 
دوچرخه

 

 

دوچرخه

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.