۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 373471

مدیر مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهر مشهد گفت: امروز آلودگی هوای مشهد به مرز هشدار رسیده و پیش بینی می‌شود کیفیت هوا فردا تغییری نکند.

آلودگی هوای مشهد در مرز هشدار

به گزارش قدس آنلاین رضا اسماعیلی افزود: این افزایش آلودگی هوا به دلیل پایداری هوا و عدم وزش باد رخ داده که سبب شده آلاینده‌ها در سطوح پایین هوا قرار گیرند لذا پیش‌بینی می‌شود وضعیت هوای شهر مشهد در روز بعد نیز ناسالم باشد.

وی گفت: در حال حاضر عدد شاخص کیفیت هوای شهر مشهد 129 است که در مرز هشدار قرار دارد.

مدیر مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد تصریح کرد: ایستگاه خیام با عدد شاخص 175 آلوده‌ترین ایستگاه ستجش کیفیت هوای شهر مشهد گزارش شده و کیفیت هوا در ایستگاه‌های سجاد، اقدسیه، چمن، خیام شمالی، خاقانی، مفتح و کریمی در شرایط ناسالم برای تمامی افراد و ایستگاه‌های نخریسی، ساختمان، خیام، لشکر و شهید آوینی در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

اسماعیلی گفت: در سال 95 تاکنون کیفیت هوای شهر مشهد 8 روز در شرایط پاک و 31 روز سالم و یک روز در شرایط ناسالم گزارش شده و این در حالی است که در 40 روز اول سال 94 وضعیت کیفیت هوا 7 روز پاک 28 روز سالم و 5 روز ناسالم به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیلی وجود ذرات معلق زیاد در هوای شهر از شهروندان تقاضا می‌شود در روزهایی که هوای شهر آلوده است ورزش کردن در هوای آزاد را به زمان دیگری موکول کنند چرا که با ورزش کردن در هوای آلوده حجم زیادی از اکسیژن همراه با ذرات معلق وارد ریه‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.