رئيس جهاد كشاورزي اسدآباد با بيان اينكه فقط كشاورزان خسارت ديده اي كه محصول آنها بيمه است حمايت مي شوند گفت: كمتر از ۱۰ درصد از اين محصولات تحت پوشش صندوق بيمه كشاورزي هستند.

خسارت فقط به محصولات بيمه شده پرداخت مي شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، ناصر فتاحي روز پنجشنبه اظهار كرد: بر اساس آخرين گزارشها 54 ميليارد ريال بر اثر سيل ، آبگرفتگي و سرماي فروردين ماه امسال به بخش كشاورزي اسدآباد خسارت وارد شده است كه در اين بين گندم، يونجه، چغندرقند، جو، هلو، شليل و بادام بيشترين محصولات خسارت ديده است. 
وي تصريح كرد: اسدآباد در منطقه اي كوهستاني و سردسير واقع شده است از اين رو با كاهش دما در روزهاي اول سال و سرمازدگي بهاري، خسارت زيادي به فعالان عرصه كشاورزي وارد مي شود.
فتاحي با اشاره به اينكه سال گذشته نيز بر اثر سرما 550 ميليارد ريال به كشاورزان اسدآبادي خسارت وارد شده بود، افزود: هيچ گونه كمكي براي جبران خسارت به اين كشاورزان نشد فقط بازپرداخت تسهيلات آنها از بانكها به مدت سه سال تمديد شد. 
رئيس جهاد كشاورزي اسدآباد با بيان اينكه اقتصاد اين منطقه بر پايه كشاورزي و باغداري و 45 درصد مردم نيز در بخش كشاورزي اشتغال دارند گفت: توسعه بيمـه محصولات كشاورزي بسيار ضروري است . 
فتاحي بي اطلاعي كشاورزان از مزاياي بيمه، پرداخت نكردن به موقع غرامت و موانع اداري را از عمده ترين مشكلات توسعه بيمه كشاورزي در شهرستان اسدآباد ذكر كرد. 
وي خاطرنشان كرد: سالانه بخش زيادي از توليدات كشاورزي و دامي شهرستان به علت بلاياي طبيعي از بين مي رود كه مي توان با شناسايي و كاهش عوامل خطر در بروز خسارت به توسعه پايدار در توليد محصولات كشاورزي و دامي دست يافت.
شهرستان اسدآباد 64 هزار هكتار زمين كشاورزي دارد و سالانه 500 هزار تن انواع محصول زراعي و دامي توليد مي كند.
شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعيت در 45 كيلومتري همدان واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.