۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: 373725

هر البيضاء و شوراي ريش سفيدان اين شهر درخصوص بازگشت بيوه قذافي و نوه هايش به ليبي موافقت کردند.

قذافی ها به لیبی بازمی گردند

هر البيضاء و شوراي ريش سفيدان اين شهر درخصوص بازگشت بيوه قذافي و نوه هايش به ليبي موافقت کردند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تابناک، شوراي شهر البيضاء و شورای ريش سفيدان اين شهر در بيانيه مشتركي از اجماع نظر براي بازگشت "صفيه فركاش" بيوه قذافی و نوه هايش به ليبی خبر دادند.

براساس گزارش خبرگزاری آلمان، دراين بيانيه آمده است: در راستای تلاش های خيرخواهانه برای برقراری آشتی ملي، بازگشت مهاجران و آوارگان براي گردهم آوردن دوباره مردم ليبي و به مناسبت صدور قانون شماره شش عفو عمومي در سال 2015 ميلادی از سوی مجلس نمايندگان ليبي، اعضاء و رياست شورای ريش سفيدان البيضاء با حمايت شوراي شهر درخصوص بازگشت صفيه فركاش به كشور به اجماع رای رسیدند.

به نوشته سايت خبری بوابه الوسط ليبی، فركاش بيوه قذافی از اهالی شهر البيضاء می باشد.

در بيانيه شورای شهر البيضاء و شوراي ريش سفيدان اين شهر آمده است: اين تصميم در راستای تلاش شورا برای گردهم آوردن مردم و جلوگيری از فتنه ها و برقراری صلح و امنيت اجتماعي بين شهروندان و پايان دادن به درد و رنج مهاجران و آوارگان گرفته شده است.

بيوه قذافی بعد از سرنگوني رژيم قذافی به همراه سه فرزند قذافی در سال 2011 ميلادی به الجزاير پناهنده شد. او از تابستان سال 2014 ميلادي در شهر قاهره پايتخت مصر زندگي می كند.

قذافی از دو همسر خود یعنی فتحیه نوری و صفیه فرکاش، مجموعاً هشت فرزند داشت.

معمر قذافی در تاریخ 28 مهر1390 و پس از ماه‌ها درگیری و فرار از دست شورشیان و انقلابیون لیبی در شهر محل زادگاه خود سرت دستگیر شد و اندکی بعد بدست انقلابیون کشته شد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.