دولت کره جنوبی اعلام کرد: بزرگترین هیئت تجاری این کشور متشکل از ٢٣٦ تن از بازرگانان و صاحبان صنایع بزرگ، رئیس جمهوری این کشور را در سفر به ایران همراهی می کنند.

بزرگترین هیئت بازرگانی کره جنوبی به تهران می آید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، نهاد ریاست جمهوری کره امروز (پنجشنبه، ٩ اردیبهشت ماه) با صدور بیانیه ای تعداد اعضای بازرگانی همراه رئیس جمهوری این کشور به تهران را اعلام کرد و یادآور شد: این سفر با هدف گسترش روابط با ایران به عنوان مهمترین کشور منطقه خاورمیانه صورت می گیرد.

نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی افزود: پس از لغو تحریمها و اجرای برجام ایران فرصتهای نوظهوری یافته است که می تواند شریک بزرگ و مهم تجاری برای این کشور به شمار آید.

این گزارش حاکی از آن است که هیئت ٢٣٦ نفری این کشور شامل مسئولان، صاحبان و دست اندرکاران شرکتهای بزرگ و موسسه های مطرح بازرگانی و صنعتی است.

افزون بر این نمایندگانی از ٣٨ شرکت بسیار کلان و موسسه بزرگ از جمله شرکتهای هیوندایی، سامسونگ و نمایندگان و رئیسان ١٤٦ شرکت و موسسه متوسط و کوچک این کشور نیز جزو هیئت همراه رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران هستند.

انتظار می رود که دو کشور در جریان این سفر قراردادهایی به ارزش ١٣ تا ١٧ میلیارد دلار امضا کنند که مهمترین آنها مربوط به ساخت بیمارستان، ساخت سد، احداث خطوط آهن، نیروگاه پتروشیمی، نفت خام، نفت سنگین و چند طرح زیربنایی و صنعتی است.

ارزش تبادلات ایران و کره جنوبی در سال ٢٠١٥ میلادی به شش میلیارد و ١٠٠ میلیون دلار رسید. دو کشور پیش از تحریمها در سال ٢٠١١ میلادی ارزش تجاری به میزان ١٧ میلیارد و ٤٠٠ میلیون دلار داشته اند.

کره جنوبی اعلام کرده است که ایران با ٨٠ میلیون نفر جمعیت یکی از قطبهای مهم تجاری برای این کشور محسوب می شود و هدف از سفر «پارک» به تهران تعمیق مناسبات و گسترش همکاری های دوجانبه تجاری و بازرگانی است.

کره جنوبی قصد دارد در سال جاری میلادی میزان واردات نفت از ایران را از ١١٥ هزار بشکه به ٢٨٥ هزار بشکه؛ تقریبا دو برابر پارسال افزایش دهد.

این نخستین سفر یک رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران از زمان برقراری روابط دیپلماتیک میان آنها در سال ١٩٦٢ میلادی به شمار می رود و قرار است پارک در تهران با دکتر حسن روحانی، همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کند.

این سفر سه روزه از روز یکشنبه ١٢ اردیبهشت ماه آغاز می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.