رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران دلایل حضور مگس سفید در تهران را تشریح کرد.

دلایل حضور مگس سفید در تهران اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین،رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با فارس، درباره پدیده مگس‌های سفید که حدود دو سال است در شهر تهران پدیدار شده و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است،‌گفت: به دلیل مصرف بی‌رویه در سموم کشاورزی در شهرستان‌های غربی شهر تهران، با این آفت مواجه شده‌ایم.

وی افزود: مگس‌هایی که در سال جاری پدیدار می‌شوند حاصل تخم‌گذاری سال گذشته است و با توجه به اقدامات صورت گرفته این طور نیست که امسال از خارج از تهران وارد شوند.

حافظی افزود: برای برخورد با این پدیده سال گذشته آبشویه در دستور کار قرار گرفت ولی چون منظم و فراگیر نبود، خیلی تأثیر نگذاشت.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران، یادآور شد:‌ امسال با همکاری وزیر جهاد کشاورزی و پیگیری‌های انجام شده کارگروهی متشکل از مرکز تحقیقات گیاه‌پزشکی، سازمان حفظ نباتات، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران و ستاد حفظ نباتات تشکیل و تحقیقات لازم در این خصوص انجام شده است.

وی افزود:‌ در جهان دستاوردهای علمی برای مقابله با این پدیده وجود داشته است که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

حافظی افزود:‌ در شهرهای بزرگ همچون کالیفرنیا، 5 سال با پدیده مگس‌های سفید مواجه بودند و توانستند با این پدیده مقابله و ریشه‌کن کنند.

وی ادامه داد: مگس‌های سفید آفت درجه دو محسوب می‌شوند و تهدیدی برای انسان‌ها نخواهند داشت بلکه تنها آزاردهنده‌اند و توصیه می‌شود کسانی که در مناطق آلوده تردد می‌کنند از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.