۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: 375089

یک مقام مسئول با اشاره به اجرای بزرگترین پروژه اکتشاف نفت و گاز پاکستان توسط ایرانی‌ها از کشف ذخایر جدید گاز در جنوب این کشور توسط شرکت‌های ایرانی خبر داد.

ایرانی‌ها گاز کشف کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمد ایروانی امروز در پاسخ به پرسش مهر درباره اجرای یک پروژه اکتشاف نفت و گاز در پاکستان توسط شرکت‌های ایرانی گفت: ایران در مناقصات اکتشاف نفت و گاز پاکستان شرکت کرده بود که پس از ارائه پیشنهادات مالی و فنی با عنوان یکی از برندگان مناقصه انجام اکتشافات گازی و نفت در پاکستان انتخاب شد.

رئیس انجمن صنعت حفاری ایران با اعلام اینکه این پروژه بزرگ اکتشافی شامل انجام نزدیک به ۴ هزار کیلومتر عملیات لرزه نگاری دو بعدی و سه بعدی در چندین بلوک نفت و گاز پاکستان بود، تصریح کرد: بلوک‌های نفت و گاز پاکستان برخلاف ایران بلوک‌های کوچکی بوده و عملیاتی اکتشافی در این بلوک‌های هیدروکربوری همچون ایران خیلی گسترده نیست.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون انجام حدود ۳ هزار کیلومتر لرزه نگاری دو بعدی و یک هزار کیلومتر لرزه نگاری سه بعدی در برخی بلوک‌های اکتشافی پاکستان توسط ایرانی‌ها آغاز شده است، اظهار داشت: ارزش کل این پروژه اکتشافی حدود ۴۰ میلیون دلار برآورد می شود.

ایروانی با تاکید بر اینکه اخیرا انجام لرزه نگاری دو بعدی و سه بعدی در برخی بلوک‌های نفت و گاز در جنوب پاکستان به پایان رسیده است، تاکید کرد: براساس انجام پردازش اطلاعات لرزه نگاری کشف ذخایر گاز در یکی از بلوک‌های اکتشافی جنوب پاکستان توسط شرکت‌های ایرانی قطعی شده است.

رئیس انجمن صنعت حفاری ایران با بیان اینکه پس از انجام لرزه نگاری و پردازش اطلاعات باید حفاری  انجام شود، تاکید کرد: هم زمان با این عملیات، عملیات دو بعدی و سه بعدی لرزه نگاری در سایر بلوک های اکتشافی پاکستان در حال انجام است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به دنبال اظهار تمایل شرکت ملی نفت پاکستان برای ادامه همکاری با شرکت‌های ایرانی در پروژه های اکتشاف به دنبال اجرای پروژه های مشابه در سایر کشورهای همجوار هستیم، خاطرنشان کرد: به زودی شرکت‌های ایرانی در مناقصات حفاری یا اکتشافی کشورهای منطقه آسیای میانه و مرکزی، عراق و ترکمنستان حضور می‌یابند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.