قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی: ۷ اردیبهشت، آخرین جمعه زندگی قرق بان مازندرانی بود و قاچاقچیان نقاب پوش با شلیک اسلحه شکاری، مرگ غم انگیز این جنگلبان را رقم زدند.

جنگل های چمستان رنگ خون گرفت

صبحگاه جمعه بود که قرق بان فضل الله علیپور، جنگلبان شرکت کشاورزی و عمران جنگلهای قدس رضوی و اهل روستای آهو دشت چمستان، فرمانده یگان حفاظت را از حضور دو نیسان چوب آلات قاچاق در جنگلهای سالده باخبر می کند که با اعزام اکیپ 5 نفره ، قاچاقچیان نقاب پوش به روی مامورین اسلحه می کشند.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی مازندران – ساری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: پس از کسب اطلاع از حضور قاچاقچیان در جنگلهای چمستان توسط قرق بان علیپور، فرمانده یگان حفاظت به همراه 4 نفر دیگر از مامورین در جنگلهای منطقه حضور یافتند و با اتومبیل راه قاچاقچیان را سد کردند.

سرهنگ اسحاق محسنی افزود: قاچاقچیان با تهدید خواستار باز شدن جاده شدند که پس از مقاومت مامورین، با شلیک گلوله به سمت شیشه اتومبیل پیکاپ، متاسفانه قرق بان علیپور کشته و فرمانده یگان حفاظت منطقه نیز زخمی می گردد.

وی یادآور شد: بلافاصله مامورین انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی و قضایی در جریان این درگیری قرار می گیرند و با بسیج نیروها و در کمتر از 10 ساعت هر 5 قاچاقچی دستگیر می شوند.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی مازندران – ساری با تشکر از کلیه نیروهای انتظامی، امنیتی وقضایی خاطرنشان می کند: دستگیری قاچاقچیان نقابدار در کمتر از 10 ساعت، دور از تصور ما بود که جای تشکر ویژه دارد.

سرهنگ محسنی از مردم مازندران خواست هرگونه قاچاق چوب، تجاوز به اراضی منابع طبیعی، ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری را با شماره تلفن های 1504 و 01133344574 اطلاع دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    نام شهید برازنده این محافظان طبیعت کشورمان است و کمترین بزرگداشت