محققان به تازگی دریافتند که ویتامین A می تواند تاثیرات شیمی درمانی را در بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده افزایش دهد.

مبتلایان به سرطان لوزالمعده روی این ویتامین حساب ویژه باز کنند!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تاپ سانته؛ سرطان لوزالمعده یکی از شایع ترین سرطان هاست و به نظر می رسد تا سال 2020 میلادی دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان پس از سرطان ریه در مردان و سرطان سینه در خانم ها باشد.

ادامه حیات فرد تا 5 سال پس از ابتلا به بیماری نسبتا ضعیف است زیرا فقط در 20% بیماران، ناراحتی زود تشخیص داده می شود و در صورتی که تحت شیمی درمانی قرار گیرد می توان به ادامه زندگی امیدوار بود.

البته محققان به تازگی دریافتند که مصرف مکمل های ویتامین A می تواند تاثیرات شیمی درمانی برای غلبه بر سرطان لوزالمعده را افزایش دهد.

نتایج بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهد که ویتامین A می تواند از سلول های استرومال بدن محافظت کند. این سلول ها ظرفیت سلول های بنیادی را در اختیار دارند و متعلق به بافت چربی هستند. البته از طرفی مستعد ابتلا به سرطان لوزالمعده نیز هستند و در انتقال سلول های سرطانی نقش دارند.

محققان امیدوارند یافته های تازه برای بهبود دیگر سرطان ها نیز مفید باشد.

گرچه امروزه مکمل ویتامین A در بازار وجود دارد اما شکل طبیعی این ویتامین در دل و جگر مرغ و بوقلمون، هویج، سیب زمینی شیرین همراه با پوست، کدو تنبل، اسفناج و فلفل قرمز به وفور یافت می شود.

یک لیوان بزرگ آب هویج ( 125 میلی لیتر) 1192 میکروگرم ویتامین A دارد. این در حالی است که نیاز روزانه کودکان به این ویتامین 600 میکروگرم است که برای خانم های بزرگسال به 600 میکروگرم می رسد.  

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.