یک متخصص طب سنتی گفت: مغز دارای مزاج سرد و تر است و مصرف غذاهای سرد و تر مانند ماست و آب سرد و آب یخ موجب افزایش رطوبت مغز شده و موجب خواب‌آلودگی می‌شود، همچنین رنگ‌ها نیز دارای مزاج هستند، مثلاً رنگ زرد صفرا و رنگ سرخ خون را در بدن زیاد می‌کند.

دلایل خواب‌آلودگی افراد چیست ؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید مهدی میرغضنفری اظهار داشت: در سنین مختلف مزاج افراد با هم متفاوت است، البته باید توجه داشت که در سنین مختلف مزاج پایه یعنی همان مزاجی که با آن متولد شده است, حفظ می‌شود.

به‌گفته وی به‌عبارتی اگر کسی با مزاج گرم و خشک متولد شده است و این مزاج در حین تشکیل نطفه در جنین شکل گرفته و تا زمانی که در این هستی زندگی می‌کند, این مزاج همراه او است.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: مثلاً فردی که با مزاج گرم و خشک به دنیا می‌آید, در سنین مختلف ممکن است که مقدار این گرمی و خشکی تغییر پیدا کند، بنابراین حالت‌های مختلف هم مزاج دارند.

میرغضنفری ادامه داد: فصول هم مزاج دارند، مثلاً بهار گرم و تر است و تابستان گرم و خشک, پاییز سرد و خشک و زمستان سرد و تر است.

وی بیان کرد: قلب دارای مزاج گرم و خشک است, اگر کسی دارای مزاج گرم و خشک است و در مصرف گرمی‌ها مثل فلفل و ادویه زیاده‌روی کند, دچار تپش قلب می‌شود و حرارت قلب بالا می‌رود.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: یا مثلاً کبد، کلیه و طحال دارای مزاج گرم و تر است، همچنین کسانی که عضلات بیشتری در بدن دارند, دارای مزاج گرم و تر هستند.

میرغضنفری گفت: مغز دارای مزاج سرد و تر است, بنابراین مصرف غذاهای سرد و تر مثل ماست و دوغ, آب سرد, آب یخ و ... موجب افزایش رطوبت مغز می‌شود و موجب خواب‌آلودگی می‌شود.

وی عنوان کرد: استخوان‌ها مزاج تر و خشک دارند، حتی رنگ‌ها هم دارای مزاج است, مثلاً رنگ زرد مزاج گرم و خشک دارد، بنابراین کسی که مزاجش گرم و خشک است خیلی از رنگ‌های زرد و قرمز نباید استفاده کند چون حرارتش را بالا می‌برد و منجر به علائم غلبه صفرا می‌شود.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: رنگ سرخ دارای مزاج گرم و تر بوده و خون‌ساز است, همچنین رنگ سفید دارای مزاج سرد و تر و رنگ سیاه دارای مزاج سرد و خشک است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.