وزیر امور خارجه با اشاره به گام هایی که ۱+۵ در آخرین اجلاس وزرای خارجه آمریکا و انگلیس با مسئولین بانکی اروپایی در لندن گفت: انتظار داریم به طور عینی و ملموس، گام های لازم را طرف های اروپایی برای تسهیل مراودات بانکی بردارند تا پیامدهای آن را در اقتصاد کشورمان شاهد باشیم.

امیدواریم اروپایی ها گام های لازم را برای تسهیل مراودات بانکی بردارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف امروز -شنبه- در دیدار «لینکه ویچیوس» وزیر خارجه لیتوانی با بیان این مطلب افزود: گام های جدید، آثاری برای تحرک بخشیدن به تعاملات مالی بانکهای اروپایی به همراه داشته است.
ظریف با اشاره به روابط دو کشور اظهار داشت: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و لیتوانی روند رو بـه جلو دارد و ما امیدواریم از طریق رایزنی های جاری بتوانیم زمینه های همکاری ها در بخش های سیاسی و پارلمانی را بیش از پیش گسترش دهیم و مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش آن در شئونات قانون گذاری کشور، آمادگی دارد با پارلمان لیتوانی زمینه های همکاریهای پارلمانی را تقویت سازد.
وزیـر امور خارجه کشورمان بـا تشریح ظرفیت هـای اقتصادی و تجاری اظهار داشت:مؤسسات ایران آمادگی دارند در زمینه های فن آوری، انرژی، LNG ، نفت، کشاورزی، آموزش عالی، خدمات فنی ومهندسی با شرکتهای دولتی و خصوصی و صاحبان صنایع و تجار لیتوانی در چارچوب منافع مشترک و متقابل، گام های بلندی را برای گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور بر دارند.
ظریف و ویچیوس در این دیدار آخرین راه های گسترش همکاریهای دوجانبه ومسائل منطقه را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات سوریه گفت: راه حل بحران سوریه، فقط احترام بر اراده مردم و حاکمیت سوریه است و طرح شرایط غیر واقعی در پروسه سیاسی و حمایتهای همه جانبه برخی از طرفهای منطقه ای از گروه های تروریستی، موجب تضعیف آتش بس شده و فرآیند سیاسی را پیچیده تر خواهد ساخت.

** جمهوری اسلامی ایران نقش بارزی در منطقه دارد
لینکه ویچیوس وزیر خارجه لیتوانی با ارزیابی مثبت از روابط ویلنیوس با تهران اظهار داشت : ما علاقه مند به گسترش روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران هستیم و شرکتهای مختلف لیتوانی در شرایـط جاری در پـرتو توافق بـرجام در زمینه های تکنولوژیک و انرژی و کشاورزی، آمادگی دارند همکاری های خود را با شرکتهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران تعمیق بخشند.
وزیر خارجه لیتوانی با ابراز خرسندی نسبت به افزایش رایزنی مقامات لیتوانی و جمهوری اسلامی ایران گفت : جمهوری اسلامی ایران نقش بارزی در منطقه دارد و ما خواهان تقویت رایزنیهای بین دو کشور در زمینه های سیاسی، فرهنگی و پـارلمانی دو کشور می باشیم .
وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و لیتوانی در پایان مذاکرات فیمابین ، یادداشت تفاهم رایزنیهای سیاسی بین دو کشور را امضاء کردند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.