معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی با تشریح اقدامات صورت گرفته در بندر چابهار گفت: خوشحالیم از اینکه دولت و وزارت امور خارجه به اهمیت بندر چابهار واقفند زیرا این بندر تاثیر بسزایی در اقتصاد و امنیت کشور دارد.

 طرح توسعه بندر شهید بهشتی ۷۰ درصد رشد دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حسن ابراهیمی به اتفاق خوشایند امضای توافق نامه سه جانبه بین هند ، افغانستان و ایران اشاره کرد و افزود: این دستاورد فرصت دریایی بی نظیری برای منطقه مکران و آسیای میانه به وجود خواهد آورد.

وی تاکید کرد چابهار ارزان ترین مسیر برای تجار افغان و دروازه دسترسی هند به افغانستان و آسیای میانه است.

ایراهیمی خاطرنشان کرد: طرح توسعه بندر شهید بهشتی ۷۰ درصد رشد دارد و با اتمام عملیات اجرایی در مرحله نخست ظرفیت آن از 2.5 فعلی به 8 میلیون تن خواهد رسید.

وی تاکید کرد: اقدامات اقتصادی خوبی توسط دولت در این منطقه در حال انجام است.

ابراهیمی تصریح کرد: طرح توسعه بندر شهید بهشتی با ساخت پنج پست اسکله از سال 1387 با هزینه 340 میلیون دلار آغاز شده است و تا پایان سال‌جاری فاز نخست آن تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بندر چابهار پیشانی توسعه ایران است و موقعیت راهبردی آن سبب شده است تا کانون توجه کشورهای منطقه باشد، خاطرنشان کرد: معتقدیم اکثر کشورهای دنیا به اهمیت بندر چابهار پی برده‌اند و این بندر در آینده نزدیک به ظرفیت واقعی خود که 8 میلیون تن در فاز اول هست خواهد رسید به همین دلیل خواستار سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران در فاز دوم هستیم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.