دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی داعش با تروریست های سایر گروه های مسلح، روز شنبه در شهر «مارع» دومین پایگاه مخالفان مسلح در استان حلب به شدت درگیر شدند.

درگیری شدید تروریست ها در شمال استان حلب در سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، رامی عبد الرحمان مدیر دیده حقوق بشر سوریه گفت: درگیری های شدید میان گروه های مخالف مسلح سوریه و گروه تروریستی داعش در شمال و شرق شهر مارع واقع در حومه شمالی حلب جریان دارد.
تروریست های داعش بامداد جمعه به حومه شمالی حلب حمله کرده و 5 روستای تحت کنترل مخالفان مسلح را اشغال کردند که این امر منجر به قطع خطوط ارتباطی شهر مارع با شهر اعزاز بزرگترین پایگاه گروه های مسلح در استان حلب شد.
طبق اعلام دیده حقوق بشر در این حمله 68 نفر از جمله 27 غیر نظامی کشته شدند که 15 نفر از آنها از عناصر گروه تروریستی داعش هستند.
دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد که بعد از حمله عناصر مسلح به شهر مارع حدود 13500 شهروند سوری در داخل این شهر محاصره شده اند.
طبق اعلام دفتر هماهنگی سازمان ملل، 4600 خانواده سوری توانسته اند فرار کنند و خود را به شهر اعزاز و مناطق مرزی ترکیه برسانند.
ساعاتی بعد از حمله گروه تروریستی داعش به این شهر، سازمان های حقوق بشری در مورد سرنوشت ده ها هزار نفر از آوارگان در منطقه اعزاز واقع در نزدیکی مرز ترکیه ابراز نگرانی کردند.
کمیساریای عالی امور آوارگان در ژنو روز شنبه، در مورد درد و رنج 165 هزار آواره ابراز نگرانی کرد و افزود: آنها در زمینه خدمات پزشکی و تامین غذا و آب با مشکل مواجه هستند.
برغم درخواست سازمان های حقوقی، ترکیه نیز مرزهای خود را به روی آوارگان شمال شهر حلب بسته است و همین امر باعث تجمع ده ها هزار نفر از آوارگان در منطقه اعزاز در شرایط دشوار معیشتی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.