محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه تاکید کرد که زمان آزادی ملت فلسطین، راه حل عادلانه برای آوارگان و تشکیل کشور مستقل فلسطین فرا رسیده است.

محمود عباس: زمان آزادی و تشکیل کشور مستقل فلسطین فرا رسیده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری فلسطین الان، عباس که در نشست فوق العاده شورای اتحادیه عرب در قاهره سخنرانی می کرد، افزود: مرجعیت کنفرانس بین المللی پاریس در مورد صلح خاورمیانه، قطعنامه های بین المللی، طرح صلح عربی و توافقنامه های امضا شده در گذشته خواهد بود.
وی با بیان اینکه بخش شرقی بیت المقدس که رژیم صهیونیستی در سال 1967 آن را به طور کامل اشغال کرده پایتخت کشور فلسطین است با اصطلاح 
«مرزهای موقت برای کشور فلسطین» مخالفت کرد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: ما تحت هیچ شرایطی با اصطلاح 
«کشور یهودی» موافقت نخواهیم کرد و آن را به رسمیت نخواهیم شناخت.
عباس تصریح کرد: تشکیلات خودگردان خواهان تشکیل کشور فلسطین در سرزمین فلسطین با آسمان و زمین آن است، این چیزی است که جهان آن را به رسمیت می شناسد و ما به غیر از آن چیزی را قبول نخواهیم کرد و اجازه حضور «اسرائیل» در خاک کشور فلسطین را نخواهیم داد.
وی یادآور شد: شمار زیادی از کشورهای اروپایی کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند و امیدواریم که تلاش کشورهای عربی برای به رسمیت شناخته شدن فلسطین توسط سایر کشورها افزایش یابد.
عباس در مورد آشتی ملی فلسطینیان گفت: ما در جلسات متعدد در مورد تشکیل دولت وحدت ملی سپس برگزاری انتخابات تصمیم گرفتیم؛ چرا که این تنها راه وحدت فلسطینیان است.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی بر اساس قوانین بین المللی تاکید کرد.
پیش از این نیز محمود عباس با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در کاخ ریاست جمهوری این کشور در قاهره دیدار و درباره تحولات فلسطین گفت ‎و‎گو کرد.
محمود عباس در دیدار با السیسی درباره آخرین تحولات مربوط به طرح فرانسه و نشست بین المللی که سوم ژوئن (14 خردادماه) در پاریس برگزار می شود، بحث و تبادل نظر کرده است.
مقامات پاریس اعلام کرده اند که سوم ژوئن نشست بین المللی صلح با حضور نمایندگان قدرت های بزرگ و بدون حضور طرف های اسرائیلی و فلسطینی برگزار خواهد شد و هدف از آن ایجاد مقدمات لازم برای برگزاری کنفرانس بین المللی در پاییز آینده با مشارکت دو طرف است.
قرار است در این کنفرانس حدود 20 کشور، اتحادیه اروپا و سازمان ملل شرکت کنند.
رژیم صهیونیستی به شدت مخالف برگزاری این کنفرانس است و نتانیاهو معتقد است که فلسطینیان و اسرائیلی باید گفت و گوهای مستقیم و بدون پیش شرط را از سر بگیرند.
مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین از این طرح فرانسه استقبال کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.