اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن روز شنبه با هیات هایی از انصارالله و کنگره مردمی یمن در کویت دیدار و در مورد مسائل اصلی مربوط به بحران یمن گفت و گو کرد.

بررسی مسائل اصلی در دیدار نماینده سازمان ملل با انصارالله و کنگره مردمی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، ملاقات امروز (شنبه) در قالب مذاکرات صلح یمن که با حضور همه طرف های یمنی در کویت جریان دارد، انجام شد. 
در دیدار ولد شیخ با دو هیات یاد شده، چند موضوع مهم، ساز و کار خروج انصارالله از شهرهای تحت کنترل، تحویل سلاح، از سرگیری گفت و گوهای سیاسی و آزادی اسرا و زندانیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
در حالی که بیش از یک ماه از آغاز مذاکرات صلح یمن در کویت می گذرد، دولت کویت همچنان با خوش بینی برای دستیابی به توافق فراگیر در یمن، تلاش می کند.
منابع یمنی گفته اند که هیات های صنعا و دولت مستعفی یمن در جریان مذاکرات کویت به توافقی در زمینه آزادی اسرا از دو طرف قبل از ماه رمضان دست یافته اند. 
بر اساس اطلاعات موجود، این توافق از کانال نمایندگان سازمان ملل، کمیته بین المللی صلیب سرخ و نمایندگان طرفین درگیر در یمن اجرا می شود.
این اقدام در جهت نشان دادن حسن نیت طرفین روی می دهد، اما هنوز در زمینه تعداد اسرایی که قرار است مبادله شوند، اختلاف نظر وجود دارد.
منابع نزدیک به انصارالله گفته اند که یکهزار اسیر مبادله می شوند، اما منابع وابسته هیات ریاض اعلام کرده اند بر سر آزادی کل اسرا یعنی چهار هزار نفر توافق شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.