رئیس جمهوری مصر امروز (شنبه) با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به قاهره رفته است، دیدار کرد.

سیسی: مساله فلسطین در اولویت سیاست خارجه مصر خواهد ماند

رئیس جمهوری مصر امروز (شنبه) با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به قاهره رفته است، دیدار کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی المحیط، علاء یوسف، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که مساله فلسطین همچنان در اولویت دستورکارهای سیاست خارجه مصر باقی خواهد ماند.

سیسی به حمایت مصر از طرح‌ها و تلاش‌های بین المللی از جمله تلاش‌های فرانسه برای حل و فصل مساله فلسطین و دست یابی به راه حلی عادلانه و صلحی همیشگی و فراگیر که به تشکیل کشور فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967 با پایتختی قدس شرقی بیانجامد، اشاره کرد.

عباس نیز از مواضع سیاسی مصر و تلاش‌های صادقانه‌اش برای تحقق صلح عادلانه و تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس قطعنامه‌های قانونی استقبال و از نقش تاریخی مصر در حمایت از مساله فلسطین و جانفشانی‌های تاریخی مصر در حفظ حقوق مردم فلسطین قدردانی کرد.

سیسی همچنین تاکید کرد که مصر به تحقق آشتی داخلی میان گروه‌های فلسطینی اهمیت می‌دهد.

در این دیدار، دیگر مقامات فلسطینی و مصری از جمله سامح شکری، وزیر خارجه مصر و خالد فوزی، وزیر اطلاعات کل مصر و صائب عریقات، دبیر اول کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین و ماجد فرج، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین و جمال شوبکی، سفیر فلسطین در قاهره حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.