معاون صدر اعظم آلمان انتقاد شدیدی به رویکرد مرکل در مذاکرات تجارت آزاد با آمریکا و عجله برای نهایی کردن آن تا پایان سال جاری میلای وارد کرده و گفت حزب ما با یک توافق بد در این باره موافقت نمی کند.

معاون مرکل: با یک توافق بد برای تجارت آزاد اروپا-آمریکا موافقت نمی‌کنیم

معاون صدر اعظم آلمان انتقاد شدیدی به رویکرد مرکل در مذاکرات تجارت آزاد با آمریکا و عجله برای نهایی کردن آن تا پایان سال جاری میلای وارد کرده و گفت حزب ما با یک توافق بد در این باره موافقت نمی کند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه اتریشی "وینر سایتونگ"، "زیگمار گابریل"، معاون صدر اعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور که ریاست حزب سوسیال دموکرات را نیز بر عهده دارد انتقاد شدیدی به رویکرد مرکل در مذاکرات قرارداد تجارت آزاد با آمریکا موسوم به "تی تی آی پی" وارد کرده و درباره عجله کردن در این راستا هشدار داد.

وی در این باره گفت: این نادرست بود که صدر اعظم آلمان در شورو شوق سفر اوباما به آلمان گفته بود که ما می توانیم مذاکرات در این باره را در سال جاری میلادی نهایی کنیم و حالا نیز دوباره آن را تکرار کرده است.

گابریل تصریح کرد که فشار زمان به یک توافق بد منجر می شود.

مرکل روز پنج شنبه در جریان نشست جی هفت گفته بود که  اتحادیه اروپا می خواهد توافق بحث برانگیز پیمان تجارت آزاد اروپا با آمریکا را تا پایان سال جاری میلادی نهایی کند.

گابریل گفت: این مسئله مشخص نیست که آیا اصلا ادامه مذاکرات با آمریکا در این باره به صرفه است. حزب سوسیال دموکرات با یک توافق بد در این باره موافقت نمی کند. من هرگز با پیمانی موافقت نمی کنم که در آن درباره داوری های خصوصی غیر شفاف توافق شود. من هرگز با توافقی موافقت نمی کنم که حداقل با استانداردهایی که درباره آن با کانادا توافق شده بود منطبق نباشد.

اخیرا افشای اسناد محرمانه‌ای درباره مذاکرات پیمان تجارت آزاد اروپا ــ آمریکا از طرف موسسه صلح سبز نشان می‌دهد که واشنگتن به‌شدت بروکسل را تحت فشار قرار داده و تضعیف حمایت از حقوق مصرف‌کننده و محیط زیست را مد نظر قرار داده است. این اسناد حکایت از اختلاف نظرهای شدید بین اتحادیه اروپا وآمریکا در این باره داشت.

بر اساس اسناد افشا شده ظاهراً دولت آمریکا تهدید کرده است که از تسهیل صادرات برای صنعت خودرو در اروپا جلوگیری می‌کند تا در مقابل، اتحادیه اروپا محصولات کشاورزی بیشتری را از آمریکا خریداری کند.

این اسناد که سازمان صلح سبز آن را در اختیار رسانه ها قرار داده و روزنامه "زوددویچه سایتونگ" آلمان هم  به آن پرداخته بود نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها این درخواست فوری اروپا مبنی بر اینکه دادگاه‌های داوری خصوصی بحث بانگیز برای شکایت شرکت‌های دعاوی را با یک مدل عمومی جایگزین کنند رد می‌کند.

این اسناد نشان می دهد که "تی‌تی‌آی‌پی" استانداردهای سابق در حمایت از مصرف کنندگان اروپایی را پایین می‌آورد.

به این ترتیب کارشناسان بخشهای حمایت از مصرف کننده با افشای این اسناد همه نگرانی‌های خود درباره پیمان تجارت آزاد آمریکا ــ اروپا را تأیید شده دیدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.