وزیر امور خارجه و رئیس حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت که حکومت وحدت ملی در بسیاری از بخش ها نتوانسته است به وظایف خود از جمله برگزاری انتخابات و تشکیل مجلس قانون اساسی عمل کند.

ربانی: حکومت وحدت ملی در انجام ابتدایی ترین وظایف ناکام بوده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «صلاح الدین ربانی» روز شنبه در نشست خبری مشترک با شماری از سران این حزب از جمله «عطا محمد نور»، «امیراحمد اسماعیل خان» و «احمد ضیاء مسعود» در کابل، افزود: باوجود سپری شدن نزدیک به دو سال از عمر حکومت وحدت ملی، هنوز ابتدایی ترین وظایف آن، عملی نشده است.
ربانی در سال 2013 میلادی پس از ترور «برهان الدین ربانی» رئیس جمهوری فقید و رئیس پیشین حزب جمعیت اسلامی افغانستان ، ریاست این حزب را برعهده گرفت.
وی، اصلاح نظام انتخاباتی و تشکیل مجلس قانون اساسی از طریق برگزاری انتخابات شهرستان ها و انتخابات مجلس نمایندگان را برای تغییر نظام ریاستی و سامان دادن به نهادهای انتخابی کشور را از جمله نخستین وظایف دولت وحدت ملی ذکر کرد.
بر اساس توافقنامه ای که با میانجی گری «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا میان «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری و «عبدالله عبدالله» دو نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری سال 93 افغانستان به امضا رسید، مقرر شد ظرف مدت دو سال ساختارهای حکومت از طریق انتخابات و تعدیل قانون اساسی صورت گیرد.
رئیس حزب جمعیت اسلامی افغانستان تصریح کرد؛ بدون سامان دادن به نهادهای انتخابی، برگزاری انتخابات شفاف در آینده امکان پذیر نخواهد بود.
رئیس حزب جمعیت اسلامی افغانستان، با اشاره به بروز اختلاف ها میان شماری از اعضای این حزب با حزب «جنبش ملی» در شمال افغانستان، خواستار رسیدگی دولت به موضوع کشته شدن رئیس کمیته جوانان حزب جمعیت اسلامی توسط حامیان جنبش ملی شد.
ربانی در عین حال، اختلاف ها میان احزاب و جریان های سیاسی کشور را برای افغانستان خسارت بار دانست و از سران جنبش ملی خواست تا اختلاف نظرهای خود را از طریق گفت وگو حل وفصل کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.