رئیس‌جمهور روسیه دستور بررسی ازسرگیری روابط تجاری با ترکیه را صادر کرد.

دستور پوتین پس از عذرخواهی اردوغان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دولت این کشور دستور خواهد داد تا رایزنی‌ها را برای ازسرگیری روابط تجاری با ترکیه آغاز کند.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پوتین و اردوغان آمادگی دارند تا دیدار دوجانبه را بررسی کنند.

بر اساس بیانیه کرملین ترکیه و روسیه توافق کردند که وزرای خارجه دو کشور در اوایل ماه میلادی آینده با هم دیدار کنند.

کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که پوتین معتقد است نامه اردوغان شرایط مناسبی را برای پایان دادن به اختلاف‌ها به وجود آورد.

ساعتی پیش رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در گفت‌وگوی تلفنی ازسرگیری روابط بین دو کشور را بررسی کردند.

روابط روسیه و ترکیه بعد از سرنگونی یک فروند جنگنده روسیه از سوی جنگنده اف16 ترکیه در مرزهای سوریه تیره شده بود و مسکو روابط تجاری خود را با آنکارا قطع کرده بود.

مسکو شرط ازسرگیری روابط با ترکیه را عذرخواهی آنکارا و پرداخت غرامت اعلام کرده بود که روز گذشته اردوغان در نامه‌ای به پوتین ضمن عذرخواهی خواستار از سرگیری روابط شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    6 2
    عذرخواهی نکرد ابراز تاسف کرد. متن انگلیسشو خوندم. سعی کنیم اخبارو درست و صحیح اطلاع رسانی کنیم
  • حجت اله IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    11 1
    بنام خدا .البته پرزیدنت ولادیمیر پوتین بسیار سیاستمدار اگاه و دانایی هست و یقینا این از سرگیری روابط با توجه به کارنامه اردوغان و دولتش مانند گذشته نخواهد بود چرا که اردوغان اثبات کرد در موقعیتهای ناشناخته هیچ تعهدی به پروتکل های سیاسی و روابط گذشته مسالمت امیز با دیگر کشورها نداشته و در ان زمان کاملا بدنبال منافع و خیال پردازی های افسانه ایی خود خواهد رفت .
  • ایران آباد IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    0 0
    ترکیه عذرخواهی کرد اما مهم این است روسیه وپوتین منتظر یک کلام از دهان مسئولین ترکیه بودند تا بلافاصله همانند تشنه ای که به آب رسیده باشد دستور ویژه برای از سرگیری روابط تجاری ودوجانبه را صادر و آقای پوتین از اردوغان نیز تشکر کند .اما روسیه در رابطه با ایران نامطمئن وغیر قابل اعتماد عمل می کند برای اجرا تعهدات خود خون به دل ما ایرانیان می کنند . می دانید چرا ؟ چون ترکیه آنقدر به خوداتکایی رسیده است که با قطع صادرات وامکانات خود به روسیه این کشور قدرتمند را به فلاکت بکشاند اما متاسفانه کشور ما علرغم این همه امکانات فراوان همیشه محتاج به خارج است وما باید برای تهیه کوچکترین نیاز خود کلی حقارت بکشیم .بخاطر اینکه ضد انقلاب در درون ما نفوذ کرده اختلاس می کند دزدی می کند رانت خواری می کند پولشویی می کند بیت المال را به تاراج می برندفقر را توسعه می دهند تا انقلاب از درون نابود شود .
  • انسان IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    1 0
    واااای چقد دروغ و دغل... اخی چرا اینجوری اطلاع رسانی میکنید؟؟ به خدا خجالت داره چرا فک میکنیملت از پشت کوه اومدن؟؟ من هم انگلیسیشو خوندم هم ترکیشو... ابراز تاسف کرده همین!! عذر خواهی چیه بابا عجب مطمءنم که نظرمو نمیزارید تو سایت ولی خواهشن درست اطلاع رسانی, کنید
  • 123 IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    حجت اله جون پرزیدنت ولادیمیر پوتین همیشه به مصالح کشور با اقتدار نگاه میکنه و به همین راحتی ایران رو میفروشه برای منافعش. اینو تاریخچه زندگیش ثابت کرده.روسیه بخاطر منافعش هم که شده هیچوقت با ترکیه قطع رابطه نمیکنه چو ترکیه یکی از قدرتهای اقتصادی بع از روی کار امدن اردوغانه یکم درمورد ترکیه و عقاید مردم ترکیه در مورد اردوغان بخونی دیگه همچین خیال پردازی های افسانه ایی نخواهی کرد