آیا فکر می کنید وقتی که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه باز می گردانید، تمام اطلاعات شما به طور قطع و برای همیشه پاک می شود؟

 قبل از فروش گوشی حتما آن را رمزگذاری کنید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کلیک، بسیاری از پژوهشگران پی برده اند که اطلاعات با استفاده از ابزارهای مناسب قابل بازیابی هستند، حتی بعد از بازگرداندن به تنظیمات کارخانه. این به این دلیل است که وقتی شما چیزی را حذف می کنید در واقع خود فایل رونویسی نمی شود  ? سیستم گوشی فقط اطلاعات روی فایل را دور می اندازد، و اساساً این کار را به اندازه فضای آزاد گوشی شما انجام می دهد. اگر شما تصمیم به فروش یا هدیه دادن گوشی اندروید خود داشته باشید حساسیت نسبت به امنیت اطلاعات قابل بازیابی یک مشکل نگران کننده است.
با این وجود، روش هایی وجود دارد که شما می توانید از پاک شدن دائمی اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.

گوشی خود را رمزگذاری کنید

رمزگذاری گوشی اندروید قوی ترین روش برای جلوگیری از بازیابی اطلاعات آن است. در واقع شما از طریق رمزگذاری تمام اطلاعات دستگاه را در هم می ریزید و آن را با یک کد ویژه قفل می کنید. وقتی دستگاه رمزگذاری شود رمزگشایی آن بدون وارد کردن رمز عبور امکان پذیر نخواهد بود.
گوگل اکثر دستگاه هایی که دارای اندروید 6 مارشمالو هستند ( به غیر از برخی دستگاه های ارزان تر) را ملزم کرده است تا برای امنیت حداکثری دستگاه خود رمزگذاری اجباری بر روی آن انجام دهند.
اگر دستگاه شما دارای اندروید 5 لالی پاپ یا پایین تر است ( و از رمزگذاری پشتیبانی می کند) شدیداً توصیه می کنیم که گزینه رمزگذاری را فعال کنید (در بخش تنظیمات > امینت > رمزگذاری گوشی) تا داده های گوشی را قبل از انجام تنظیمات کارخانه در هم بریزد. ( مکان بخش تنظیمات ممکن است در دستگاه های مختلف متفاوت باشد.)
در واقع شما با انجام این کار اطلاعات در هم ریخته ای که تقریباً غیر قابل بازیابی هستند را پاک می کنید.

حافظه گوشی را با اطلاعات بی اهمیت رونویسی کنید

بنابراین حالا که اطلاعات خود را رمزگذاری کرده، دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازگردانده و همه چیز را پاک کرده اید، اجازه دهید یک قدم به جلوتر برویم و مطمئن شویم که اطلاعات رمزگذاری شده پاک شده جدید از طریق رونویسی شدن با اطلاعات بیهوده جدید، بیشتر درهم ریخته و بی ارزش شوند.
دوباره گوشی خود را راه اندازی کنید، اما این بار به حساب کاربری گوگل یا هیچ حساب کاربری دیگری وارد نشوید. وقتی گوشی شما همانند یک گوشی جدید راه اندازی شد شروع به ضبط یک ویدئوی طولانی مدت با بالاترین کیفیت کنید. این کار را آن قدر تکرار کنید تا تمام فضای حافظه گوشی پر شود.
پس از آن، یک بار دیگر تنظیمات کارخانه را انجام دهید.

تکرار کنید

اگر شخص بدگمان و مشکوکی هستید می توانید راهنمایی های بالا را انجام داده و چندین مرتبه آنها را تکرار کنید تا وقتی که اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مهم شما به اندازه کافی توسط اطلاعات جدید بی اهمیت درهم ریخته و رونویسی شده اند، به طوری که حتی اگر شخصی موفق به بازیابی آنها شد هیچ اطلاعات بدرد بخوری بدست نیاورد. اما اگر می خواهید این کار را به طور ساده انجام دهید یک بار رمزگذاری و راه اندازی مجدد گوشی نتیجه مورد نظر شما را برآورده خواهد کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.