نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن حمله شدیداللحن به باراک اوباما و جان کری، از توافق هسته با عنوان یک فاجعه بزرگ برای آمریکا و فاجعه‌ای بزرگتر برای اسرائیل یاد کرد.

ترامپ: توافق هسته‌ای فاجعه‌ است/ایرانی‌ها مذاکره‌کنندگان بزرگی هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان ، دونالد ترامپ در جمع هوادارانش در دنور در ایالت کلرادو گفت: برجام یک توافق وحشتناک است و ایران را به یک قدرت بدل کرده است.
او در ادامه ضمن انتقاد از جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفت: او یکی از بدترین مذاکره‌کنندگانی است که تا به حال دیده‌ام، او حتی در میانه مذاکرات پایش را در مسابقات دوچرخه سواری می‌شکند، باور می‌کنید؟
ترامپ افزود: «من قول می‌دهم، قسم می‌خورم که حین برگزاری یک مذاکره مهم، به مسابقه دوچرخه‌سواری نخواهم رفت. قول می‌دهم. قول می‌دهم. هرگز!هرگز!»
نامزد حزب‌جمهوری‌خواه سپس  محتوای توافق هسته‌ای را هدف گرفت و مدعی شد: «اگر نگاه کنید، ایران پیش از برجام درگیر مشکلات عمیقی بود آنها بد عمل می‌کردند و بعد ما تحریم‌هایشان را برداشتیم».
ترامپ افزود: «ما نباید هیچ وقت تحریم‌ها را پیش از اتمام توافق برمی‌داشتیم. ما تحریم‌ها را پیشاپیش برداشتیم، برای اینکه آنها مذاکره‌کنندگان بزرگی هستند. ایرانی‌ها می‌گویند، ما تا زمانی که تحریم‌ها را برندارید، مذاکره نمی‌کنیم و بعد آمریکایی‌ها می‌روند و می‌گویند باشد». این جمله ترامپ سبب خنده جمعیت شد.
این میلیاردر آمریکایی ادامه داد:  وقتی که ایرانی‌ها این را گفتند، چرا نگفتیم زندانی‌هایمان را برگردانید؟ چون زندانی‌های ما سال‌ها آنجا بودند و ما تحریم‌ها را برداشتیم و از آن چیزی نصیبمان نشد.ترامپ همچنین با بیان این اظهارات ضمن انتقاد از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای دولت فعلی آمریکا، استراتژی خود را تشریح کرد و گفت: مذاکره‌کنندگان آمریکا باید می‌گفتند ما تحریم‌ها را برمی‌داریم، اما به دو شرط. اول اینکه باید زندانی‌های ما را فوراً آزاد کنید. دوم اینکه ما 150 میلیارد دلار به شما نمی‌دهیم. بعد ایرانی‌ها پاسخ می‌دادند: اصلا و ابداً! -می‌دانید که آنها مذاکره‌کنندگان بسیار بزرگی هستند. ایرانی‌ها مذاکره‌کنندگان بزرگی هستند- آنها در این صورت می‌گفتند به هیچ وجه! اصلاً امکان ندارد. بعد شما میز مذاکره را ترک می‌کنید -کاری که کری هیچ وقت نکرد- بعد شما میز مذاکره را ترک می‌کنید و وقتی که به آمریکا می‌رسید هنوز از هواپیما پیاده نشده، برمی‌گردید! هم زندانی‌ها آزاد شده‌ بودند و هم نیازی نیست که 150 میلیارد دلار بدهید.
نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه گفت که او با رسیدن به توافق، موافق است، اما با توافق خوب.
وی در این باره گفته است من فکر می‌کنم این توافق، یک فاجعه است. فاجعه برای ما؛ اما فاجعه‌ای‌ بزرگتر برای اسرائیل است.
ترامپ ضمن این ادعا که ایران قبل از مذاکرات هسته‌ای درگیر مشکلات اقتصادی بوده گفته است: «به جای آن، ما الان با یک قدرت مواجهیم. با یک قدرت واقعی که با ما می‌جنگد».
او همچنین از مذاکره نکردن دولت اوباما با ایران در موضوع یمن نیز انتقاد کرد.
وی ادعا کرد: «ما در یمن با ایران در حال جنگیم و وقتی از آنها می‌پرسیم چرا این مسئله در توافق نیامده است، کری می‌گوید: «خیلی پیچیده بود. چه چیزی پیچیده است؟ ما همه چیز را به فنا دادیم».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دوست IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    سلام از اين حرفها و صحبتهاي قبلي معلوم است اين به درد رياست جمهوري نمي خورد و اينكاره نيست. اينم فعلا" بادش كرده اند كم كم پنچر مي شود. خدا حافظ