قدس آنلاین:رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم گفت: طرح ملی احیای امام‌زاده سلطان ابراهیم در حال تکمیل شدن است.

طرح ملی احیای امام‌زاده سلطان ابراهیم در حال تکمیل است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ،علی مبشری در حاشیه مراسم غبارروبی و عطرافشانی امام‌زاده سلطان ابراهیم افزود: شهرستان سمیرم دارای 23 امام‌زاده، مقبره و قدمگاه است که امام‌زاده سلطان ابراهیم شاخص‌ترین آنها و به عنوان قطب فرهنگی شهرستان است.
وی افزود: طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، بیشتر برنامه‌های فرهنگی و قرآنی به سمت بقاع متبرکه شهرستان سوق داده شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم تصریح کرد: در این راستا، فعالیت‌های فرهنگی همچون ولادت، شهادت، محفل انس با قرآن، طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن، مراسم تاسوعای حسینی، ادعیه، طرح نشاط معنوی و برگزاری نماز جماعت در بقاع متبرکه شهرستان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به در حال اجرا بودن طرح ملی امام‌زاده سلطان ابراهیم، زمان آغاز عملیات عمرانی این امام‌زاده را سال 84 اعلام کرد و گفت: طرح جامع امام‌زاده سلطان ابراهیم شامل آیتم‌های صحن و رواق، دارالقرآن، حوزه علمیه، پارکینگ، زائرسرا گلدسته، ایوان، تربت خانه، فضای سبز، مسجد، خانه عالم، وضو خانه، دفتر هیئت امنا، اتاق مشاوره، منزل خادم، دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی، کتابخانه، ضریح، زائرسرا و سرویس‌های بهداشتی است.
مبشری یادآور کرد: امام‌زاده ابراهیم مشهور به سلطان ابراهیم از بزرگان سادات حسینی در قرن سوم هجری قمری و از نخستین مهاجران این خاندان به اصفهان است که نسبت ایشان با چهار واسطه به امام زین‌العابدین(ع) بر می‌گردد.
به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم معنوی که با مداحی و مرثیه‌خوانی همراه بود، درب ضریح مطهر برای غبارروبی باز شد و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) به زیارت قبر مطهر امام‌زاده سلطان ابراهیم(ع) پرداختند.
بر اساس این گزارش امام جمعه، سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان و هیئت امنای امام‌زاده ضمن بازدید از بخش‌های مختلف امام‌زاده، از نزدیک در جریان روند نوسازی و بهسازی آستان مقدس امام‌زاده سلطان ابراهیم(ع) سمیرم قرار گرفتند و همچنین با حضور بر مزار شهدای آرمیده در جوار امام زاده با آرمان‌های مقدس شهدا تجدید بیعت کردند.
شهرستان سمیرم دارای 23 اماکن مذهبی است که از این تعداد 9 امام‌زاده دارای درآمد، دو مورد فاقد درآمد، پنج قدمگاه و پنج مقبره فاقد درآمد است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.