قدس آنلاین:معاون اجتماعی خراسان شمالی گفت: طلاق عاطفی خانواده‌ها موجب بزهکاری فرزندان می‌شود. <BR>

طلاق عاطفی همسران موجب بزهکاری فرزندان می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،  سرهنگ ستاد"علی اسلامی"افزود: خانواده مهم‌ترین نهاد در ایجاد یک اجتماع سالم است.
وی خاطر نشان کرد: همسران باید علاوه بر دقت در تربیت فرزندان به مسائل روحی و روانی آنها نیز توجه بسیاری داشته باشند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه زندگی دو نفر در کنار هم بدون هیچگونه احساس و محبت به همدیگر موجب بزهکاری فرزندان می‌شود، اضافه کرد: خانواده‌ها باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.
اسلامی بیان داشت: در حال حاضر در بسیاری از خانواده‌ها همسرانی وجود دارند که با وجود زندگی در کنار هم هیچ حسی نسبت به یکدیگر نداشته و فقط نقش یک زن و شوهر را بازی می‌کنند.
وی با تاکید بر لزوم پر کردن خلاء‌های عاطفی توسط همسران یادآور شد: زن و شوهر باید توجه داشته باشند که رفتار آنها در عملکرد فرزندان تاثیر ویژه‌ای دارد.
معاون اجتماعی استان خراسان شمالی با اشاره به زندگی افراد بزهکار در جامعه امروزی اضافه کرد: یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که موجب بزهکاری نوجوانان می‌شود، رفتار سرد و بی‌روح والدین آنها در قبال یکدیگر است.
سرهنگ"اسلامی" همچنین با بیان اینکه در قرآن کریم نیز تاکید بسیاری بر ایجاد محبت در بین دو همسر شده است ، افزود: بسیاری از بزرگان دین اسلام با عشق و مودت با یکدیگر زندگی کرده و زندگی موفقی داشته‌اند.
وی با اشاره به زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) یادآور شد: این دو بزرگوار همراه با قناعت در زندگی بسیار خوشبخت بوده و الگوی همه مسلمانان در جهان هستند.
معاون اجتماعی استان خراسان شمالی در ادامه اظهار داشت: در زندگی بزرگان دین مودت و دوستی بر روابط دو همسر حکومت کرده و به همین علت زندگی سعادتمندانه‌ای را در کنار یکدیگر داشته‌اند.
اسلامی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و اولیا باید نحوه تربیت فرزند را از الگوهایی که در آیات قرآن و در اسلام مشخص شده یاد بگیرند.
وی با بیان اینکه خانواده یک نهاد الهی است، یادآور شد: باید همه نیازهای عاطفی افراد در این نهاد تامین شده و اجازه تامین احساس و نیازهای عاطفی فرزندان در خارج از نهاد خانواده داده نشود.

انتهای خبر/.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.