۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 106730

رئیس پلیس راهور تهران، گفت: خودروهای دودزا، فاقد معاینه فنی و دارای نقص فنی پلاک تعمیرگاه دریافت می کنند.<BR>

محرومیت 600 راننده تهرانی از سفر نوروزی

به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: پلیس راهور تهران برای سومین بار پیاپی موفق شد رتبه اول کشور را در کاهش تلفات به دست آورد.

وی ادامه داد: در 10 ماهه گذشته 105 نفر در پایتخت کاهش تلفات رانندگی داشتیم و این آمار بسیار خوب است. ما ظرف سه سال گذشته توانستیم با همکاری مردم تلفات رانندگیی از 1460 نفر به 800 نفر کاهش دهیم.

افزایش 20 درصدی ترافیک در اسفندماه

رئیس پلیس راهور تهران با اعلام اینکه ترافیک در اسفند ماه در همه شهرها به ویژه تهران افزایش می یابد افزود: پیش بینی می کنیم ترافیک در اسفندماه 20 درصد افزایش یابد. ضمن اینکه در هفته آخر بهمن و اسفند ترافیک پایتخت نسبت به ماه گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

به گفته رحیمی، ترافیک از ساعت 8 صبح تا 11، 15 درصد و از ساعت 17 تا 21 که پیک ترافیک تهران است 22 درصد افزایش داشته است.

3 علت اصلی افزایش ترافیک در اسفند

رحیمی با اعلام اینکه افزایش پارک حاشیه ای، افزایش نقص فنی و تصادفات منجر به خسارت مهمترین علل افزایش ترافیک اسفندماه هستند، تاکید کرد: بر اساس پیش بینی ها می توان گفت که 60 درصد ترافیک تهران به علت نقص فنی خودروها و تصادفات خسارتی است که پلیس با خودروهای دارای نقص فنی موثر برخورد می کند.

تشدید برخورد با پارک های حاشیه ای

رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه از اول اسفند طرح برخورد با پارک های حاشیه ای تشدید شده است گفت: ماموران پلیس راهور در تمام نقاط پایتخت با خودروهایی که اقدام به پارک حاشیه ای، توقف دوبله و سد معبر می کنند برخورد می کند ضمن اینکه ماموران راهور در اسفندماه در آماده باش هستند و 70 درصد نیروها عصرها به کار گرفته می شوند.

وی ادامه داد: افزایش پارک های حاشیه ای همزمان با افزایش خریدهای مردم تمامی مراکز مهم، تجاری و پرترافیک و خیابانهای منتهی به آنها شناسایی شده و طرح های ویژه ترافیکی در آن اجرا می شود.

همچنین تعداد جرثقیل های پلیس برای انتقال خودروهایی که اقدام به سد معبر کنند افزایش یافته است.

اجرای طرح تشدید ورود به محدوده زوج و فرد

رحیمی با بیان اینکه تلاش کنیم که استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش یابد افزود: طرح تشدید برخورد با خودروهای غیر مجاز محدوده زوج و فرد آغاز شده است و با رانندگانی که با دستکاری پلاک یا پوشاندن آن قصد ورود به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک را دارند برخورد می کنیم. ضمن اینکه در این راه کنترل خطوط ویژه به منظور تسریع فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اجرا می شود.

ممنوعیت فعالیت های عمرانی در پایخت از 15 اسفند

رحیمی از ممنوعیت فعالیت های عمرانی از 15 اسفند در تهران خبر داد و تصریح کرد: بجز فعالیت های عمرانی مهم و طرح های ملی هرگونه فعالیت در پایتخت تا پایان طرح نوروزی ممنوع است.

محروم شدن 600 تهرانی از رانندگی در نوروز

رئیس پلیس راهور تهران با اعلام اینکه 600 راننده تهرانی به علت رسیدن به 30 نمره منفی از رانندگی در نوروز محروم شده اند گفت: در سال جدید گواهینامه 343 راننده که بیش از 30 نمره منفی دریافت کرده اند از سوی پلیس توقیف شد ضمن اینکه 254 نفر نیز برای دادن گواهینامه شان احضار شده اند این در حالیست که به 8 هزار راننده تهرانی که در آستانه 30 نمره منفی قرار دارند در صورتیکه مرتکب تخلفات حادثه ساز و نمره منفی شوند نمی توانند در نوروز رانندگی کنند.

آموزش 622 هزار تهرانی توسط پلیس

به گفته وی در سال جاری 622 هزار تهرانی از جمله موتورسواران، رانندگان، همیاران پلیس و کارمندان سازمان های دولتی و غیر دولتی از سوی پلیس آموزش دیده اند و همزمان با نزدیک شدن به نوروز 15 گروه عروسکی مسائل ترافیکی را به دانش آموزان و همیاران پلیس آموزش می دهند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه پلیس راهور حزبی و سیاسی نیست، افزود: ما تنها تابع ولایت هستیم و بهتر است رسانه ها بداخلاقی های سیاسی را در مورد پلیس کنار گذارند.

اگر تونل نیایش و دو طبقه کردن بزرگراه صدر اجرا نمی شد تهران از وجود خودروها منفجر می شد

وی با بیان اینکه روزانه 800 خودرو جدید وارد خیابانهای تهران می شوند، گفت:خوشبختانه اقداماتی که از سوی شهرداری در پایتخت به اجرا در آمده از جمله تونل نیایش و دو طبقه کردن بزرگراه صدر در کاهش ترافیک بسیار موثر بود. امروز پلیس راهور تهران، شهرداری و شورای شهر در کنار هم هستند و اگر این اقدامات بی نظیر از سوی شهرداری انجام نشده بود، تهران به علت وجود این تعداد خودرو منفجر می شد.

وی افزود: بعد از افتتاح تونل حجم زیادی از ترافیک جنوب به شمال مدرس تا پارک وی، یادگار امام، بابایی و بزرگراه صدر مسیر شرق به غرب کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور کشور در مورد ممنوعیت تردد بزرگراه صدر نیز گفت: تردد از ساعت 22 تا 10 صبح در غرب به شرق صدر همچنان ممنوع است اگرچه فکر می کنیم با افتتاح باند جنوبی تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر ترافیک هسته مرکزی به ویژه مدرس، چمران و یادگار امام تاحد زیادی کاهش یابد.

اعمال قانون 742 هزار خودرو در طرح برخورد با تخلفات شبانه

رحیمی با بیان اینکه 60 طرح مهم ترافیکی برای آمد و شد و کنترل تخلفات در تهران از سوی پلیس راهور به اجرا در آمد گفت: تنها در طرح برخورد با تخلفات شبانه با 742 هزار خودرو متخلف که دارای تخلفاتی از جمله سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، و دور دور کردن بودند برخورد کردیم ضمن اینکه در این طرح با تخلفات خودروهای سنگین نیز برخورد شد. آمارها نشان می دهد برخورد پلیس با تخلفات شبانه نسبت به سال گذشته 65 درصد افزایش داشته است.

دادن پلاک تعمیرگاه به خودروهای فاقد معاینه فنی، دارای نقص فنی و دودزا

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه خودروهایی که دارای نقص فنی موثر بوده یا دودزا باشند، به همراه خودروهای فاقد معاینه فنی پلاک تعمیرگاه دریافت می کنند و 10 روز فرصت دارند تا مشکل را برطرف کنند.

رحیمی با بیان اینکه تاکنون تصمیمی در خصوص تغییر ساعت زوج و فرد و طرح ترافیک نگرفته ایم، افزود: هنوز تصمیمی در خصوص اینکه ساعت زوج و فرد یا طرح ترافیک را کاهش یا افزایش یابد نگرفته ایم و این موضوع به ترافیک هسته مرکزی شهر بستگی دارد.

رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه با خودروهایی که اقدام به تردد به صورت ورود ممنوع کنند برخورد قاطع می شود، گفت: برای برخی رانندگان عادت شده است که در خیابانها ورود ممنوع بروند البته 30 تا 40 نقطه مهم را شناسایی کرده ایم و به زودی با تخلف ورود ممنوع نیز برخورد قاطع می کنیم.

وی در مورد افزایش ترافیک در منطقه نواب گفت: به علت ریزش در خیابان جوانه این مسیر مسدود شده بود که خیابان زمزم به عنوان مسیر جایگزین انتخاب شده بود. البته با تلاش شهرداری این مسیر روز سه شنبه(فردا) بازگشایی می شود. در مورد خیابان مولوی نیز با توجه به طرح های عمرانی، مسیر به صورت موقت در فواصل مختلف مسدود و بازگشایی می شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.