قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از بدهکاری 10 هزار میلیارد ریالی دولت به آستان قدس رضوی خبر داد.

بدهکاری 10 هزار میلیارد ریالی دولت به آستان قدس رضوی

 به گزارش  قدس آنلاین ، سیداحمد علوی در حاشیه افتتاح و بهره برداری از مجتمع فرهنگی رفاهی و نمازخانه بین راهی امام رضا (ع) در دامغان در جمع خبرنگاران گفت: آستان قدس رضوی به لحاظ زمین های کشاورزی که در اختیار وزارتخانه ها و سازمانها در سال های متمادی و به صورت مالاجاره از آن طریق از دولت طلب دارد.

 

وی تصریح کرد: دولت برای پرداخت بدهکاری خود به آستان قدس رضوی مبلغی را از محل ردیف و بودجه های سالانه به عنوان نقدی و سهام پرداخت کرده است.

 

به گفته وی، تاکنون 10 هزار میلیارد ریال دیگر از بدهکاری دولت به آستان قدس رضوی باقی مانده که با تفاهمنامه صورت گرفته دولت موظف به پرداخت بدهکاری خود شده است.

 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از وجود 15 موسسه پژوهشی زیر نظر آستان قدس رضوی خبر داد و افزود: آستان قدس رضوی دارای دو دانشگاه و مدارس مختلف علمی و آموزشی با دارای20 هزار دانشجو و دانش آموز است.

 

علوی یادآور شد: در کنار موسسات آموزشی و علمی آستان قدس رضوی این افتخار را دارد که موسسات صنعتی و کشاورزی خوبی را دارد که تولیدات و محصولات این واحدها امروزه از جایگاه والایی برخوردار بوده است.

 

وی با بیان اینکه سالانه 25 میلیون زائر امام رضا (ع) وارد مشهد مقدس می شوند، گفت: این آمار در سند چشم انداز 20 ساله کشور به 45 میلیون زائر افزایش پیدا می کند.

 

علوی گفت: 17 زائرسرا و مجتمع فرهنگی رفاهی از سوی آستان قدس رضوی احداث شده است و این مکان ها بر اساس نیاز در آینده قابل افزایش است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.