امام جمعه مشهد گفت: فرهنگ این مردم، دین مردم است چرا که برای آن جان داده‌اند. <BR>

انتقاد امام جمعه مشهد به خروجی جلسه شورای عالی سینما

به گزارش قدس انلاین ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه مشهد با تاکید بر اینکه تنها در جریان هنر هفتم و فیلم و نمایش، خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان ما از چهار طرف تلویزیون، سینماها، ماهواره و سی‌دی‌های مبتنی بر فساد محاصره شده‌اند، در حدی که خروجی‌ها برای استفاده اجتماعی و سینما اکران نمی‌شود، افزود: در این موقعیتی که نسل ما در این محاصره قرار گرفته است، مسوولان نظام و مدیران فرهنگی جامعه باید فکری بکنند نه اینکه خروجی جلسه شورای عالی سینما، تاسیس سازمان سینمایی و دادن یارانه و بیمه به آنها باشد.
وی به بیان اینکه قطعا این عرایض من مخالفانی نیز دارد که با آن برخورد خواهند کرد اما من باکی ندارم و با کمال صراحت می‌گویم که بحث، مخالفت با سینما نیست، گفت: این سینما که برایش سازمان درست کرده‌اید، بعد از گذشت 32 سال از انقلاب چه خدمتی کرده است و چه می‌خواهد ارایه دهد؟
امام جمعه مشهد بیان کرد: هنر ابزار فرهنگ است و فرهنگ در این مملکت، دین مردم است، حال جریانی که باید در خدمت توسعه فرهنگ باشد، آیا تاکنون چقدر در خدمت مردم بوده است.
علم الهدی گفت: این مملکت، مملکت انقلابی و اسلامی است و سکوی توسعه محمدبن عبدالله در روی کره زمین است؛ این نظام، نظامی است که رسالت رسول الله را در جهان حاکم کند و معارف رسول الله را توسعه دهد.
وی افزود: مسوولان نباید فیلم‌هایی بسازند که خودشان هم از اکران آنها در سینما خجالت بکشند و آن فیلم‌ها به صورت سی‌دی در مغازه‌ها به فروش برسد که همچون سم مهلک، بچه‌های معصوم را از پا در بیاورد.
وی بیان داشت: مسوولان و مدیران ما باید توجه داشته باشند که در کنار این حوزه‌ها، در برابر این همه عظمت و عزت امروز، مسوولیت‌هایی نیز بر گردن دارند.
علم الهدی اظهار داشت: باور کنید اسلام فرهنگ دارد، باور کنید فرهنگ این مردم، فرهنگ اهل بیت(ع) است و مطالبات دینی مردم از مطالبات اقتصادی آنان خیلی بالاتر است، چرا که مردم برای مطالبات دینی‌ خود جانشان را می‌دهند پس به این مطالبات باید پاسخ داده شود.
امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به بعثت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: اصل بعثت پیغمبر، رسالت جهانی بوده چرا که این رسالت، رسالتی جهانی است و برای جهانی سازی، پیغمبر اکرم مبعوث شده است.
وی با اشاره به اینکه امروز زندگی امت اسلامی و انقلاب مقدس اسلامی ما در استخدام پیغمبر اسلام (ص) برای جهانی سازی رسالت ایشان قرار گرفته است، گفت: امروز همه تعالیات این نظام در خدمت توسعه و جهانی سازی رسالت ایشان است.
علم‌الهدی با اشاره پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های مختلف نظامی و علمی صورت گرفته است، تصریح کرد: کمتر از یک سال گذشته اسرائیل به عنوان ناپاک‌ترین دشمن پیغمبر و اسلام ما را تهدید نظامی می‌کرد، این در حالی است که امروز ما با رزمایش عظیم پیغمبراسلام در عصر فناوری موشکی به دنیا، پیشرفت‌های نظامی خود را نشان داده ایم، به گونه‌ای که خود رسانه‌های خارجی که می‌خواهند قدرت اسلام را تضعیف کنند، در برابر این عظمت فناوری موشکی نظام در سپاه و ارتش مقتدر ما اظهار می‌کنند که ایران نشان داد از امکاناتی برخوردار است که موشک‌هایش از حمله‌های موشکی آسیب نمی‌بیند.
امام جمعه مشهد ادامه داد: امروز شرق‌الاوسط که بزرگترین روزنامه استکبار و صهیونیسم است، اظهار کرده که ایران به هدف خود مبنی بر اعلام آمادگی نظامی رسیده است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.