خبرها از برگزاری جلسه ای بین حسن روحانی با اعضای قطعی شده کابینه‌اش حکایت دارد.<BR> <BR>

اولین جلسه روحانی با اعضای قطعی شده کابینه‌اش برگزار شد

به گزارش نامه، 4 روز به پایان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و آغاز به کار رسمی ریاست جمهوری حسن روحانی با تفیذ و حکم رهبری گمانه زنی ها از کابینه روحانی اوج گرفته است. لیست ها از کابینه پیشنهادی طی چند روز گذشته به هم نزدیک تر شده است چنانچه حضور برخی چهره ها چون اکبر ترکان، نعمت زاده، نوبخت، نهاوندیان، ربیعی، واعظی، نجفی، ظریف، فروزنده، جنتی در اکثر لیست ها به چشم می خورد.

محمد علی نجفی و علی جنتی نیز طی دیروز و امروز در مصاحبه هایی حضور خود در کابینه روحانی در قامت وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد را قطعی شده عنوان کردند. محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات، نعمت زاده وزیر پیشنهادی صنعت و تجارت و و سلطانی فر نیز گرچه حضور خود در کابینه یازدهم را رد نکرده اند اما آن را گمانه زنی دانسته که قطعیتی ندارد. برخی منسوبان به دفتر روحانی همچنین حضور نامدار زنگنه را قطعی شده می دانند .

در همین راستا برخی خبرها حاکی از آن است که جلسه ای بین روحانی و برخی از این افراد که حضورشان در کابینه قعطی شده برگزاری شده است. چهره هایی چون ترکان، نعمت زاده و نوبخت که قرار است سکاندار یکی از نهادها و زوارتخانه های کلیدی روحانی در دولت 4 سال بعدش باشند.

هرچند تا برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف روحانی چند روزی باقی مانده است و تا زمانی که وزرای پینشهادی رای اعتماد مجلسی ها را کسب کنند زمان باقیست اما شاید این جلسه را بتوان اولین جلسه هیات دولت یازدهم دانست.

در دیگر سو حسن روحانی در دیداری که روز شنبه با نمایندگان داشت از احتمال معرفی کابینه در روز تحلیف خبر دارد. احتمالی که شاید با برگزاری این جلسه در روزهای باقیمانده تا یکشنبه 13 مرداد ماه و تحلیف روحانی رنگ قوت بیشتری به خود بگیرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.