مهدی شهرآبادی: قدس ویژه خراسان - با توجه به اینکه سردمداران کفر و استکبار جهانی به دنبال تفرقه افکنی در کشورهای مسلمان هستند و این توطئه در مصر، عراق، سوریه و افغانستان به روشنی دیده می‌شود، ...

 تشریح برنامه‌های روز جهانی قدس در خراسان رضوی

بنابراین می‌طلبد که روز قدس امسال هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.
به گزارش خبرنگار ما، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی در نشست خبری ستاد روز جهانی قدس در استان با بیان این مطلب تصریح کرد: نقش نظام، رهبری و ملت ایران در مبارزه با ظلم و ستم و حمایت از مظلومان نقشی کلیدی است و از این رو امسال روز جهانی قدس دارای اهمیت ویژه‌ای است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی افزود: از منظر دوم، حزب‌ا... لبنان نیروی مردمی- بسیجی است که از آب و خاکش در مقابل اشغالگران و فتنه‌گران دفاع می‌کند و مردم و دولت لبنان از مقاومت حمایت می‌کنند.
وی ادامه داد: حزب‌ا... لبنان تاکنون نه سابقه ترور داشته و نه با کشوری در جنگ بوده است و آوردن نام نیروی مردم جهادی و مدافع کشور لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی اتحادیه اروپا ظلم بارز و آشکار غربی‌هاست، زیرا آنان هیچ منطق و دلیلی برای این کار خود ندارند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اشغالگران صهیونیست فهرست ترور را اعلام می‌کنند و می‌گویند، افرادی را ترور می‌کنیم، اما غربی ها این اقدام وحشیانه را محکوم نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: غربی‌ها مقاومت و دفاع از میهن را ترور می‌دانند، در حالی که این نوع دیدگاه ظلم و جنایت و طرفداری از استکبار جهانی و صهیونیستهاست و توصیه ما این است که اتحادیه اروپا در این تصمیم غیرعقلانی خود تجدیدنظر کند.
وی افزود: در روز جهانی قدس، ملت ایران این اقدام اتحادیه اروپا را محکوم می‌کند.
وی با اشاره به مسأله سوم در روز جهانی قدس امسال گفت: قرار است بزودی دولت یازدهم آغاز به کار کند که مردم ایران اسلامی با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس انسجام و همبستگی خود و حمایت از دولت جدید را به منصه ظهور خواهند رساند.
وی با اشاره به اینکه مردم در شعارهایشان ضمن حمایت از دولت یازدهم، از دولت دهم نیز قدردانی خواهند کرد، گفت: حرکت مردم در راستای آرمانهای امام و رهبری در روز قدس جلوه خاصی دارد و مردم باحضور گسترده خود همواره ثابت کرده‌اند که پشتیبان ولایت و ایران اسلامی و حامی اتحاد مسلمانان جهان علیه ظلم و ستم هستند.
وی با بیان اینکه اکنون در کشورهای اسلامی دشمن در حال اختلاف‌افکنی میان مسلمانان و به راه انداختن و گسترش جنگ قومی و مذهبی است، تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند تا این جنگ قومی و مذهبی را نیز در ایران رواج دهند که مسؤولان کشور با جهت‌گیری صحیح و هدایت عالمانه مردم این توطئه‌ها را خنثی کرده‌اند که در راهپیمایی روز قدس همه باید ثابت کنیم که شیعه وسنی با کمال آرامش در کنار یکدیگر هستیم و همه مسلمانان باید علیه تجاوز اشغالگران و صهیونیستهای غاصب حرکت کنیم.
وی برخی از اهداف مهم راهپیمایی روز قدس امسال را انزجار و تنفر از غاصبان صهیونیست، تجلیل از بیداری اسلامی، تجلیل از ابتکار امام در تشکیل روز جهانی قدس، حمایت از مسلمانان و مظلومان تا آزادسازی فلسطین و قدس شریف، حمایت از مردم و دولت سوریه و مبارزان خط مقدم مقابله با صهیونیستها عنوان و خاطرنشان کرد: راهپیمایی در سراسر شهرها، بخشها و مراکز بخشهای استان در ساعت 30/9 روز جمعه 11تیرماه به سمت مصلاهای نمازجمعه آغاز خواهد شد.
سلطانی تصریح کرد: در شهرستانها ستاد روز جهانی قدس تشکیل شده و سخنرانان با توجه به اهمیت این روز سخنرانی می کنند و همچنین قطعنامه پایانی روز جهانی قدس نیز قرائت خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: مراسم روز جهانی قدس در مشهد نیز از ساعت 30/9 جمعه 11مردادماه از میدان شهدا به سمت خیابان امام خمینی(ره)، چهارراه شهید مدرس و چهارراه شهید اندرزگو (خیابان شهید اندرزگو) آغاز خواهد شد که ورودی خواهران به حرم مطهر و مکان نمازجمعه از باب‌الجواد(ع) و ورودی برادران به حرم مطهر از باب‌الرضا(ع) پیش بینی شده است.
سلطانی افزود: در مراسم روز جهانی قدس نیز با هماهنگی‌های انجام شده از ساعت 7 تا 30/15 مترو و اتوبوس به صورت رایگان مسافران را به حرم مطهر منتقل می‌کنند.
وی همچنین از توزیع بروشور، تراکت و پوسترهای تبلیغاتی در طول مسیر راهپیمایی خبر داد و گفت: سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواهد بود و نمازجمعه این هفته نیز به امامت آیت‌ا... علم‌الهدی امام جمعه مشهد برگزار خواهد شد.
همچنین در این راستا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است:
روز جهانی قدس و روز فریاد رهایی فلسطین از چنگال صهیونیستهای غارتگر، آرمانی اسلامی و جهانی است و مرز نمی شناسد وقدس محور هویت و اتحاد همان امتی است که کتاب آسمانی آنها، مستضعفان زمین را وارثان واقعی می‌داند و برای زورمداری و بی‌عدالتی عمری کوتاه قایل است و ایمان دارد که نصرت و پیروزی از آن صالحان و هدایت یافتگان خواهد بود.
حماسه روز قدس، این میراث گرانبهای بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) یادآور فریاد رعدآسای همه مسلمانان جهان است که همچون صاعقه بر سر اشغالگران صهیونیست فرود خواهد آمد و پژواک آن در جهان بویژه در کشورهای اسلامی طنین افکن خواهد شد و مسیر مبارزه بی امان مردم فلسطین را شتابنده‌تر خواهد کرد.
ابتکار تاریخی امام راحل(ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، سالهاست به فصل مشترک و نقطه همگرایی امت اسلامی و سایر ملتهای آزاده دنیا در دفاع از قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین تبدیل شده و تجلی وحدت و انسجام اسلامی و آزادیخواهی در مقابل جبهه کفر و استکبار جهانی شده است.
بدون تردید امروز با وزش نسیم بیداری اسلامی بر کشورهای مسلمان اهمیت این روز آشکارتر شده و مردم مسلمان بیش از همیشه تفاوت بین اندیشه حاکمان مستبدی را که فقط به فکر تاج و تخت خویش هستند با تفکر انقلاب اسلامی که تمام دغدغه و نگرانی‌اش سرنوشت اسلام و امت اسلامی است، بخوبی درک می‌کنند.
باید تأکید کرد که شرایط ویژه جهانی و تحولات عمیق صورت گرفته در مناسبات بین‌المللی، ویژگی و اهمیت خاصی به روز قدس امسال داده است که می‌تواند سرنوشت بسیاری از امور را تحت تأثیر قرار دهد.
طراحی و عملیات وسیع آمریکا، اسراییل و برخی دولتهای غربی در کشتار ناجوانمردانه مردم بی‌دفاع غزه و سایر نقاط فلسطین، رهبری و پشتیبانی همه جانبه از حملات تروریستی و اعمال فشار به ملت و دولت سوریه به خاطر حمایت از جریان مقاومت اسلامی و همچنین تقویت و ترویج اسلام آمریکایی و جانبداری از حکام مستبد برخی کشورهای خاورمیانه، تنها بخشی از تلاشهای گسترده غرب برای مقابله با اسلام ناب و انقلابی است که ان‌شاءا... در نهایت ره به جایی نخواهد برد و با استقامت ملتهای مسلمان که گوشه‌ای از آن در راهپیمایی روز جهانی قدس متجلی خواهد شد، همچون سایر توطئه‌هایشان نقش بر آب خواهد گردید.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.