۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸
کد خبر: 142718

«اصلاح‌طلبان سهم‌خواهی هم ندارند و نکرده‌اند اما شخص دکتر روحانی اشخاصی را که معرفی کردند که از نظر روحیات و تفکر مورد قبول اصلاح‌طلبان هستند.»<BR> <BR>

ترکان: اصلاح‌طلبان سهم‌خواهی نکردند

متن مصاحبه قانون با ترکان به این شرح است:

آقای ترکان، بنا بر شنیده‌ها کابینه یازدهم قرار بود در روز مراسم تحلیف معرفی شود اما از سویی دیگر خبرهایی به گوش رسید که دکتر روحانی این کار را نخواهد کرد و معرفی به روزهای بعد موکول می‌شود. شما معرفی کابینه را در این روز تایید می‌کنید؟

بر اساس اخباری که من دارم ایشان قصد دارند که این کار را در روز یکشنبه در مجلس انجام دهند.

پس با این احتساب فهرستی که وجود دارد می‌تواند فهرست نهایی کابینه باشد؟

بله می‌تواند

اگر این فهرست‌، نهایی است ما جای خالی اصلاح طلبان را در آن مشاهده می‌کنیم.

منطق دکتر روحانی اعتدال است و اشخاصی را که برای وزارت در نظر گرفته‌اند با توجه به کارایی و کارآمدی‌شان بوده است و منطق سیاسی در پس این انتخاب‌ها نبوده است.

اما همه می‌دانند که حمایت‌های اصلاح‌طلبان سبد رای آقای روحانی را پر کرد و ایشان به نوعی وام‌دار این گروه هستند پس نمی‌توانند آنها را در کابینه خودشان نادیده بگیرند.

بله درست است اما اصلاح‌طلبان خودشان هم به دنبال این امر نیستند بلکه بر مبنای اعتقادشان وارد این امر شدند و سهم‌خواهی هم ندارند و نکرده‌اند اما شخص دکتر روحانی ملاحظاتی را در نظر داشتند و اشخاصی را که معرفی کردند افرادی هستند که از نظر روحیات و تفکر مورد قبول اصلاح‌طلبان هستند اما باز هم می‌گویم که این به معنی سهم‌خواهی نیست.

اما اصلاح طلبان وزارت‌های خاصی را مورد نظر داشتند و شنیده‌ها حاکی از این بود که بعضی از وزارتخانه‌ها را می‌خواهند و حتی نام اشخاصی هم در این میان بود که در حال حاضر و با این فهرست موجود ما اثری از این نام‌ها نمی‌بینیم.

ببینید وقتی به کل ترکیب و چینش کابینه نگاه می‌کنید می‌بینید که این خواست اصلاح‌طلبان هم برآورده شده است اما باز هم می‌گویم که بر انتخاب‌های آقای روحانی منطق سیاسی حاکم نبوده بلکه منطق کارآمدی در این بین وجود داشته است.

اما هیچ کابینه‌ای در چینش خود از منطق سیاسی به دور نیست هر چقدر و هر چند هم ما بخواهیم از این امر دوری کنیم.

بسیار خب درست اما شما چرا به جنبه‌های دیگر قضیه و مشکلات موجود در بین مردم و اجتماع نمی‌پردازید و این موضوعات را مورد نظر قرار نمی‌دهید؟

ما به همه جنبه‌ها و موضوعات اجتماعی توجه داریم اگر شما مورد خاصی را در نظر دارید به آن موضوع هم می‌پردازیم.

بله به طور مثال موضوع بهداشت‌، درمان و خدمات درمانی از دغدغه‌های فعلی مردم است.

خب این یک موضوع گسترده و بحث مفصلی است اما به نظر شما با تمام مشکلات پیش روی این موضوع سید حسن‌ هاشمی‌ گزینه مناسبی برای وزارت بهداشت کابینه یازدهم است؟ و او می‌تواند مشکلات خدماتی و درمانی را حل و فصل کند؟

البته و من تایید می‌کنم که ایشان یکی از بهترین مدیران و البته بهترین گزینه برای وزارت بهداشت است که می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های پیش روی این وزارت خانه را حل و فصل کند.

یعنی به نظر شما در دوره وزارت ایشان حداقل می‌توان شاهد ایجاد NGO‌ ها و گروه‌های مستقل از سازمان نظام پزشکی برای دفاع از حقوق بیماران در برابر پزشکان بود؟ این را از این باب می‌پرسم و می‌گویم چون دکتر روحانی بر بحث استقلال و تشکیل NGO ها تاکید زیادی داشتند.

البته من هم معتقدم بیمارانی که در این پروسه به عنوان مصرف کننده مطرح هستند باید حق انتخاب و آزادی داشته باشند تا حقوقشان ضایع نشود همان طوری که در اروپا و آمریکا وقتی کسی از دست پزشکی شکایت داشته باشد به سندیکاهای مستقل شکایت می‌کند نه به انجمن پزشکانی که باید یک پزشک از خودشان را محاکمه کنند که این سیستم غلطی است که باید در دولت بعد و وزارتخانه بهداشت مورد توجه قرار گیرد و این سیستم غلط را درست کند و به اعتقاد من این توانایی در دکتر‌ هاشمی‌ وجود دارد.

ممنون آقای مهندس، اما این موضوع درمان بسیار گسترده است و باید در یک فرصت مناسب‌تری به موشکافی در باره آن پرداخت و اگر این کابینه به گفته شما بر اساس کارآمدی و اعتدال شکل گرفته باشد و نه بر مبنای منطق سیاسی حتما می‌تواند در این مسیر گام بردارد.

اگر هم این کار را نکند شما به عنوان مدافع حقوق مردم باید به زور از این حقوق دفاع کنید و انجام این امور را بخواهید.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.