قدس آنلاین - محسن رنگیان: تکنولوژی به کار رفته در نسل دوم Nexus 7 گوگل، شامل کیفیت صفحه نمایش و عمر باتری، باید درس عبرتی برای اپل باشد.

عمر باتری و یک صفحه نمایش با کیفیت: یک فرصت کوچک برای اپل

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، هفته گذشته گوگل با انتشار Nexus 7 که یک صفحه نمایش 323 پیکسل در اینچ دارد، از اپل پیشی گرفت. البته این گفته هنوز هم، با مقدماتی، درست است.

بعد از یک هفته از به کارگیری Nexus 7، باید گفت که باتری کوچک به کار رفته متناسب با شاسی کوچک، به معنای عمر باتری کم‌تر آن است.

به ویژه هنگامی که دستگاه دارای یک صفحه نمایش پر زرق و برق است. صفحه نمایش های با وضوح فوق العاده، همیشه مورد تقاضا هستند. آن‌ها به طور معمول، به باتری های بزرگ برای حفظ روشنایی همه این پیکسل ها احتیاج دارند.

اگر شما Nexus 7 دارید، به تنظیمات آندروید بروید و "باتری" را انتخاب کنید. خواهید دید که صفحه نمایش، بیش از هر قطعه سخت افزاری و یا سرویسی، برق مصرف می کند. حتی زمانی که روی 50 درصد روشنایی تنظیم شده باشد، تا دوبرابر انرژی مصرف می کند. این موضوع برای هر دستگاه تلفن همراهی درست است، اما احتمالا بیش‌تر برای Nexus 7 با رزولوشن فوق العاده بالا درست است که دارای نرخ مصرف کمتری نسبت به اولین نسل Nexus 7 می باشد.

بررسی های انجام شده نشان می دهد Nexus 7 دارای عمر باتری کم‌تری نسبت به آی پد مینی می باشد. بنابراین، در اینجا برخی توصیه ها برای اپل به ذهن خطور می کند: آی پد مینی رتینای خود را با عمر باتری پایین تر از مینی فعلی به بازار عرضه نکن! صفحه نمایش بزرگ دارای ارزش کمی خواهد بود، در صورتی که دستگاه، نتواند شارژ مورد نظر را نگه دارد.

اپل، در واقع، چند مطالعه موردی را انجام داده است. نسل سوم و چهارم آی پد رتینا، ضخیم تر و سنگین تر از آی پد 2 است و این تا حدی به این دلیل بوده که آن‌ها به یک باتری بزرگتر برای نگه داشتن شارژ نسبتا طولانی احتیاج دارند.

MacBook Pro سیزده اینچی رتینا نیز به یک باتری نسبتا بزرگ در مقایسه با MacBook Pro استاندارد 13 اینچی احتیاج دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.