۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۹
کد خبر: 143651

عفونت بسیار قوی آدنو ویروسی چشم از جمله عفونت هایی است که به طور معمول همیشه گام به گام با سایر انواع عفونت های چشمی در طی سال وجود دارد اما در دو فصل تابستان و زمستان شیوع پیدا می کند.

عفونت آدنو ویروسی چشم را جدی بگیرید

دکتر شاهرخ میلان جراح و متخصص بیماری های چشم روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این بیماری با سوزش و ورم پلک ها، قرمزی چشم و پوست پلک شروع شده و به شدت متورم می شود و خارج شدن ترشحات از چشم را به دنبال دارد.
وی افزود: ترشحات این بیماری چشمی از مایع مخاطی تا خونی می تواند باشد و حتی در آن سفیدی چشم ممکن است خونریزی شدید کند.
وی اظهار کرد: این بیماری چشمی بشدت واگیردار بوده و به راحتی از فردی به فرد دیگر قابل انتقال است؛ به این دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی در مبتلایان می تواند سبب ابتلای تعداد زیادی از افراد سالم شود.
میلان افزود: احتمال ابتلای اعضای خانواده فرد مبتلا به این بیماری بسیار زیاد است و در نفرات بعدی شدت ابتلا و علایم بیشتر خواهد بود.
این جراح و متخصص بیماری های چشم گفت: دوره درمان اولیه این بیماری چشمی سه هفته و درمان ثانویه 9 ماه با توجه به شدت عارضه خواهد بود.
میلان افزود: در انواع شدید آن که بیمار نسبت به بیماری خود بی توجه بوده و دیرتر به پزشک مراجعه کند، می تواند سطح قرنیه را لکه های مدوری شکل گرفته و مانع از دید و سبب تاری چشم شود که البته این عارضه با درمان نگهدارنده بین شش تا 9 ماه برطرف می شود.
وی اظهار کرد: درمان این بیماری از طریق مصرف قطره های ضد ویروس و ضد التهاب، قرص های درمان کننده این نوع عفونت و پمادهای موضعی چشمی زیر نظر چشم پزشک امکانپذیر است.
میلان افزود: مصرف قطره های اشک مصنوعی بدون ماده نگهدارنده نیز در درمان این بیماری نقش موثری دارد.
وی با بیان اینکه رعایت کردن اصول بهداشتی بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری چشمی است، گفت: استفاده از پارچه سفید برروی بالش بیمار و ضدعفونی کردن و قرار دادن آن در معرض نور خورشید به مدت 21 روز و شست و شوی مداوم دست ها با مواد شوینده برای پیشگیری از ابتلای افراد سالم یک خانواده به این بیماری موثر است.
میلان یادآور شد: با توجه به اینکه این بیماری چشمی در کشور شایع شده است، جراحان چشم پزشک باید قبل از جراحی بیمار خود و بلافاصله قبل از شروع عمل، چشمان بیمار خود را معاینه کرده و از مبتلا نبودن وی به این بیماری اطمینان کسب کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حيدري IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    19 3
    لطفا از طريق رسانه ها اين موضوع رااطلاع رساني کنيد من از واگيري اين بيماري اطلاع نداشتم تمام اعضاي خانواده و حتي همکارانم مبتلا شدند
  • معصومه فراهاني IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    42 4
    با عرض سلام و خسته نباشد . يک سوال ، من به اين ويروس به مدت 8 روز است که آلوده شدم و دو فرزند يک ساله و هفت ساله دارم علاوه بر رعايت نکات بهداشتي ، مي توان از قطره هاي استريل چشمي مانند نفازولين براي جلوگيري از آلوده شدن فرزندانم استفاده کنم ؟ لطفاً مرا راهنمايي بفرمائيد.
  • صديقه رناسيان IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    40 5
    باسلام خانم 28ساله اي هستم که ازاين بيماري چشمم همچنان درگيراست حدودچهارماهي ايست که ازبيماري ام گذاشته ولي همچنان چشمم تارميبيند قطره ضدالتهاب وحساسيت راچندوقت بايد استفاده کنم آيادرطول درمان قطره قرصي هست که به بهبود چشمم بيشترکمک کند.يه سوال ديگه تاري چشم کامل برطرف ميشود
  • ﺯﻟﻤﻲ ﺻﺎﻟﺤﻲ IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    8 0
    ﺳﻼﻡ ﺁﻗﺎﻱ ﺩﻛﺘﺮ ﺁﻳﺎﻣﻲ ﺷﻮﺩ اﻳﻦ ﻭﻳﺮﻭﺱ ﭼﺸﻤﻲ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﻢ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻛﺮﺩ اﺯﺟﻤﻠﻪ ﺑﺎﺩ ﻛﺮﺩﻥ ﭼﺸﻢ ﻫﺎ
  • محمدرضا IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    13 1
    با سلام خدمت دکتر های عزیز من حدود ده روز پیش به این ویروس چشمی مبتلا شدم و الان در طول درمان هستم و خیلی بهتر شده ام و نظافت شخصی را رعایت کردم ولی هم اکنون برادرم دچار شده، آیا احتمال داره که از بیرون گرفته باشه و دوباره به من منتقل بشه
  • رم IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    8 0
    مدت بیماریم دوهفته طول کشیدولی بعدازسه هفته هنوزتارمیبینم برای درمان تاری ازچه دارویی استفاده کنم؟
  • آيدا IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    3 1
    سلام دكتر من ١ساله كه اين بيماري دارم،با اين كه خيلي پيگيري كردم ولي فايده نداشته،امروز بهم گفتن بايد پيوند قرنيه بشم چون روي قرنيه م لكه افتاده،لطفا راهنماييم كنيد،همچين چيزي هست؟