نماینده موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: در بحث فتنه بعد از ۳۰ تیر در جلسه‌ای که با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد بحث تقلب را با توجه به تجربیاتی که داشت، رد کرد.

اظهارات موافق ومخالف آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،عبدالکریم هاشمی نماینده میناب به عنوان موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بعداز ظهر امروز در صحن علنی مجلس اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و شرایط حساس کشور همه ما در پیشگاه خداوند آرمان امام راحل و خون شهدا مسئولیم.

وی افزود: مسئولیم که دقیق بررسی و درست عمل کنیم و ‌دقیق و منصفانه قضاوت کنیم؛ اهمیت،‌ جایگاه و منزلت مجلس به عنوان قوه مقننه ناظر بر همه امور اجرایی کشور حکم می‌کند که از حق و حقوق ملت به نحو شایسته‌ای دفاع کنیم که یکی از مصادیق بارز این امر انتخاب وزرای شایسته، متعهد، متخصص و باتجربه برای تصدی امور اجرایی کشور است.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و ایجاد حماسه سیاسی و اقتصادی در سال 92 که حماسه سیاسی آن اتفاق افتاد نیاز به همراهی و همدلی دولت و مجلس است؛ به همین دلیل بر خود واجب دانستم با توجه به سوابق و برنامه‌های پیشنهادی آقای آخوندی موارد را مطالعه، بررسی و مورد تحقیق قرار دهم.

وی افزود: طی 3 جلسه که با آقای آخوندی داشتم در خصوص ابهامات سیاسی سوابق کاری مطرح شده در مورد وی کنکاش کردم و بعد از متقاعد شدن در همه این زمینه‌ها و برطرف شدن ابهامات برای دفاع از او و برنامه کاری پیشنهادیش مصمم شدم.

هاشمی تصریح کرد: همه ما برای حمایت و پشتیبانی از دولت یازدهم آماده‌ایم، چه دوستانی که موافق صحبت کردند و چه دوستانی که مخالف بودند.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی یکی از بزرگترین وزارتخانه‌های عمرانی و اقتصادی کشور است؛ این وزارتخانه از الحاق دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه وترابری به وجود آمده است؛ برای این وزارتخانه بیش از 86 تکلیف در قانون برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است.

هاشمی افزود: دو فصل مهم حمل و نقل و راه و ترابری و زمین و مسکن و شهرسازی در این وزارتخانه مهم وجود دارد که مشتمل بر بیش از 20 سازمان و شرکت تخصصی زیرمجموعه این وزارتخانه است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در بخش حمل و نقل 4 بخش وجود دارد که عبارتند از حمل و نقل جاده‌ای، ریلی‌، هوایی و دریایی که این 4 بخش قسمت مهم فعالیت‌های اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: هر کدام از اینها زیرمجموعه و بخش‌های مختلف و فراوانی دارد؛ بخش مسکن و تهیه مسکن مهر، مسکن اجتماعی و روستایی، عمران و نوسازی شهرها و روستاها، طرح‌های توسعه روستایی و جامع هر کدام دارای شرایط و مشکلات خاص خود است.

هاشمی گفت: تعداد زیاد نیروی انسانی شاغل در این وزارتخانه و عدم اصلاح ساختار تشکیلاتی و سازمانی نیز از دیگر چالش‌ها و مشکلات این بخش است؛ در حال حاضر در بخش عمرانی کشور بیش از 9 هزار طرح نیمه تمام در سطوح ملی وجود دارد و بیش از 20 هزار طرح استانی نیمه تمام وجود دارد.

این نماینده مجلس گفت: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی به بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. سهم راه 120 میلیارد تومان است و برای تکمیل این پروژه‌ها با اعتباراتی که در سال 92 و 91 می‌توانیم پیش‌بینی کنیم بیش از 10 سال طول اجرای پروژه‌های ما خواهد بود که این خسارت زیادی برای کشور خواهد داشت.

وی افزود: برای اداره چنین مجموعه وسیعی نیاز به مدیری توانمند، شجاع، متخصص و دارای تجربه زیاد در حوزه‌های عمرانی، اجرایی، مدیریتی وحوزه بازار سرمایه، سهام و مسلط به بخش خصوصی و مدیریت فنی داریم و آقای آخوندی دارای این ویژگی‌هاست.

هاشمی تاکید کرد: آخوندی دارای مدرک فوق لیسانس راه و ساختمان، دکتری اقتصاد سیاسی است و دارای سوابق اجرایی همچون عضویت در شورای مرکزی جهاد سازندگی، معاون سیاسی وزارت کشور، رئیس بنیاد مسکن کشور، مسئول بازسازی مناطق زلزله‌زده رودبار و منجیل، وزیر مسکن و شهرسازی، تجربه اجرای بیش از 100 بیمارستان در کشور، تجربه احداث در کمتر از 6 ماه است.

وی ادامه داد: اساس دفاعیه اینجانب از آقای آخوندی این موضوع است که برای حوزه‌ای که این همه گسترده بوده و دارای مشکلات مالی فراوان است، نیاز به مدیری داریم که دارای توانمندی‌های اقتصادی و اشراف به مسائل اقتصادی، فنی و مدیریتی بالا داشته باشد و کسی نباشد که صرفا به حوزه مالی و اعتباری دولت وابسته باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: سال گذشته 35 درصد تخصیص در حوزه عمرانی داشتیم و امسال هم به نظر نمی‌رسد بیشتر از این باشد به همین دلیل ما نیاز به نیرویی داریم که بتواند از حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بنگاه‌های اقتصادی، نظام فنی مهندسی کشور، بازار سهام و سرمایه به درستی استفاده کند و بتواند این بخش را از شرایطی که وجود دارد نجات دهد.

هاشمی درباره مسائل سیاسی در رابطه با آخوندی یادآور شد: این قسمت را آقای آخوندی خود پاسخ می‌دهد و وی به درستی گفت در بحث فتنه بعد از 30 تیر در جلسه‌ای که با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد بحث تقلب را رد کرد با توجه به تجربیاتی که داشت انشاءالله ما بتوانیم از ظرفیت مدیرانی مثل آقای آخوندی استفاده کنیم.

زارعی:‌ آخوندی با رفتارهای خود در انتخابات 88، برای "موسوی" تصور اشتباه ایجاد کرد

یک نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: آخوندی و دوستانشان با رفتارهای خود در انتخابات سال 88 تصورات اشتباه برای میرحسین موسوی ایجاد کرده و باعث شدند ایشان اعلام پیروزی کند.

 علی اصغر زارعی که به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: لازم است برای روشن شدن افکار برخی از موضوعات را بیان کنیم، ایشان در سال 88 نماینده مهندس موسوی در هیات نظارت و پس از قطع شدن اس‌ام‌اس‌ها در روز جمعه و حین انتخابات، اعتراض شدیدی به این موضوع داشتند و قصد داشتند با تماس با دفتر رهبری، فشار بیاورند تا ارسال پیامک‌ها از سر گرفته شود.


وی افزود: یادم هست که ساعت 10 شب جمعه و پیش از اتمام زمان انتخابات سال 88 آقای کدخدایی با حضور در شورای نگهبان از آقای آخوندی سوال کرد که آیا آقای موسوی با خبرنگاران مصاحبه کردند و اعلام پیروزی نمودند که متاسفانه آقای آخوندی نیز این موضوع را تایید کردند.


زارعی با اشاره به جلسه‌ای که با حضور رهبری و اعضای ستادهای انتخاباتی در روز 26 خرداد تشکیل شده بود، گفت: یادم هست در آن روز رهبری فرمودند همه حرف‌هایی را که در ذهن خود و در مورد انتخابات دارید مطرح کنید و جناب آقای آخوندی به عنوان عضو ستاد مهندس موسوی اعلام کردند اگر بارها و بارها صندوق‌ها بازشماری شود، نتیجه انتخابات تغییر نمی‌کند و به نوعی تقلب در انتخابات را رد کردند و پیرو آن رهبری تاکید داشتند که انتخابات باطل نخواهد شد و حکمیت را نیز نپذیرفتند، البته تا اینجای کار اشکالی ندارد و اشکال از آنجایی است که ایشان نامه‌ای را که در روز 30 خرداد و بعد از سخنرانی رهبری در نماز جمعه به رییس مجلس ارسال کرده بودند، رسانه‌ای کردند.


وی افزود: در آن نامه، ماجرای حکمیت مطرح شده بود و ایشان حکمیت را راه‌حل خروج از بحران پیش آمده از کشور دانستند و آورده بودند، اگر مسوولان در مواقع استراتژیک تصمیمات درستی می‌گرفتند امروز شاهد مسائل پیش‌آمده در کشور نبودیم؛ به نظر من این مواضع نمی‌تواند با ادعای دوستان در مورد احترام به سخنان رهبری تطبیق داشته باشد و همین رفتارها بود باعث شد که جوانان ما در مورد نتیجه انتخابات دچار ابهام شود و فضای کشور غبارآلود شد.


این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی مسکن و شهرسازی با بیان اینکه قوه قضاییه و دستگاه‌های اطلاعاتی به عملکرد برخی از افراد رسیدگی مناسبی نداشتند، گفت: من معتقدم افراد پشت پرده‌ای در اتفاقات سال 88 بودند که به پرونده آنها رسیدگی نشده است و آقای آخوندی از آن جمله افراد است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با عملکرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت یازدهم در زمان وزارتش در سال 72 گفت: سال 72 زمانی که آقای آخوندی به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی آغاز به کار کردند، قانون ارائه زمین به مردم را که پیش از ایشان اجرا می‌شد، متوقف نمودند و این موضوع باعث کاهش تولید و عرضه مسکن در کشور شد و به دنبال آن نیز شاهد افزایش سه برابری قیمت زمین و مسکن بودیم.


زارعی تصریح کرد: بعد از این تصمیمات در این صورت از یک سو مشارکت مردم در تولید مسکن کاسته شد و از یک سو قیمت مسکن افزایش و شاید برخی از گرانی‌های چند سال اخیر مسکن ریشه در آن تصمیم دارد.


وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه آخوندی بدون هیچ مسوولیتی در وزارت نفت، از این وزارتخانه بورسیه تحصیلی گرفته است، خاطرنشان کرد: ایشان بعد از وزارت مسکن و شهرسازی برای دوره اقتصاد سیاسی به خارج از کشور رفتند و با بورس وزارت نفت مشغول تحصیل شدند و اگر از این موضوع نیز صرفنظر کنیم، معتقدم ایشان بیش از آنکه یک مهندس راه و شهرسازی باشد، یک شخصیت سیاسی است و مواضع سیاسی ایشان در طول سال‌های اخیر این موضوع را تایید می‌کند.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.