کمک میلیاردی به دانشگاه ایرانیان که متعلق به دکتر محمود احمدی نژاد است به ماجرایی جنجالی تبدیل شده است. خبر کمک میلیاردی به این دانشگاه برای اولین بار از سوی یک روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی منتشر شد. پس از آن حتی اسنادی از این کمک مالی و خروج پول از نهاد ریاست جمهوری روی سایت های خبری قرار گرفت.<BR>

آمار تازه از کمک میلیاردی به دانشگاه ایرانیان

امروز یک فرد نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی در گفتگو با خبرگزاری آریا جزییات بیشتری از این ماجرا را مطرح کرد.

این فرد نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی خبر داد که این مبلغ نه 16 میلیارد بلکه 20 میلیارد تومان بوده است . متن این مصاحبه در ادامه می آید :

یک فعال سیاسی نزدیک به رحیم مشایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آریا از کمک 20میلیارد تومانی احمدی نژاد به دانشگاه ایرانیان خبر داد و گفت:برای اولین بار آقای امیری فر در ماه رمضان از کمک آقای احمدی نژاد به دانشگاه ایرانیان خبر داد و آقای مشایی نیز نه تنها آن را تایید کرد بلکه مقدار مبلغ پرداخت شده که گفته می شود 20میلیارد تومان است نه 16میلیارد تومان را تایید کرد.

وی افزود:کمک مالی آقای احمدی نژاد به دانشگاه ایرانیان از محل اعتباراتی است که نهاد ریاست جمهوری به همه دانشگاه ها از این محل کمک می کند در واقع اعتباراتی برای کمک به دانشگاه ها در اختیار شخص رییس جمهور است که همه دانشگاه های خصوصی و غیرانتفاعی این کمک را دریافت کرده اند، بنابراین از نظر قانونی این کمک هیچ شبهه ای ندارد .

این منبع آگاه ادامه داد:در گفتگویی که با آقای مشایی داشتم ایشان این اقدام را قانونی خواند و مشابه مبلغی دانست که نهاد ریاست جمهوری به همه دانشگاهها کمک می کند .وی اظهار داشت:سند کمک 20میلیارد تومانی احمدی نژاد به دانشگاه ایرانیان از بانک خارج شده است و نهاد ریاست جمهوری در این رابطه مدعی نیست در واقع اینها بحث سیاسی است که درست کرده اند.

این چهره نزدیک به مشایی خاطرنشان کرد:کار احمدی نژاد نه تنها غیرقانونی نیست بلکه ایشان به دنبال توسعه علمی کشور است .باید یادآور شد در این مدت مردم مناطق محروم حدود 1میلیارد تومان به دانشگاه آقای احمدی نژاد کمک کرده اند که این موضوع نشان دهنده اقبال ایشان در مناطق محروم است بنابراین نباید عده ای به دنبال غرض ورزی سیاسی باشند.وی تاکید کرد:رییس جمهور سابق با این مبلغ به دنبال خرید ساختمان دانشگاه است و برای جذب دانشجو از مناطق محروم به صورت بورسیه برنامه دارد .

این فعال سیاسی با انتقاد از موضع گیری هایی که در زمان انتخابات علیه احمدی نژاد صورت گرفت ،خاطرنشان کرد:در زمان انتخابات به آقای احمدی نژاد تهمت می زدند که قصد انجام کودتا دارد و اکنون نیز چنین مباحثی در خصوص دانشگاه ایرانیان مطرح می کنند درحالی که بسیاری از دانشگاه های غیرانتفاعی که مربوط به مسئولین است از ابتدای امر از دفتر رییس جمهوری و دیگر نهادها مبالغ زیادی کمک دریافت کرده اند چراکه بدون این کمک ها نمی شود دانشگاه راه اندازی کرد بنابراین به عقیده بنده این بحث هایی این روزها مطرح می شود غرض ورزی است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    2 0
    10/6/92 زمان ثبت نام دانشگاه پيام نور منه..خواستم وارد شم ديدم نميتونم زد بايد قبل از ورود براي ثبت نام98هزار به حساب بريزيد...98 هزاري که در زمان ورود به دانشگاه تو دفترچه اش زده بود 44 هزار هر سال هم اين شهريه ثابت رو افزايش ميدن... ياد شعر پروين اعتصامي به خير... زان يک پرسيد چيست بر سر پادشاه...دانيم مطاعي بس گرانبهاس..... ما را به چوب و رخت شعباني فريفته اند...وقتي قانون نباشه دزدفرياد ميزنه بيشتر از اينا بوده..گستاخي..16 ميليلرد رو داد ميزنه 20/000/000/000 بوده...