پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: وزیر اموزش وپرورش دولت دهم دراخرین روزهای مدیریتش بر وزارتخانه , با این گمان که وزیر پیشنهادی رای نمیاورد وشاید او یکبار دیگر سکان وزارت را در دست بگیرد , وعده ای داد تا بدنه اموزش کشور را باخودهمراه کند؛ این درحالی بود که نجفی؛ وزیر پیشنهادی روحانی دراظهاراتش تا حدی این مساله را زیر سوال برده بود, و ان وعده واین مساله جیزی نبود جز تعطیلی پنج شنبه ها...

تعطیلی پنجشنبه مدارس روی هوا رفت/ مخالفت مجلس و سرپرست وزارت با تعطیلی دانش اموزان/ معلمان تنها موافقان تعطیل اخر هفته

 

معلمان و کارمندان که به این تعطیلی ,که به تعطیلات بیشمار دیگرشان اضافه شده بود عادت کرده بودند ،علیه نجفی موضع گرفتندو از عدم رای اعتماد مجلس به وی شادمان شدند،این درحالی است که اموزش وپرورش بیشترین تعطیلات را درمیان ادارات دولتی داردو شاید بیشتر از نیمی از سال را درتعطیلات میگذرانند و عملا برای شش ماه کار یکسال حقوق میگیرند.
حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم که روحیه معلمانش را خوب میشناخت دراخرین روزهای وزارتش بر استمرار تعطیلی پنج شنبه‌ها و نظام رتبه بندی معلمان تاکید و تصریح کرد: همه امور و سیاست‌ها در آموزش و پرورش به هم پیوسته است.
درمقابل محمدعلی نجفی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم ، درباره تعطیلی پنج‌شنبه و بازنگری در آن و «نگرانی والدین از طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس و اینکه وزیر قبلی عنوان کرده بود بر اساس سند تحول این طرح اجرایی شده، آیا تغییری در اجرای این طرح ایجاد خواهد شد؟» پاسخ داده بود: «این نگرانی دو طرفه است، چرا که عده‌ای نیز نگران هستند که چرا پنج‌شنبه‌ها تعطیل شده، چون این تعطیلی منجر به افت کیفی آموزش فرزندان آنها شده است؛ از سوی دیگر خانواده‌هایی که در روزهای پنج‌شنبه نیز به محل کار خود می‌روند، تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و ماندن کودکان آنها در منزل نیز نگران کننده شده است».
نجفی گفته بود: «نمی‌خواهم بگویم این طرح درست یا نادرست بوده اما این نگرانی از طرف هر دو گروه مطرح است؛ چرا که عده‌ای معترض به تعطیلی پنجشنبه مدارس هستند؛ ضمن آنکه در هیچ جایی از سند تحول صحبتی از تعطیلی پنجشنبه‌ها نشده است؛ اینکه هر اقدامی در آموزش و پرورش انجام شده و عده‌ای آن را به سند تحول وصل کنند به نظرم این اقدام از نظر صداقت و امانت داری نسبت به سند تحول، کار درستی نیست».
***دیدگاه سرپرست وزارت خانه
این اظهارات متقابل درحالی بود که وزیر پیشنهادی که شاید مخالف تعطیلی بود رای اعتماد مجلس را کسب نکردو روحانی برای این وزارتخانه حساس سرپرست تعیین کرد،سرپرستی از جنس اموزش ،ولی با تفکری متفاوت از نجفی ،درعین حال این سرپرست معتقد است که در روزهای پنج‌شنبه باید فعالیت‌های فوق‌برنامه و پرورشی پرداخت در حالی که هم‌اکنون مدارس در این روز کاملاً تعطیل هستند.
حمیدرضا کفاش مدیر روابط عمومی وزارت اموزش وپرورش در رابطه با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تعداد روزهای تحصیل دانش‌آموزان اظهار داشت: در دنیا بر اساس مطالعات تطبیقی روزهای تحصیل بین 180 تا 220 روز است که این دوره در کشور ایران براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش 200 روز اعلام شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس روزهای تحصیل دانش‌آموزان کمتر از 200 روز است، آیا با این حساب احتمال لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس وجود دارد، گفت: آقای فانی معتقد است که پنج‌شنبه‌ها تعطیل نباشد و فعالیت‌های فوق‌برنامه، پرورشی و ورزشی در این روز در مدارس انجام شود.
سرپرست روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه درسی پنج‌شنبه‌ها باید به فعالیت‌های پرورشی و آموزشی اختصاص یابد، گفت: قرار بود در روزهای پنج‌شنبه‌ برنامه‌های فوق‌برنامه و پرورشی در مدارس انجام شود اما هم‌اکنون عملاً پنج‌شنبه‌ها مدارس تعطیل هستند در حالی که پنج‌شنبه‌ها باید به انجام فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و تربیتی پرداخت؛ آقای فانی در این زمینه معتقد است که باید به‌تدریج مدارس را به‌سمتی سوق داد که در روزهای پنج‌شنبه به فعالیت‌های فوق‌برنامه بپردازند.
*** پنج‌شنبه از چه زمانی تعطیل شد؟
طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس از 20 فروردین سال 90 در دبستان‌هایی که امکان تعطیلی در روزهای پنج‌شنبه را داشتند به صورت آزمایشی اجرایی شد و در پایان سال آموزش و پرورش اعلام کرد که این طرح مورد استقبال واقع شده است.
استقبال از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها منجر شد که این طرح در مهر ماه 91 در تمام دبستان‌های کشور به صورت سراسری به اجرا درآید؛ همچنین تعدادی از مدارس راهنمایی و متوسطه نیز که یک‌نوبته بوده و امکان تعطیلی پنج‌شنبه مدارس را داشتند، به این کار اقدام کردند.
تعطیلی پنج‌شنبه مخالفان و موافقان متعددی داشت و به مجلس نیز کشید اما در نهایت نزدیک به 5 ماه مانده به آغاز سال تحصیلی 91-92، وزیر وقت آموزش و پرورش از تعطیلی تمام مدارس در روزهای پنج‌شنبه خبر داد.
پس از اعلام تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش بارها در مصاحبه‌ها با رسانه‌های مختلف اعلام کرد که تعطیلی پنج‌شنبه بر اساس قانون انجام شده است.
اینک علی اصغر فانی که سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را بر عهده دارد، درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اظهارنظر کرده ،او گفت: «در کشور ژاپن تصمیم گرفته شد، یک روز تعطیل و به امور فوق برنامه پرداخته و به موازات آن یک ششم محتوای کتاب ها کاسته شود، اما این اتفاق در آموزش و پرورش ما بدون کاهش محتوای کتب درسی و تعطیلی مدارس در روز پنج شنبه انجام شد که لازم است با برنامه ریزی امور فوق برنامه در این روز، امسال به صورت اختیاری در هر محله ای یک تا دو مدرسه در پنج شنبه‌ها دایر و از مشارکت مردم در اداره آن استفاده شود».
***مخالفت با تعطیلات آخر هفته
درهمین حال یک عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از تعطیلی 5شنبه‌های مدارس گفت: اصل بر آن بود تا در فرآیندی خاص، ساماندهی ساعات آموزشی مدارس انجام گیرد اما متاسفانه شاهد تعطیلی مدارس در روزهای 5شنبه بودیم.
رضا صابری ،‌ با یادآوری تعطیلی 5شنبه‌ها در مدارس، افزود: برای تعطیلی یا شروع به کار کلاس‌ها در روز 5 شنبه باید با کار کارشناسی نسبت به فعالیت مدارس تصمیم‌گیری شود.
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید تعطیلی یا شروع به کار کلاس‌ها در روز 5شنبه را برعهده مدیران گذاشت، ادامه داد: به طور حتم اغلب کادر آموزشی در مدارس خواستار تعطیلی در روز 5شنبه هستند بنابراین نباید تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت مدارس بر عهده مدیران باشد زیرا در این صورت همه مدارس فعالیت خود را در این روز تعطیل می‌کنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر نحوه ورود کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به موضوع تعطیلی 5 شنبه‌ها به خانه ملت گفت: اعضای کمیسیون در جلساتی که با حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش برگزار کردند به این نتیجه رسیدند که در فرآیندی خاص، ساماندهی ساعات آموزشی مدارس انجام گیرد.
وی تاکید کرد: با وجود آنکه در هیچ یک از جلسات مذکور حرفی در مورد تعطیلی 5شنبه‌های مدارس به وجود نیامد اما شاهد تعطیلی این روز در مدارس کشور بودیم.
صابری با یادآوری تذکر مجلس به حاجی بابایی نسبت به تعطیلی 5 شنبه‌ها در مدارس افزود: اصل برآن بود تا در روزهای 5 شنبه کلاس‌های آموزشی تعطیل شود و به جای آن کارهای فرهنگی و پرروشی انجام گیرد زیرا این موضوع متناسب با طرح و اهدافی بود که دلایل منطقی را با خود به همراه داشت.
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس نهم با بیان اینکه تعطیلی 5 شنبه‌های مدارس باعث نگرانی بسیاری از خانواده‌ها شد، ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها از تعطیلی 5 شنبه‌های مدارس احساس نارضایتی کردند و اعتقاد داشتند که این کار باعث افت تحصیلی فرزندانشان می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم‌ در خصوص آثار مثبت یا منفی تعطیلی 5 شنبه‌ها در مدارس افزود: اینکه بخواهیم بررسی کنیم که در یکسال گذشته آثار تعطیلی 5 شنبه‌های مدارس مثبت بوده یا منفی و اینکه آیا باعث افت تحصیلی دانش‌آموزان شده یا خیر، نیاز به کار کارشناسی زیادی دارد و لازم است در اولین گام جنبه‌های مختلف آن بررسی و سپس درباره این سوالات اظهارنظر کرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به طور حتم باید در خصوص فشردگی برنامه‌های آموزشی در 5 یا 6 روز برنامه‌ریزی دقیق انجام گیرد به‌گونه‌ای که این مهم در سیاست‌گذاری آموزش و پرورش نیز گنجانده شود بنابراین لازم است مرکز پژوهش‌های مجلس با انجام فرآیندی علمی و منظم کمک کند تا مجلس نیز نظرات کارشناسی‌تری را ارایه دهد.


 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 102
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    11 3
    سلام چرا در متن آمده معلمان از تعطيلي خوشحالند در صورتي كه من يك دبير در دبيرستان هستم و هفته اي 24 ساعت تدريس بنده است و روزي 6 ساعت برايم خوب است كه خسته نميشوم و به راحتي تدريس ميكنم ولي با تعطيلي 5شنبه برايم روزي 7 و يا 8 ساعت درس در برنامه مي اورند كه هم خودم خسته ميشم و هم دانش آموزان خوب درس را با گرسنگي و خستگي درك نميكنند اگه روز 5شنبه مدرسه داير باشد من استقبال ميكنم و پسر من نيز در دبيرستان درس ميخواند تا بيايد منزل ساعت 3 شده و ناهار بخورد و استراحت كنه ساعت 4 شده اين دانش آموز چگونه درس بخواند با اين حجم كتابها . در صورت تعطيلي حجم كتابها و ساعات درس بايد كم گردد و روز 5شنبه به امورات پرورشي و ورزش بپردازند خوب است .
  • ايمان IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    11 0
    اگر بابت مرخصي هاي استفاده نشده حقوق بدهند و وضعيت بازنشستگي فرهنگيان مانند ساير ادارات باشد و اگر دانش آموزان هم بتوانند تابستان به مدرسه بيايند و... ما هم حاضريم 20 ساعت از شبانه روز را سر کار باشيم . جوري حرف مي زنيد که انگار ديگرکارمندان براي رضاي خدا چند ساعتي را بيشتر مي مانند . اضافه کاري مي گيرند آنچناني !! مأموريت ميروند با عيال و خاندان ! و قس عليهذا . ضمنا چرا نمي گوييد معلمان کانادا و استراليا و نروژ و افغانستان و... نسبت به ديگر ادارات تعطيلي زيادي دارند ؟ خبرنگار نبايد با اطلاعات پايين و يا مغرضانه گزارش بنويسد . جواب کامل را مي توانم بنويسم اما لازم نيست وقت بازيد کنند گان را بگيرم . کمي انصاف داشته باشيد . فوتباليست ها از بيت المال ميلياردي مي برند و شما هم از آنها حمايت مي کنيد اتفاقا هر چه بر سر اين مردم مي آيد از غير حرفه اي بودن شما خبرنگار هاست
  • سعيدي IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    8 11
    به عنوان يکي از جامعه فرهنگيان با تعطيلي پنج شنبه مخالفم.
  • معلم IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    7 1
    سلام : خواستم به عنوان يک معلم عرض کنم که تعطيلي پنج شنبه ها کارکارشناسي شده اي نبود واينکه دراين گزارش قيد شده معلم ها موافق بودند چنين نيست بلکه براي معلم ها باتوجه به فشردگي برنامه هاي کلاسي بسيار سخت مي گذرد .اما به يک نکته ي ديگر که ذکر شده بود معلم ها شش ماه کار مي کنند يک سال حقوق مي گيرند براي اين عزيز نگارنده بسيا بسيار متاسفم که نگاه اين چنيني دارند ؛ شما درمنزل دو يا سه بچه داريد نصف روز نزد شما هستند از دستشان کلافه هستيد ولي من معلم روزي 6 الي 8 ساعت با اين بچه ها با فرهنگ وآداب مختلف ، با تفاوتهاي فردي واستعدادهاي مختلف سروکله مي زنيم با اين حقوق هاي اندک که در قياس با بسيار ي از شرکت ها وادارت اصلا رقمي به حساب نمي آيد باز عده اي اين نظر را دارند بسيار جاي تاسف دارد . عزيز جان مي گويند تا مادر نشوي نمي فهمي من هم مي گويم تامعلم نشوي درد معلم رادرک نمي کني
  • سجاد IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    12 1
    من يه معلمم. ميدونم نظر من را منتشر نميکنيد اما وظيفمه که از کيان جامعه فرهنگيان دفاع کنم اين حرف هاي شما توهين به معلم هاست. براي شما که خودتون را فرهيخته و فرهنگي ميدونيد متاسفم.شما فکر مي کنيد معلمي فقط سر کلاسه؟ نه خير معلمي کاريه که همه زندگي را تحت الشعاع قرار ميده. خود شما که خبرنگاري چقدر کار ميکني که ناراحت تعطيلي معلم ها هستي. مگر اساتيد دانشگاه همين قدر تعطيل نيستند در حاليکه چندين برابر ما حقوق ميگيرند. چرا اينطور به کار آموزشي نگاه ميکنيد. ضمنا همه همکاراني که ميشناختم از راي نياوردن آقاي نجفي ناراحت شدند. بهتر از اين به بعد اگر خواستيد از جامعه معلمان حرف بزنيد قبلش يه کم تحقيق کنيد تا اين اوهام را تحويل مردم نديد
  • معلم IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    10 3
    همينجا نظر خواهي بذاريد ، مي بينيد که اکثر معلمان خواهان برگشت نجفي هستند.مشکل معلم پنج شنبه نيست ما معلمان حتي جمعه ها هم مي تونيم بريم کلاس،شما فرهنگ رو به طور کلي نابود کرديد.!
  • نادر IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    5 1
    اتفاقا تعطيلات خيلي هم خوب است بچه ها هم به امور درسي ومرور دوباره ي درس ميپردازند هم وقت براي امور بهداشتي وديگر مسايل دارند
  • حسين IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    10 1
    " و عملا براي شش ماه کار يکسال حقوق ميگيرند." بنازم به انصاف اين نويسنده محترم و لطفش در حق معلمان. نويسنده محترم ما معلمان بر اين باوريم که بيشترين اجحاف در سيستم حقوقي گريبانگير ما شده اونوقت شما چقدر تنگ نظر تشريف داريد. اي واي بر ما................ .
  • وحيد IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    23 0
    شما کسي که اين مطلب رو نوشتي لطفا حکم کارگزيني رو در سايت بزار تا با ما فرهنگيان مقايسه شود . حقوق 1 سال معلمان از حقوق 6 ماه کارمندان ديگر هم کمتره ، چرا وقت اونور قضيه رو مي بينيد
  • معلم IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    55 2
    سلام آقايان نماينده ما حاضريم پنج شنبه ها هم مدرسه بياييم.ولي متاسفانه رياکاري شما رافراموش نکرديم.شماها اگر واقعا به فکر آموزش بچه ها بوديد به آقاي نجفي راي اعتماد مي داديد.ضمنا بجاي يکطرفه پيش قاضي رفتن ومقايسه آموزش با کشور هاي ديگر کاش ازلحاظ معيشتي هم مقايسه اي مي کرديد!!!سال گذشته حتي يک ريال سرانه مدارس بندرترکمن استان گلستان نگرفته وبا کمک هاي مردمي سال رابه اتمام رسانديم صدالبته با کلي بدهي.پس شما نمايندگان محترم کجا بوديد!!!لطفا شعارندهيد ولااقل يک نفرازجنس نجفي براي وزارت انتخاب کنيد.
  • معلم IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    19 2
    چرا حرف بدون سند مي زني معلمان با تتعطيلي پنج شنبه ها مخا لفند ولي اقايان براي تفريحات اخر هفته ي خود پنج شنبه ها را تعطيل کردند مگر معلم ها خود فرزند دانش اموز ندارند مطمئن باش معلم از جناب عالي بيشتر افت تحصيلي را درک ميکند
  • محمدرضا IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    19 0
    با سلام .در بحث اموزش و پرورش نواقصات وکمبودها زيادن که اين تعطيل نکردن رو بايد به اين زودي نبايد مطزح کرد .اين که يه نماينده بدون اطلاع از نظر مردم بگه مردم خواهان تعطيلي نيستن اصلا اينطور نيست اين نماينده اطلاع دارن بعضي از مدارس ما شيفت در گردشن ؟بچه کلاس اول تا سومي که مثلا پنجشنبه شيفت عصره يه جمعه تنها يه روز براش کافيه؟اگه پدر و مادري سه فرزند مدرسه يي داشته باشه که بايد با فرزندان توي خونه هم کار کنن يه روز جمعه کافيه؟لطفا به همه ابعاد توجه بشه .نه اينکه بگيم نظر فلان نفر که قدرت تعغيير هم داره اينه.نظر مردم رو احترام بزاريم حتي اگه بر خلاف ميلمان باشد ممنون محمدرضا بندرعباس
  • رضا IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    30 1
    خطاب به پشت ميز نشينهايي که به تعطيلي مدارس اعتراض دارند و با نشستن پشت ميز و خوردن چايي نميدانند که 10 کيلومتر با پاي پياده راه رفتن ويا به انتظار نشستن وسوار بر ماشين خاور با بار پر از کاه و اون هم ساعت 11 شب شدن ويا حمله کردن 12 گرگ گرسنه واز ترس بالاي تابلوي کنار جاده رفتن يعني چه ؟ويا آثار رواني مايه گذاشتن براي دانش آموزان آن هم با جان و دل و با کمترين توقعي مي فهمي معلمي چيه و تعطيلي هايش براي چيست ؟ و صدها معلم امثال من و اونهايي که از جان و دل جان فدايي کرده اند و جان خودشان را در راه هدفشان نثار کرده اند و تويي که پشت ميزت تکيه داده اي و با آرامش تمام و بدون کوچکترين استرسي با اضافه کار هرماهه هميشه احساس راحتي نموده به تعطيلي ها اعتراض داري و.... من هم جاي شما بودم نمي فهميدم و اعتراض ميکردم!
  • محمد IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    42 2
    ........بدون در مورد چه قشري صحبت ميکني تو که حداقل 1 ساعت طاقت بازي با بچه ات رو نداري در مورد آموزش به بچه اظهار نظر نکن
  • رضا IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    12 4
    آقاي نجفي که از 15 شهريور کلاسها را داير نموده بود آيا وضع تحصيلي دانش آموزان خيلي خوب شده بود؟؟!! طرح تعطيلي پنجشنبه ها باعث يادگيري بهتر دانش آموزان در طول هفته مي شود. اين آقايان مخالف خودشان هميشه در تعطيلي به سر مي برند و مزاياي دريافتي شان سر به فلک مي کشد آنوقت از تعطيلي پنجشنبه ها گلايه دارند!!
  • مهران IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    20 3
    نويسنده محترم به توچه؟!
  • ناشناس IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    7 2
    اين تعطيلي پنجشنبه هم براي معلمان مناسب است که دغدغه اي براي کارهاي روزمره خود وخانواده در هفته نداشته باشند و بتوانند به يادگيري مفيددانش آموزان بپردازند وازنظرعلمي فرصت کافي تحقيقاتي درجهت آموختن مطالب وتدريس داشته باشند. وهم ازنظر کودکان تا آنها بتوانند درکنارخانواده خودبوده تکاليف خودشان را بافرصت انجام داده وانگيزه اي براي يادگيري بهترو خستگي وبيحوصلگي درروحيه آنهاايجادنگرددووقت براي مسافرت وتفريح داشته باشند.
  • ابراهيم کوهستاني IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    34 2
    به فرهنگيان مانند ديگر کارکنان دولت توجه شود تابستان وروزهاي تعطيل 2برابر بقييه کارمندان کار ميکنند وقتي من فرهنگي با20سال سابقه با مدرک ليسانس کي حکمم 1200000 ميشود که با يک مستخدم با 5ستال سابقه با مدرک سوم راهنمايي که شاگرد خودم بوده از او کمتر ميگيرم آيا اين عدالت است
  • بي نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    4 3
    اين کشور که از کشور هاي در حال رشد ميباشد و اگر مردمش شب و روز کار کنند شايد نتوانند که خود را بقافلهء کشورهاي پيشرفته برسانند با کمال تأسف در ميان بسياري از کشورها بيشترين تعطيلات را دارد و تعطيلات بعد از انقلاب بمراتب بيشتر از تعطيلات قبل از انقلاب است و چه دستهائي هست که نميگذارد از اين تعطيلات کاسته شود و اين تعطيلات بنفع چه کساني است . الله اعلم / کاروان رفت و تو در خواب و بيابان در پيش / کي روي ره زکه پرسي چه شوي چون باشي ؟ .
  • مژگان ب IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    6 13
    کاملا با تعطيلي پنجشنبه مخالفم باعث آفت بچه ها ميشود
  • مصطفي IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    25 1
    از نوبسنده اين متن تعجب ميکنم که در فضاي فرهنگ کار ميکنند و به کار معلم کيلويي نگاه مي کنند و از قوانين بين المللي در مورد ساعت کار مدارس هيچ اطلاع ندارند .گرچه در متن نوشته اند ساعات کار مدارس ايران از بيشترين هاست. اقا يا خانم محترم شما وقتي براي جراحي مغز پيش دکتر ميرويد به دکتر ميگوييد چون 2 ساعت عمل طول ميکشد من حقوق دو ساعت از يک روز را در نظر ميگيرم ؟تا وقتي امثال شما قلم فرسايي کنند بايد شاهد اين باشيم که کار يک معلم با يک کارمند مقايسه شود(با احترام به کارمندان)ما وقتي به اداره اي ميرويم برايمان مهم نيست کدام کارمند کار ما را انجام دهد ولي ايا براي تربيت و تحصيل فرزندانمان هم همينطوريم ويا به دنبال بهترين معلم و مدرسه و....ميگرديم. شما بهتر است فعلا بخوانيد انشاالله بعدا بنويسيد.
  • صد رحمت عرب دوران جاهليت IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    36 2
    وقتي در سرزميني، فقط نامي از خدا و دين باشد، تهمت زدن از خوردن آب هم راحت تر و گورا تر مي باشد. آناني که دم از زياد بود تعطيلات ما معلم ها، مي زنيد. به ديني و خدايي که قايل هستيد و اگر ملحدي هستين ؟ به خاطر راحتي وجدان رنجورتان فقط يک هفته لباس معلمي بر تن کنيد و بيايد کلاس تدريس، آن وقت هست که از گفته خويش شرمسار خواهيد شد. اي انکه از عهده آرام کردن يه جفت بچه را نداري چرا قضاوت ناروا مي کنيد. آتش خرمن کس از دور خوش هست.
  • ا IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    27 2
    مثل اينکه نويسنده چپ و راست تو سري خورده از معلم که اينشکلي يه جاش پاره شده
  • پيمان IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    34 2
    وقتي درمورد تعطيلي بيشمار معلمان اظهارنظر ميکنيد خيلي راحت فراموش نکنيد که معلمان در حال حاضر در چه سطحي و وضعي زندگي ميکنند و چه مشکلاتي دارن ، پدر و مادر خودم هردو معلم مناطق محروم بودن و از دوران کودکي هميشه کبود محبت رو بخاطر کارشون احساس کردم و الانم پيامدهاشو ميبينم ، وقتي خيليها پول واسشون ارزشي نداره واسه امثال ما 1000تومن ارزشمنده، خيليها مثل من آرزوي مسافرت دارن و خيلي آرزوهاي ديگه. اينها همه به کنار دانش آموزي که سال 2014 زندگي ميکنه بايد فرصتهاي آموزشي غيرحضوري براش برنامه ريزي بشه نه اينکه سر 4ساعت حضورش در مدرسه بحث بشه.
  • يک معلم IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    35 2
    تعطيلي پنجشنبه ها چه از نظر روحي و چه از نظر جسمي به نفع دانش آموزان و معلمين بوده وهست ودر طول مدت اجرا هيچگونه افت تحصيلي نسبت به چندسال اخير مشاهده نشده است. متاسفانه عده اي شغل معلمي را با شغل پرستار ي کودکان اشتباه گرفته اند و از معلمان انتظاراتي دارندکه حتي خودشان براي فرزندان خودانجام نمي دهند. درثاني افراد شاغل براي تعطيلات تابستان چه تدابيري اتخاذ مي کنند که نگران فرزندانشان نباشند؟
  • عبدالله IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    39 2
    سلام ما معلم ها حاضريم تمام سال بدون تعطيلي سر کار برويم و نصف پول خبرنگارها يا يک پنجم پول وزيرها يا نمايندگان مجلس را به ما بدهيد.آخه کدام کارمند تو دنيا هنوز اضافه کاري اردبهشت و خردادشو نگرفته از ديد شما خوشحاله!!!
  • مرگ مجسم IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    28 2
    حالاشماکه اين مطلب رو درباره ي شش ماه کارفرهنگيان در سال را مطرح کرده ايد چه مي کنيد کشتي بافيل سرآستين بالازدن و ول گشتن تووي راهروهاي ادارات مودب باشيد و درست حرف بزنيد اين استفراغات ذهني را بذاريد واسه مباداي زندگي کاريتون
  • معلم IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    38 3
    با سلام اولا شما که ميگي شش ماه کار ميکنند و حقوق يکسال ميگيرند ماهيانه چقدر حقوق ميگيري ؟ و کارمندان ديگر که تمام سال کاااااااااااااااار ميکنند آيا حقوق و مزاياشان با معلمها يکي است؟ ثانيا چه پنجشنبه تعطيل باشد چه نباشد معلمها ساعات موظف خود را بايد پر کنند .
  • عباس IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    35 3
    خيلي بي شعوري که اين جوري به معلما تهمت ميزني که ازخداشونه تعطيلي بيشتر بشه از خدا که بالا سرته بترس و اين جوري نا آگاهانه قضاوت نکن
  • معلم IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    23 4
    ما معلمان ابتدايي با توجه به سختي کاري که داريم وکلاسهاي بالاي 38 نفره وياد دادن کل درسها کتب اموزشي وگرفتن تعطيلي بالاي 20سال معلمان ابتدايي احتياج به استراحت کافي داريم تا سرحال وشاداب تر بتوانيم به کلاس درس حاضر شويم وهمه مادعاگوي پيشنهاد دهنده اين طرح هستيم و حتي براي دانش اموزان بهتر خواهد بود تا يک روز رادرکنار خانواده خود باشد وبازي ومهارت کسب کنند وروز ديگر به تکاليف منزل خود برسند برداشتن اين طرح به ضرز همه است
  • محمد IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    9 18
    به نظر من تعطيلي پنجشنبه ها اصلا کاردرستي نبود ولطمه زيادي به آموزش وپرورش بچه ها مي خورد.
  • مسعود IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    2 19
    اي کاش مجلس محترم تعطيلي هاي ايام شهادت امامان بزرگوار (ع) را که قبلا تعطيل نبود با روز ولادت ائمه معصومين (ع)تعويض ميکرد تا روحيه تعطيلات به جامعه نشاط بيشتري مي بخشيد.ضمن آنکه تعداد روزهاي تعطيلي مدارس در سه ماهه تابستان را اگر در بين سال تقسيم نمايند راندمان دانش آمزان بالاتر ميرود و اوليا برنامه ريزي بهتري براي تحصيلات فرزندانشان انجام خواهند داد.
  • حسن IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    4 28
    محض رضاي خدا پنج شنبه ها را تعطيل نکنيد چه وضعشه که معلمان آموزش و پرورش نسبت به ادارات ديگر اين همه تعطيلي دارند واقعا بدون هيچ گونه شک و ترديد تعطيلي پنج شنبه ها باعث افت تحصيلي گرديده است
  • علي حسيني IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    29 2
    جتما افاي صابري اظلاع ذقيقي ذزباره اموزش وپرورش ندارذکه اين اظهازنظرهاراميکند.
  • فرهنگ دوست IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    38 3
    بهتر نيست در کاري که تخصص نداريد دخالت نفرماييد. شما تحمل نگهداري فرزند خود را بيش از چند ساعت در منزل نداريد. فرهنگي زحمت کش در روز به طور متوسط با 100 دانش اموز از طيف هاي مختلف درگير است. کمي منطق بد نيست. حقوق فرهنگيان اصلا جوابگوي يک ماه زحمات آنها را هم نمي دهد. بيشتر کشورهاي پيشرفته از تعطيلات دور روز در آخر هفته بهره مند هستند و هيچ مشکلي هم نداشتند. شما روزنامه نگاري تون را بفرماييد و اظهار نظر در باب امر خطير آموزش را به اهلش بسپاريد و اينقدر سياه نمايي نکنيد.
  • ناشناس IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    17 7
    باتوجه به بيشترين تعطيلي براي مدارس ونبود آموزش کافي از سوي معلمان وبي توجهي دولت به اين مسله باعث پايين بودن سطح سواد در جامعه شده ومعلمان ابتدايي دانش آموزان را به کلاسهايي که خودشان داير ميکنند با هزينه هنگفت تشويق ميکنند وبه آموزش وکيفيت آموزشي توجه نميشود با نمرات دروغين دانش آموزان به مقاطع بالاتر ميروند ودر آنجا دچار مشکل عديده اي ميگردند .تازه دولت اگر با مرخصي زايمان ? ماه موافقت کند واي بحال جامعه
  • محمد IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    39 2
    ببخشيد خيلي بد قضاوت کردي و در واقع دروغ نوشتي . يک معلم بايد در هفته 24 ساعت تدريس کند که تعطيلي پنج شنبه از ساعات تدريس او کم نمي کند بلکه به جاي روز پنج شنبه دانش آموزان بايد سه روز بعد از ظهر از ساعت 1 تا 2/5 بعد از ظهر، در کلاس درس حضور داشته باشند. شما با اين تحليل هاي اشتباه اذهان عمومي را منحرف مي کنيد.
  • يکي از مظلوما IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    76 3
    نويسنده ي عزيز اين مطلب معلوم نيست چه خاطره تلخي از طفوليت ومدرسه داره که اينطور بي مهابا به قشر زحمتکش معلم تاخته که( تعطيليشون زياده ويا براي 6ماه کار يکسال حقوق ميگيرندو...) اولا مگه حقوق معلم با حقوق و مزاياي بقيه قابل مقايسه هست که اين جور خوتونو ..... دوما جناب با شعور ،اين تعطيل شدنها بخوره تو فرق سر بدخواههاي معلما آخه چه خاصيتي داره اين تعطيلي با اين اوصاف بالا سوما بعضيا بايد کم کم بفهمن همه پنجشنبه ها تعطيل نيستن(بيشتر ابتدايي ها) چهارما کي گفته همه معلما با تعطيلي پنجشنبه موافقن پنجما کي گفته معلما از رد شدن نجفي خوشحال شدن در آخر يکبار ديگر از نويسنده عزيز خواهش ميکنم سعي کن مطلع باشي و مطلبي رو بنويسي که درواقعيت وجود داره نه در اوهام جنابعالي والبته در نوشته هات از اغراض شخصي پرهيز کن.
  • نعمت محمدپورکيوي IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    34 4
    تعطيلي پنجشنبه هابراي مامعلمان ابتدايي که درروستاهاي دوردست ومحروم تدريس مي کنيم ودرسايرروزهاي هفته به علت اياب وذهاب به محل کارنمي توانيم به کارهاي اداري وبانکي برسيم وهمچنين براي دانش آموزان که بعدازدوروزتعطيلي باروحيه خوبي درکلاس درس حضورپيدامي کنندطرح خوبي است.
  • فرج اله کاشکي IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    63 5
    شما که حساب و کتاب تعطيلات مدارس و معلمين را داريد لطفا حساب و کتاب حقوق معلمين را هم داشته باشيدوبا دريافتي ها و مزاياي ساير نهادها و ادارات مثل بانکها ؛دارايي؛مخابرات و ..... هم مقايسه کنيد ضمن اينکه از روزهاي اموزش اگر کم شده ولي از ساعات اموزش که در مدارس کم نشده است ؛ ما معلمين تعطيلات زياد را با جيب خالي چه مي کنيم ؟اين را هم بگويييد چرا معلمي که مطابق ضوابط درجه عالي گرفته با درجه ارشد بازنشته مي کنند ؟ چرا پاداش معلمين باز نشسته مثل بقيه ارگانها و نهادهاي دولتي يکجا پرداخت نمي کنند ؟شما از مشکلات معلمين ابتدايي که چند پايه تدريس مي کنند اطلاع داريد؟ يا فقط تعطيلات را مي بينيد؟
  • يک معلم IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    72 6
    با سلام واي به حال جامعه اي که خبرنگار ناآگاه مثل شما داره ،شما که اينقد توان نقد داري چرا نابرابري چرا نقد نمي کني که چرا حقوق يه معلم با مدرک بالا يک سوم حقوق يه بي سواد تو اداره مخابرات و برق و نفت هستش واقعا براتون متاسفام
  • ناشناس IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    62 5
    نميدانم چرا برا بعضي ها تعطيلي چرا سنگينه چرا نميگيد ادارات ديگه بيشتر پول ميدن به كارمندانشون
  • فريدون IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    39 6
    اصلا اين آموزش و پرورش که نيست . محل شستشوي مغزي دانش اموزان است کلا تعطيل بشود ثوابش تازه صفر ميشود
  • رضا IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    38 2
    سلام درپاسخ به آقاي صابري نماينده آزادشهرو... در مورد " مطلب { :به طور حتم اغلب کادر آموزشي در مدارس خواستار تعطيلي در روز 5شنبه هستند بنابراين نبايد تصميم‌گيري در خصوص فعاليت مدارس بر عهده مديران باشد زيرا در اين صورت همه مدارس فعاليت خود را در اين روز تعطيل مي‌کنند."} بايد عرض کنم مطمئن باشيد همه ي مديران کمتر از ايشان که فقط نماينده اي بيش نيستند، نمي فهمند .! مديران اکثرا کارشناساني خبره با مردم ودر کنار مردم واز جنش مردم هستند. ايشان نبايد قبل از جرم قصصاص کنند- بکار بردن کلمه ( همه ي مدارس ) در اين مقوله کم لطفي است باسپاس
  • جواد جان IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    25 6
    آقاي نامعقول نامحترم : چطوري حساب کردي شد شش ماه در ضمن حقوق 500هزارتوماني براي يک ماه در سال 12ميليون حقوق يک ماه دکتر عمومي ميخواستي برات فيل برقسونيم اين حرف آ را نزن حرف نامرد روزگار !
  • ستاره IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    18 8
    کسيکه اين متن رو نوشته يا بچه نداره يا کينه دولت دهم رو تو سينه اش داره شما حاضريد تابستونا مدرسه باز باشه تا بچه هاتون رو سر معلمها خراب کنيد و نفس راحتي بکشيد قشر معلمي که جز حقوق هيچ مزاياي ديگه اي نداره و بايد شغل دوم داشته باشه تا زندگيش بچرخه معلم ها اکثريتشون با تعطيلي روز 5شنبه مخالفن لطفا تهمت نزنيد
  • کوروش IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    21 5
    در بقيه ادارات 5 کارمند پيدا کنيد همزمان راست ميگيد . اونوقت ميگيد آموزش و پرورش تعطيله معلم بيشتر کاراش رو اجبارا تو خونه انجام ميده مثل طرح سوال که هرسوال 4 ساعت وقت ميگيره . تصحيح برگه که هر کلاس 10 ساعت وقت ميگيره . نه مثل اداره ابفا که تا ظهر فوتبال بازي ميکنن بعد از ناهار اداره مجاني خسته ميشن يه استراحت ميکنن بعدش برا اضافه کاري واليبال بازي ميکنن .يا مثل اداره اوقاف . يا مثل اداره ارشاد. يا مثل جهاد و کشاورزي .وووو اگر تونستيد يک ساعت ونيم با 30 تا انسان سر کنيد چه برسد به 30تا دانش اموز با شيطنت هاي متفاوت تازه درس هم بدين و ياد هم بگيرن . تازه بقثيه کارمندا يک ماه مرخصي هم ميرن بدون زير آبي هاي ديگرشون. با هترين حقوق بله:::: به ماه هم ماهي سه ميليون بدن اون يه ماهي هم که بيکاريم کار ميکنيم چه اشکالي داره البته شما بيشتر با تعطيلي مخالفيد چون از دست بچه هاتون معذبيد
  • اصغر IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    14 6
    کدام شادماني. اي کاش آقاي نجفي وزير مي شدند.اما در مورد تعطيلي 5شنبه ها مي توان گفت که در تمام دنيا اين کار صورت مي گيرد در ايران نيز با توجه به کار کارشناسي اين عمل صورت گرفته است.اما درمورد نويسنده مطلب بالا متاسفم که اين قدر حرص و جوش تعطيلي معلمان را مي خورد وتا زمانيکه اين ديدگاه اشتباه در مورد آموزش و پرورش کشورمان وجود دارد به جايي نخواهيم رسيد در کشوارهايي مانند ترکيه و ژاپن و...هر معلم در سال حداقل بايد دو مسافرت خارجي و...داشته باشد تا کارآيي لازم را در انجام وظايف خود داشته باشد
  • حسين IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    8 3
    طرح تعطيلي مدارس در روز پنج شنبه طرح کارشناسي شده نبود من خودم دبير هستم بچه در راهنمايي مجبور بودند تا ساعت دو مانند کارمندان بانک دو روز در هفته را تحمل کنند و يادگيري در ساعات اخر عملا غير ممکن بود و به اين مشکلات کلاس هاي فوق برنامه راهم اضافه کنيد. از طرفي بر داشتن آن هم بدون اطلاع قبلي و با توجه به نزديکي زمان مدارس مشکل است . در همه کشورهايجهان تصميمگيري از پايين است ولي ما برعکس
  • هستي IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    10 4
    معلمي که حقوقي معادل يک ابدارچي ادارات غير اموزش و پرورش ميگيرد را با تعطيلي پنجشنبه دل خوش کردند و با قربان صدقه هاي سالي يک بار در روز معلم ساکت نگه داشته اند حالا اگر يک نفر مثل اين خبرنگار شوک نده ممکن است جامعه معلمين منفجر شود به نظر ميرسد خواستند قبل از شروع مدارس يک کم همه حرف بزنند و درد دل کنند تا اروم به مدرسه برويم وبا روحيه اي شاد! به 6ماه کار و يک سال حقوق بپردازيم!!!
  • معلم IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    7 4
    واقعا متاسفم که دريک جامعه اسلامي و نگاهي که دين به جايگاه يک معلم دارد اينقدر تحقير مي شوم و همواره در عرصه هاي مختلف سياسي ، اجتماعي و ... از اين قشر مظلوم استفاده هاي ابزاري مي شود اما هيچ گاه درک درستي از شرايط کاري و نيازهاي مادي و معنوي او بدست نمي آيد و همواره مظلوم و گمنام و بي هيچ چشم داشتي به وظيفه خود که همانا شغل انبياست با عشق و خلوص نيت عمل مي کند . بنده مطمئن هستم همان عزيزاني که از شدت ناراحتي اين تهمت هاي وارده اشاره به حقوق پايين معلمين کردند هيچگاه ارزش کار خود را با اين مقايسه ها پايين نمي آورند . به اميد درک بهتر همه دوستان از قشر زحمت کش معلم.
  • مهدي IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    13 2
    هر کجا کم مياريد ميچسبيد به اموزش و پرورش ولمون کنيد ترا خدا ما خير شما را نخواستيم اين وزارت خانه بدون وزير باشه بهتره شما بريد به کار هاي مهم خود برسيد دعواتون تو مجلس نصفه مونده ادامه بدبد. خجالت هم خوب چيزيه.
  • مهدي گلستاني IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    6 7
    بعنوان يک بدرباتعطيلي بنجشنبه شديدا مخاتفم
  • محمد مظلوم IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    11 4
    ببينيد يه معلم که توي يه هفته 6روز روزي 6ساعت کار سختي انجام مي دهد واقعا نبايد 2روز استراحت کند يا همون طور يه دانش آموز.
  • معلم IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    6 3
    تعطيلات بيشمار را ما به وجود نياورديم نظام آموزشي کشور اينگونه است .اگه مسئولين ويا کارشناسان هم صلاح بدانند ونظام آموزشي را تغيير بدهندتعطيلات هم در خدمتت فرزندان اين مرز بوم هستيم. نه به خاطر حقوق ناچيز که شان ومنزلت معلمي را در کشور در هم کوبيده است بلکه حاضر هستيم تمام توان خود را با کمک خانواده هاي محترم ايراني صرف تربيت و آموزش افراد آماده خدمت به جامعه نمائيم.
  • معلم IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    7 28
    اين معلما زيادي خواهن نميدونن 50درصد مردم واسه نون بشون 24ساعته کار ميکنن اونوقت اينا روزا رو نصف ماهارو نصف سالم نصف کار ميکنن قشر متوسط جامعه هم هستن تازه ميخوان کلا تعطيل باشن واقعا مملکته ما داريم
  • اسكندري IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    8 20
    اين معلمان فرزندان مارا درس نميدهند اگر در منزل پدر مادر توانستند به فرزندشان درس بدهد فرزند درس ياد مي گيرد اگر نه در سر كلاس درست ياد نمي گيرد وسلام
  • زارع زيست IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    4 10
    طرح تعطيلي پنج شنبه فقط به مراد مديران مدارس خوش است در صورتي که فشار بر دانش اموز و معلم بيشتر است وپنج شنبه دانش اموز به خواب پرداخته وپدر و مادر خود را که حضور ندارند نگران مي کند
  • معلم فقير IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    7 3
    اون يکي کارمندا يکسال کار مي کنند با بهروري يکساعت در روز ولي به اندازه چهارسال يک معلم حقوق مي گيرند.و پاس اداري دارند و به بهانه ماموريت کيف ها مي کنند و باغ شهرها مي خرند. کدام معلم را ديده ايد که با سالي 8 تومن باغ شهر بخره و هتل ديده باشه و يا دستش به هواپيما رسيده باشه؟همه دارند به خدمتگذاران پاره تن خودشون يا عزيزانشون خيانت مي مي کنند و در کلاس هاي 35 نفري ثمره تربيت و آموزش ناقص فرزندانشون را مي بينند .اگه با مسايل تربيتي آشنا باشند!
  • معلم IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    5 3
    اولا تعطيلي روز پنج شنبه در دبيرستان فقط براي کادر اداري مثل مدير و معاون و ... است و براي معلم و دانش آموز فقط فشار کار در بقيه روزها بيشتره . اما در مقطع ابتدايي هم براي معلم و هم براي دانش آموزان بسيار مفيده لطفا مسئولين با کارشناسي تصميم گيري نمايند.
  • روح اله IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    5 1
    بنده به عنوان يک مشاور مدرسه ، که هيچ سودي بابت تعطيلي پنج شنبه نمي بينم وضررش بيشتر است .، اين تعطيلي را به نفع دانش آموزان ، معاونين وبسياري خانواده ها مي دانم .ما در ظول روز حداقل با دانش آموز سروکار داريم . روزهاي تعطيل که همه تعطيل هستند اما غير تعطيل يک هفته فروردين 2 هفته تير و 2هفته مرداد ولي تعطيلات ديگري نداريم
  • zia IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    7 4
    دوستان نماينده وخبرنگار ...،ايا ميدانيد که براي اموزش وتربيت فرزندان من وشما به معلماني نيازمنديم که خود هيچ دغدغه علمي وتربيتي ناشته باشند وهمواره داراي اطلاعات بالاوارزشمند باشد وخود را باصطلاح "بروز" نگهدارد تا کارش براي دانش اموزان حال مملکت که اغلب امکانات صوتي وتصويري واينترنتي دارندمفيد باشد.ايا ميدانيد براي اينکار لازم است نيمي از وقت خود را به مطالعه وکار علمي بپردازد و طرح درس وسوال امتحاني وخصوصا تصحيح درست برگهاي امتحاني و...براي امرار معاش به مسافر کشي ودلالي و...نپردازدودغدغه معاش نداشته باشدتا باارامشي خاص وشکل وشمايلي حداقلي به تعليم وتربيت فرزندانمان بپردازد.ايا تاکنون انديشيده ايدکه يک معلم بامدرک دکترا وفوق ليسانس چرا نمي تواند همانند همقطاران دانشگاهي خود که حتي توانايي علمي کمتري داشته اند،حقوق ومزاياي چند برابري دريافت وبا تحقير بي ارزشي و...روبرونشود
  • معلم IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    7 2
    ده سال هست که روزي نود کيلومتر جاده هاي دو طرفه و بيراهه رو ميريم ميرسيم به روستايي که يک کلاس راهنمايي دو پايه که يک طرف کلاس رياضي ميگيم يه طرف کلاس عربي اونم مختلط ...هااااي .... بچه هاي بي ادب که اداره اموزش و پرورش هم بازديد ميفرسته ميرن تو کلاس ميگن هر مشکلي با معلم داشتين زنگ بزنين اداره وقتي هم برا درس نخوندشون اعصابم بهم ريخت و پسره رو دعوا کردم گفت خانم شما نمرتو نده ...ميدونه اداره خودش نمرشو ميده چقدر حقوق؟ ??? تومن که صدو پنجاه تومنش کرايه ي ميني بوس دربو داغونيه که برا سرويس گرفتيم نگيد يه ماشين خوب ميگرفتيد که!
  • رضا IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    5 6
    طرح فوق العاده خوبي است بايد حجم کتابها بدرد نخور مثل تاريخ .اجتماعي کم شود و مدرسه به سمت فراگيريي علوم روز مثل رايانه . زبان شنا و آموزش حرفه پيش رود و دو روز رفع خستگي وبراي رسيدگي به درس و مشق يک ضرورت انکار ناپدير است
  • علي IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    17 3
    لطفامنتشر کنيد: گزارشگر محترم لطفا در مورد ساعت کاري معلمين اطلاعات لازم کسب کنيد بعدا اين مطالب را بنويسيد ضمنا دانشگاه ها از آموزش و پرورش بيشتر تعطيل هستند و ساعت کاري موظف اساتيد دانشگاه ها با حقوق سرسام آورشون از معلمين هم کمتر است. چرا هيچ کسي چيزي نمي گويد فقط زور همه مملکت به معلم بدبخت رسيده. اگر ضعفي در نظام آموزشي هست و در معلم انگيزه کار نمانده به معلم چه ربطي دارد؟ هزاران نيروي نابلد و... استخدام مي شوند به معلم چه ربطي دارد؟ مشکل آموزش و پرورش با شعار و طرح حل نمي شود.بايد فکري به حال معلم کرد. مي دونيد وضعيت الان معلم چه جوريه؟ تو نظرات خوانندگان محترم و مقاله خودتون دنبالش باشيد همه اعم از بيکار و کارگر فصلي و ...وضعيت خودشونوبامعلم مي سنجند. بابا دست از سر معلم برداريد کمي هم خودتونو با بازاري، کارمند بانک، بنگاه دار،دکتر، استاد دانشگاه و...بسنجيد. معلم که عدد ورقمي نيست
  • پونه IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    13 3
    بله حق داري اينجور اظهار نظر کني چون معلم نيستي که درک کني.ما فرهنگيان چه ميدونيم هواپيما چيه که با بچه هامون سوار شيم،يا مسافرت هاي راحت.در صورتي که ميبينيم اطرافيان ما بامدرک هاي بسيارپايين تروسابقه کاري کمترچه مسافرت هايي...... فقط بچه هاي ما بايدحسرت همه چي تو دلشون بمونه.اون وقت متاسفانه ادمهايي مثل شما فقط تعطيلي پنج شنبه رو ببيننند........
  • مبينا IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    7 6
    من يک معلم هستم و از شغلم بسيار راضي هستم و با تعطيلي روزهاي پنجشنبه هم مخالفم چون بيشتر مدارس منطقه ما دو شيفته هستند و با توجه به کوتاه بودن روزهاي زمستان امکان پنج ساعت کار کردن با دانش آموزان خصوصا براي شيفت بعد از ظهر و آن هم با دانش آموزان ابتدايي بسيار سخت است و به غروب آفتاب مي خورد
  • يك معلم IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    13 3
    اوليايي كه كارمند هستند ونگران تعطيلي مدارس در روزهاي پنج شنبه هستند مدرسه را با مهد كودك ومعلمين را با مربي مهدها اشتباه گرفتند پس تابستان ها كه مدارس تعطيل آن ها جهت نگهداري فرزندانشان چه مي كنند.تعطيلي مدارس درروز پنج شنبه خستگي ودلزدگي بچه ها را از مدرسه كم مي كند وروز شنبه بانشاط تر دركلاس حاضر مي شوند.
  • مينا IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    11 1
    شما اگه يکهفته تونستيد 30تا بچه شيطونو روزي يکساعت تحمل کنين بعد بيايين شرو ور بنويسين معلم اگه 6ساعت با بچه هاتون سروکله ميزنه در عوض 14ساعت بعدش اعصابش داغونه از دست شون شما دلتون براي بچه ها نسوخته براي خودتونه و در ضمن آواز دهل از دور خوشه فکر ميکنين معلمي شغل راحتيه
  • امير IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    10 1
    من متاسفم براي اعمال نظر خود و افزايش ساعات کاري معلمان دلايل بسيار عجيب را مطرح مي کنند، معلمي که به خاطر حقوق و مزايا کم به لحاظ روحي روحيه مطالعه از او گرفته شده و حالا مي خواهند با افزايش ساعات کاري باز مانع بيشتري براي مطالعه و افزايش کيفيت آموزش ايجاد کنند. وقتي معلم وقت مطالعه نداشته باشد با چگ.نه انتظار افزايش کيفيت آموزش را دارند. آقاياني که مي گويند تعطيلات معلمان زياد است فکري به حال دانش آموزان کرده اند که آقايان مي خواهند براي اينکه از معلمان بيشتر کار بکشند مي خواهند همه روز آنها را به مدرسه کشانده و از هرچه کلاس و درس منزجر کنند؟
  • معلم IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    9 2
    آيا به کار در روز پنجشنبه که خارج از زمان کار رسمي آموزش و پرورش است هم اضافه کار مي دهند يا مانند ....هر چه که بگويند معلمان بايد انجام دهند ضمنا ادارت ديگري هم هستند مانند مخابرات که پنچ شنبه ها تعطيل هستند چرا مردم فقط آموزش و پرورش را مي بينند؟ معلم هم آدمي است مثل شما که بايد به زندگي شخصي خودش هم برسد نمي شود که فداي فرزندان شما شود تا شما راحت در منزل خود استراحت کنيد و در اين بين خانواده خودش را قرباني کند چون خيلي از کارهاي آموزشي مانند طرح سوال ،تصحيح ورقه،تهيه تکليف آخر هفته ، رفتن به کلاس هاي ضمن خدمت و ... هستند که اجباراً در ساعات استراحت معلم انجام مي شود و از ديد ديگران پنهان مي ماند.بهتر است منتقدان سري به اينترنت بزنند تا ببينند که معلمان از بسياري از اساتيد و ديگر کارمندان و اقشار جامعه در زمينه آموزش از طريق اينترنت پر تلاش تر هستند و حضور فعالي در اينترنت دارند
  • معلم IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    1 3
    يک حساب سر انگشتي معلم ها ماهي 500 مي گيرند که 12 ماه مي شود 6 ميليون کارمنداهاي ديگه ماهي حداقل 1.5 ميليون مي گيرند که برا 12 ماه مي شود 18 ميليون پس معلم ها بايد 1/3 بقيه کارمندان کار کنند يعني 4 ماه در سال که معلم هاي عزيز لطف مي کنند 6 ماه کار مي کنند اون هم در شرايط سخت به همراه شکنجه روحي .
  • هجرت IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 5
    باسلام بايد عرض کنم که گزينش معلم درکشور مااشتباهي بس بزرگ است از همه جا راند ه وماندههامعلم ميشوند بنده با عشق وعلاقه شغل معلمي را انتخاب نمو ده ام ولي از بودن با اين معلم نماهها شرم مي کنم که تمام جها ن بيني شان اضافه کاري وگروه تشويقي گرفتن است بنده تحصيلات عالي دارم ونگران بچه هها ودانش آموزانم ومديرن مدارس اکثر شان چا پلوس وبي ليافت ومفت خورند وحتي مديران به اصطلاح رده با لاهيچ از تعليم تربيت سرشان نمي شود ودست نشانده و حلقه به گوش اند خانوادهها بايد خيلي مواظب باشند حيف اين بيت المال که صرف اين آموزش وپرورش مي شود معلمان ما خيلي بيسوادند معلمي که خوب تربيت نيافته چگونه مي تواند تربيت کند معلمي که اهل رژه رفتن وبنگاه داري است لياقت معلمي را ندارد آقاي حاجي بابايي با اضافه کردن مزاياي مديران ريشه تعليم تربيت را خشکاند . خداوند ريشه اش را بخشکاند ان شا ا... فاتحه ي آموزش وپرورش خوانده
  • معلم IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    2 1
    سلام معلمي هستم با 25 سال سابقه،باور کنيد با اين تعطيلي روزآخر هفته نه دردي از معلمين درمان شده و نه نفعي براي دانش آموزان حاصل .چون با افزايش به ساعات تدريس در ديگر روزها،عملا ساعات اخر تدريس(زنگ هاي آخر هر روز)هم معلم خسته مي شودو هم دانش آموز و هيچ کششي براي يادگيري وجود ندارد.روز پنجشنبه،جمعه و حتي ساعات اوليه روز شنبه(به دليل خواب آلودگي دانش آموزان) آنقدر براي همه کسالت آور مي شود که همه آرزو مي کنيم اي کاش نظام آموزشي ما به همان روال سابق خود(نه ثابت صبح و نه پنج شنبه تعطيل) برگردد و همه از اين بي سروساماني راحت شويم.
  • alireza IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    4 2
    خيلي بد بود.باتشکر
  • علي IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    5 3
    خانم من که معلم ابتدايي است از بس ورقه هاي امتحا ني را به منزل اورده خسته شديم اقايي که اموزش وپرورش کشور ژاپن رامثال مي زني ايا حقوق کشور ژاپن را پر داخت ميکني چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    6 2
    سلام اين جمله را بخوانيد: " معلمان و کارمندان که به اين تعطيلي ,که به تعطيلات بيشمار ديگرشان اضافه شده بود عادت کرده بودند ،عليه نجفي موضع گرفتندو از عدم راي اعتماد مجلس به وي شادمان شدند،اين درحالي است که اموزش وپرورش بيشترين تعطيلات را درميان ادارات دولتي داردو شايد بيشتر از نيمي از سال را درتعطيلات ميگذرانند و عملا براي شش ماه کار يکسال حقوق ميگيرند. حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش دولت دهم که روحيه معلمانش را خوب ميشناخت..." نميدانم چرا گزارشگر اين خبر، اينقدر با خصومت و کينه صحبت مي کند.انگار معلمان طرح تعطيلي پنجشنبه را داده اند.دولت براي صرفه جويي در هزينه ها، اندک اندک طرح تعطيلي را عنوان کرد و سرانجام تصويب شد.ضمن اينکه در طول هفته هم بچه هاي شما چيزي ياد نميگيرند و مدرسه فقط محلي براي نگهداري دانش آموزان شده است.معلمان فقط نقش مبصر کلاس را دارند.اين را به عنوان يک معلم ميگويم...
  • محفوظ از قزوين IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    2 1
    سلام عليکم / بعلت ضيق وقت حين همين زمان که ذرحال نوشتنم خلاصه حضورتان عارض ميشوم که از اولشم طرح تعطيلي پنجشنبه ها قانوني وفلسفه مند در راستاي تحقق اهداف متعاليتري چون رسيدگي والدين به مسايل پرورشي/عاطفي/فرهنگي/اجتماعي/ اموزشي وغيره فرزندان دلبندشان دراستمرار وتکميل امر خطير ومشقت بار تعليم وتربيت اسلامي معلمين دلسوز و باتجربه ي مملکت اسلاميمان مطرح وباراي وموافقت بالاي عزيزان دولت ومجلس و حمايت حداکثري خانواده ها ومدارس مصوب گرديد. اين همه بحث جديد در دولت جديد چه جايگاهي واقعا ميتواند داشته باشد؟ بزرگواران اعتدالگرا شما واقعا به دنبال چه هستيد؟ بهتراست بجاي نواوري ظاهري راندمان حقيقي اين پديده مبارک را ابتدا بررسي نماييد. با تشکر فراوان
  • بهنام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    3 2
    شما که اين همه عليه معلمان موضع مي گيري براي اين قشر زحمت کش بي ادعا چه کار کردي حقوق و زحمات و اعصاب خوردي معلم ها را به ديگر ارگان ها مقايسه کنيد و بعد منصفانه قضاوت کنيد مگر تعطيلي روز پنج شنبه ذي نفع ان فقط معلم ها هستند مگر فراموش کردي روزي که اين طرح مطرح شد اوليا و اکثر مسولين کهد باز هم به نوعي اوليا دانش اموزان هستند چقدر از اين طرح حمايت مي کردند اگر پنج شنبه ها ت شده همه از معلم گرفته تا دانش اموزان واوليا ووزير وزرا به نوعي از اين برنامه سود مي برند و پنج شنبه ها مي توانند با بچه ها به تفريح و امورات ديگر بپردازند مساله دوم اينکه ما معلم ها تابستان تعطيل هستيم زورتون مياد وعصباني هستيد بميريد از اين عصبانيت اگر معلم بودي مي فهميد که کار کردن وسر وکله زدن با دانش اموزان چقدر اعصاب خوردي و ضعف اعصاب مي اورد اين لطف خداوند بوده که به ما معلم ها ارزاني شده.
  • ياسين IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    1 2
    اقاي نويسنده ي پرفوسور يک کم اطلاعات خودت را بالا ببر مطاله کن بعد بنويس شما يا اموزش وپرورش و فعاليت ÷رورشي را نمي فهمي يا نسبت به معلم ها بغض وعداوت داري که بمير .... وقتي سرپرست مي گويد فعاليت پرورشي خيلي فعاليت هاي پرورشي وفوق برنامه را مي توان در خانه انجام داد وربطي به ت مدرسه نداره دوما وقتي صحبت از اين گونه فعاليت ها مي شود مي توان با مدرسه هماهنگ بود و کلاسي که قراره اين فعاليت پرورشي را انجام بدهند با برنامه ريزي و و علاقه مندي دانشه اموزان به مدرسه کشاند و وقتي صحبت از فعاليت وتفريح باشه شاگردان جمعه ها هم حاضرند به کلاس بيايند و مربي پرورشي مي تواند هفته يا ماهي يک يا دو بار بچه ها را با علاقه مندي به مدرسه بکشاند .
  • کسي که از وضع آموزش و پرورش دلش خونه IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    6 2
    خانه از پاي بست ويران است خواجه در فکر کنج ايوان است آقاي نماينده ي مجلس چقدر از آموزش در سيستم آموزشي ايران آگاهيد که اظهار نظر ميکنيد؟ آقاي خبر نگار شما چطور؟ از برنامه ريزي آموزشي و درسي چيزي بلديد؟ آقاي نماينده ي محترم چقدر راجع به محتواي کتب درسي تحقيق کرديد و در اين مورد از وزير و ديگر مسئولان سؤال نموديد؟ راستي سيستم ارزشيابي کنوني در آموزش و پرورش ما چطوريه؟ ميدونيد هر کي تو اين سيستم ارزشيابي درست و منطقي کار کنه توبيخ ميشه و بر عکس؟نحوه ي گزينش معلمان چه شکليه؟ راستي معلمان که اين همه تعطيلات دارن و خوش ميگذرونن ؛ چرا رتبه هاي برتر کنکور اين شغل راحت و پر درآمدو پر از کيف را انتخاب نميکنند؟ خوب و بد تعطيلي پنجشنبه ها بماند، ميدونيد که ساعات کار هيچ يک از معلمان کم نشده و در بقيه ي روزها جبران ميشه؟ ساعت کاري شغلهاي مختلف راکي تعيين ميکنه؟ حتما معلمها نورچشمي اند؟....
  • علي IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    2 2
    ضمنا تمام کارمندان و کارگران يک ماه در سال بيکارند(خودشون انتخاب مي کنند، هروقت لازم دارند ازش استفاده مي کنند ديده هم نميشه). معلما اين بيکاري رو ندارند و اگه الزاما نيازمند به يک روز مرخصي شدن بايد مرخصي بدون حقوق بگيرند.........(يک ماه مرخصي سالانه) تازه در صورتي که استفاده نکنند پس انداز ميشه و بابتش پول مي گيرند. کاش ما معلما هم داشتيم بيکاري ميخوام چه کار وقتي جيبت خالي باشه.
  • رامين92/10/25 IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    1 2
    در يک زنگ تفريح دفتر مدرسه نشسته بوديم و بحث مي کرديم يکي از همکاران گفت خداوکيلي بياييد همه پول هايي را که در جيب هاتون داريد روي اين ميز بزرگ بگذاريد.خداشاهد است 25نفر همکاري يک هفته اي مي شد که حقوق ها را واريز کرده بودند جمعا" 35هزار تومان داشتيم .بحث بر سر تعطيلي 5شنبه و يا تعطيلي هاي ديگه نيست . وقتي که منه ليسانسي که 17 سال سابقه خدمت دارم هميشه بايد در فکرپول باشم از خودم بدم مي آيد... چرا بايد بيشتر تمرکز من فقط رسيدگي کردن به معيشت و ماديات باشه . آلان وضعيت من که يک بچه دارم نسبت همکاري که 3تا بچه داره خيلي خوبه. از وزير و مشاورانش هم مي خواهم به جاي پرداختن به اين مسائل به فکر آموزش مطلوب و مناسب براي مردم و فراهم نمودن امنيت و آسايش و رفاه معلمان باشد.اکثر معلمان ما خوب هستند دلسوزند مسئوليت پذيرندوباوجدانندو از همه مهم تر اينکه با جرأت مي توتنم بگم باسوادند.