قدس آنلاین - قدس آنلاین - محسن رنگیان: مایکروسافت یک مرکز داده ی 250 میلیون دلاری در فنلاند می سازد.

مرکز داده‌های 250 میلیون دلاری مایکروسافت در فنلاند

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، این غول فن آوری، پس از کسب مالکیت شرکت نوکیا، موافقت خود را با ساخت یک مرکز داده در اروپا و در سرزمین سازنده‌ی معروف تلفن های همراه جهان، اعلام کرد.

این شرکت فنلاندی نه تنها سازنده تلفن های همراه نوکیا بوده و بخش خدمات آن را به مالکیت خود درآورده است، بلکه به عنوان شریک جدید مایکروسافت، ساخت یک مرکز داده عظیم جهانی در فنلاند را نیز تصویب کرد.

مایکروسافت یک مرکز داده دیگر در اروپا و در ایرلند دارد و قصد دارد در دیگر مناطق جهان از جمله استرالیا و آسیای جنوب شرقی مراکز داده خود را گسترش دهد.

پس از کسب مالکیت نوکیا به مبلغ 7.2 میلیارد دلار، مایکروسافت اعلام کرد که به Stephen Elop، مدیر عامل نوکیا به عنوان جانشین احتمالی استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت، چشم دوخته است.

بالمر به تازگی اعلام کرده است که ظرف 12 ماه آینده از شغل خود کناره گیری خواهد کرد. Elop، قبل از پیوستن به نوکیا، سال ها رهبری بخش مایکروسافت آفیس را برعهده داشته است.

مایکروسافت اولین شرکت فن آوری ایالات متحده نیست که یک مرکز داده در منطقه شمال اروپا احداث می کند. گوگل در حال حاضر دارای یک مرکز داده در فنلاند است و فیس بوک نیز یک مرکز عظیم، در نزدیکی سوئد دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.