محسن رضایی گفت: از دل جنگ ناگفته‌های زیادی وجود دارد و با هر نگاه و هر هنری می‌توان بهره‌های زیادی را برای جامعه داشت. دفاع مقدس ایران در اوج مظلومیت، تنهایی و غریبی صورت گرفت و بی‌شک از بزرگترین حوادث تاریخ است.

جنگ ناگفته‌های زیادی دارد/ دفاع مقدس اسباب درآمد و بازی عده‌ای شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نامه، محسن رضایی در ابتدای این برنامه گفت: باید بابت تألیف این کتاب تشکر کنم از دل جنگ ناگفته‌های زیادی وجود دارد و با هر نگاه و هر هنری می‌توان بهره‌های زیادی را برای جامعه داشت. دفاع مقدس ایران در اوج مظلومیت، تنهایی و غریبی صورت گرفت و بی‌شک از بزرگترین حوادث تاریخ است.

وی با بیان اینکه، دفاع مقدس تنها جنگ ایران نبوده است گفت: اما این جنگ تنها جنگی بود که در 300 سال اخیر ایران را سرافراز و سربلند نگه داشت بیش از نیمی از ایران طی جنگهای 300 ساله اخیر از ایران جدا شدند و دیگر از سمرقند و بخارا خبری نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه، در ساعات اولیه جنگ مرزهای ایران فرو ریخت خاطرنشان کرد: این جنگ تنها جنگی است که دو قدرت شرق و غرب را در کنار هم قرار داد در حالی که این دو همواره به عنوان نظام دو قطبی در برابر هم ایستاده بودند و این موضوع را در جنگ کره، ویتنام، اعراب و اسرائیل و ... دیدیم. این دو قطب در برابر یک کشور توسعه نیافته در کنار هم قرار گرفتند و این عاشورا بود که توان مقابله با هجمه‌های دشمن را به ما داد و امام حسین (ع) سفینة‌النجاه جامعه ماست.

وی افزود: در بستر حوادث اخلاص و حسینی بودن و فداکاری بودن انسانها به هم باعث شد بهترین ابتکارات و آدم‌ها کنار هم قرار گیرند و بهترین فرماندهان و استراتژیست‌ها کنار هم قرار گیرند البته حب و بغض‌های سیاسی نمی‌گذارند عظمت این تاریخ به حماسه خود را نشان دهد و آیندگان آن را خواهند فهمید.

رضایی در پایان سخنان خود گفت: اعتماد به نفس و خودباوری به شعار «ما می‌توانیم» در تهران نبود بلکه در خرمشهر در برابر هجمه قدرتها ایستادیم و ایشان در آنجا طنین‌افکن شد.

* دفاع مقدس اسباب درآمد و بازی عده‌ای شده است

در ادامه این مراسم، مولتی‌مدیا کتاب در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای رسانه نمایش داده شد سپس سیدعباس مجابی نویسنده کتاب «از علی تا علی یک یا علی» گفت: من ذره‌ای از دنیای بی‌کران نبرد حق و علیه باطل هستم و از زمان انقلاب در کنار اندرزگو و سپس در دفاع جنگیدم.

وی افزود: سالیان دفاع مقدس اسباب درآمد، بازی و لهو عده‌ای زیادی شد و از هر سمتی که بخواهند به این موضوع نگاه می‌کنند در حالی که عده‌ای مظلومانه با آبرو، شرف و خون خود امنیت ساختند تا در این امنیت ورزشکاران، تیزهوشان و هنرمندان ما بدرخشند.

مجابی گفت: زمان جنگ یک بزرگ‌تر و فرمانده داشت. محسن رضایی فرمانده باکری و همت بود و آیا باید حتماً شهید می‌شد تا از وی تجلیل شود و تندیسی از او ساخته شود. امروزه افراد فاسد، قمارباز و غیره را در قالب فیلمها به جبهه می‌برند و شهید می‌کنند آیا واقعیت اینگونه بود.

به گزارش فارس، کتاب «از علی تا علی یک یا علی» با ارائه مستندات تاریخی از خطبه‌های حضرت علی (ع)، زندگینامه و یاران ایشان در خصوص اقتدار و اثبات ولایت حضرت علی (ع) تا واقعه کربلا، دوران دفاع مقدس و ولایت فقیه در عصر حاضر تدوین شده است.

این کتاب به همت انتشارات واژه نور با یک مولتی‌مدیا در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.