رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دفاع مقدس نمادی از فرزانگی و عزتمندی برای ملت ایران است. <BR> <BR>

لاریجانی:دفاع مقدس نمادی از فرزانگی و عزتمندی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر ، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس با تبریک آغاز سال تحصلی جدید، افزود: سالی پرفروغی را برای همه آروز داریم.

وی با اشاره به آغازهفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس نمادی از فرزانگی و عزتمندی برای ملت ایران است و این برای همه ما یاداور خاطراتی از سلحشوری ملت ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما این ایام را به ملت ایران مخصوصا به رزمندگان ، خانواده های معظم شهدا و ازادگان و ایثارگران تبریک می گوییم.

لاریجانی گفت: امروزهم به همین مناسبت از امیر دریادار شمخانی که نقش موثری در دفاع مقدس داشتند و اخیرا هم دبیر شورای عالی امنیت ملی شدند که به این مناسبت به وی تبریک می گوییم، از وی دعوت کردیم که در این زمینه مطالبی را بگویند.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مجلس

امیر دریابان شمخانی در سخنانی با اشاره به دفاع بی نظیر ملت ایران در برابر تهاجم استکبار و ایادی‌اش در منطقه با محوریت رژیم بعث علیه ایران گفت: در حالیکه انقلاب اسلامی نوپای ایران تازه در حال جان گرفتن بود دشمنان تصور می کردند که می توانند با اقدامات نظامی در مقابل این ملت بایستند و به همین علت بود که در روزهای نخستین تصور می کردند با یکه تازی یک هفته ای به تهران می رسند، اما حضور به موقع مردم در صحنه و تدبیر استثنایی امام راحل نقشه آنان را نقش بر آب کرد.

وی افزود: آن زمان در حالیکه بسیاری از نیروهای مردمی آموزش لازم را در برابر تهاجم ندیده بودند دشمن تصور می کرد که می تواند بر چنین ملتی چیره شود، اما معنویت مردم بویژه جوانان و تبعیت‌شان از امام راحل و در کنار آن مدیریت امام عظیم الشان اجازه نداد که دشمن به اهداف خود برسد که این مسئله با بسیج نیروهای مردمی و حضور به موقع جوانان در سنگرهای دفاع از اسلام خود را نشان داد.

شمخانی گفت: یکی از هنرهای ویژه امام راحل این بود که سرمایه اجتماعی را به یک ارزش معنوی و ارزش معنوی را به یک قدرت تاثیر گذار تبدیل کرد که این خود یک مولفه اساسی در دفاع از امنیت ملی شد و نتیجه اش در دوران دفاع مقدس و سالهای پس از آن تاکنون بارها به نفع ملت ایران به اثبات رسیده است.

وی افزود: خوشبختانه امروز فضای حاکم بر مجلس شورای اسلامی الهام گرفته از معنویات و فضای دوران دفاع مقدس است و از همین رو نمایندگان می توانند با اقدامات قانونمند مانع ایجاد انحرافات در مسائل مختلف دفاع مقدس باشند.

دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت: البته امروز کسانی که در آن دوران به وضوح با حمایت از صدام علیه انقلاب اسلامی اقدام کردند و در آغاز جنگ تصور نمی کردند که قدرت معنوی و استقامت ملت ایران جلوی تجاوز آنان را بگیرد تحت تاثیر افکار عمومی و مشکلات داخلی خود از تهدید علیه دیگر ملتها به عقب نشستند و منتظر عبور از این شرایط هستند.

آقای شمخانی در پایان با اشاره به انتصابش به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی خطاب به نمایندگان افزود: ‌آماده ایم تا با همکاری و تعامل با نمایندگان مجلس در پیشبرد امور کشور و در دفاع از منافع ملی همکاری تنگاتنگی داشته باشیم.

پس از سخنان دبیر شورای عالی امنیت ملی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از بیانات آقای شمخانی استفاده کردیم و برای وی در سمت جدید آرزوی موفقیت داریم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.