اهواز- خبرنگار قدس: نماینده ولی فقیه دراستان خوزستان و امام جمعه اهواز در گفتگو با خبرنگار ما با تجلیل از پیگیری جدی قوه قضاییه در اختلاس اخیر، گفت: زمانی که کسی اطلاعی از وقوع این اختلاس نداشت قضات دادگستری خوزستان با جدیت پیگیر این مسأله بودند و با احضار و محاکمه متهمان، کارهای اولیه و اساسی را انجام دادند؛ ولی متأسفانه حق این عزیزان از سوی مسؤولان، رسانه ها بویژه صدا و سیما ادا نشد.

اصلاح نظام بانکی؛تنها راه پیشگیری از سوء استفاده های مالی

 

به گزارش خبرنگار ما، آیة ا... سیدمحمدعلی موسوی جزایری افزود: نباید قدر زحماتی که این عزیزان کشیده اند نادیده گرفته شود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به موارد قبلی برخورد قاطع قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی تأکید کرد: شنیده شد قوه قضاییه گفته است به گونه ای می خواهیم عمل کنیم که این کار دیگر تکرار نشود. ما از این اقدام قوه قضاییه حمایت می کنیم ولی تا زمانی که دولت و مجلس قوانین مناسبی به کار نگیرند و نظارت کاملی بر بانکها وجود نداشته باشد این مسائل ادامه خواهد داشت.
وی افزود: دغدغه بزرگ مردم این است که نظام بانکی ضعیف است و مقررات کنترلی کارآیی ندارد و چنانچه دولت کار را از سرچشمه درست نکند همواره شاهد این مسائل خواهیم بود. تنها با اصلاح نظام بانکی و بانکداری اسلامی می توان امید داشت که در آینده این قبیل اتفاقات رخ ندهد.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان یادآورشد: همه می گویند که واقعاً مقررات بانکی در این خصوص ضعیف بوده است و ما از مدت ها پیش نمونه هایی از آن را شنیده، به مسؤولان هم تذکر داده ایم ولی جدی گرفته نشد.
وی تصریح کرد: خواست اصلی مردم این است که قوانین مربوطه اصلاح شود تا ان شاءا... در آینده شاهد چنین فجایعی نباشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.