۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۴
کد خبر: 157577

سوزان ملونی در سایت اندیشکده بروکینگز نوشت: گفتگوی بی سابقه تلفنی «حسن روحانی» و «باراک اوباما»، در خاتمه اولین دیدار رئیس جمهور ایران از آمریکا اقدامی تاریخی بود. در یک حرکت کاملاً دیپلماتیک، این تماس از سوی کاخ سفید صورت گرفت.

سونامی که روحانی به راه انداخت

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازسایت خبری تیک، این گفتگو به حدود 35 سال سکوت بین دو حکومت پایان داده و طبق گفته رئیس‌جمهور «اوباما»، امیدهایی را رقم زده که بتوانیم به راه‌حلی جامع برای بحران هسته‌ای ایران و حتی بیش از آن –یعنی شروع رابطه‌ای جدید بین آمریکا و ایران دست یابیم.

 پیش از این این تماس تلفنی، یک اقدام بی‌سابقه تاریخی دیگر، یعنی نشست بین وزیر خارجه ایران، «محمد جواد ظریف»، و وزیر خارجه آمریکا، «جان کِری» انجام شد. اعلام این اخبار در رسانه‌های عمومی موجب سردرگمی بسیاری از ایرانیان شد، زیرا یک منبع وابسته به «روحانی» خبر تماس تلفنی را اعلام کرده و جزئیات آن را نیز برشمرد و اندکی بعد «اوباما» نیز در یک نشست مطبوعاتی فوری در واشنگتن دی.سی. همین نکات را اعلام نمود.

به هر حال، رئیس‌جمهور ایران پس از ورود به فرودگاه مهرآباد تهران با اعتراضات نامناسب مورد استقبال قرار گرفت و گروه کوچکی از تندروها اقدام به پرتاب کفش و تخم‌مرغ در اعتراض به او کردند. این اقدام یادآوری کوچک اما جدی موانعی بود که اگر ایران بخواهد در دشمنی با آمریکا اندکی تغییر ایجاد کند، باید این موانع را مدیریت کند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پسر لر IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    2 0
    عقده اي ها به بهشت نميروند
  • من IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    1 1
    شما 30نفر که اعتراض کردن رو ديديد ولي 3000نفر که اومدن استقبال آقاي روحاني رو نديديد... اين مردم مردم سال 57 نيستن عوام فريبي نکن .... حق دارن جوانان که ميرن فيس بوک و سايت هاي خارجي دنبال حقيقت مي گردن چون راستگويي تو خبر هاتون نيست ..
  • سيد بحري IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    4 1
    دوستي گرگ با بره هرگز عاقلانه نيست من از عواقب اين مسئله مي ترسم انشاالله يا گرگ بره شود . يا !!!! بره گرگ شود که فکر کنم محال است
  • حسين IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    آدم عاقل ماها همه انسانيم نه حيوان كه از اينگونه كلمات سوء استفاده ميكني . رسم انسانيت تعامل و همزيستي مسالمت آميزه .
  • ناشناس IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    سلام آقاي روحاني خوب خوب عزت ايران وايراني رو به باد فنا داد.بابا مار امريکا ايران رو بارها وبارها گزيده اين آقاي ريس جمهور چرا داره مفت مفت هرچي رو رشته بوديم پنبه ميکنه!!!