۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 16158

پسته در گروه های غذایی جزء گروه های غذایی گوشت و حبوبات قرار می گیرد و در هر 100 گرم پسته 600 کیلو کالری انرژی وجود دارد.

کودکان در حال رشد، پسته بخورند

 کارشناس مسؤول تغذیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: پسته جزء خشکبار دسته بندی می شود و به علت داشتن خواص پروتئینی جزء گروه های غذایی گوشت و حبوبات قرار می گیرد.

یوسف نقیایی ادامه داد: در هر 100 گرم پسته حدود 600 کیلو کالری انرژی و 15 گرم پروتئین موجود است که عمدتا حاوی اسیدهای آمینه ضروری بوده و مصرف آن برای کودکان در حال رشد بسیار مناسب است.

به گزارش وب دا،وی افزود: همچنین پسته حاوی 52 گرم چربی است که بیشتر آن از انواع اسیدهای چرب غیراشباع می باشد که این اسیدهای چرب برای رشد و نمو کودکان حائز اهمیت بسیار هستند.

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: از ترکیبات دیگر پسته می توان به وجود فسفر بالا یعنی حدود 475 میلی گرم اشاره کرد که جهت رشد فکری و بهره هوشی بسیار مفید است همچنین پسته حاوی کلسیم نسبتا خوبی می باشد که می تواند به تامین کلسیم روزانه در کنار سایر منابع کلسیمی کمک کند.

وی گفت: برای گروه سنی کودکان و نوجوانان که علاوه بر نیاز به انرژی، به فاکتورهای موثر در هوش نیاز دارند پسته می تواند میان وعده ای مناسب تلقی شود.

کارشناس مسؤول تغذیه مرکز بهداشت استان یزد، مصرف پسته را برای بزرگسالان در صورتی که اضافه وزن و چاقی نداشته باشند توصیه کرد و گفت: مصرف زیاد پسته به دلیل داشتن انرژی زیاد توصیه نمی شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.