۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 17231

سفارت انگلیس در ایران با انتشار بیانیه‌ای که در سایت این سفارت قرار داده شده است موضوع قطع درختان باغ قلهک را تکذیب کرد.<BR>

سفارت انگلیس قطع درختان قلهک را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،در بیانیه سفارت آمده است: گزارش‌های مطرح شده در مورد قطع درختان باغ قلهک به هیچ وجه صحت نداشته و سفارت بریتانیا اقدام به قطع درختان [باغ قلهک] نکرده است.

حدود سه سال پیش، منبع آب باغ قلهک به دلیل توسعه متروی تهران قطع شد. این قطع آب به نحوی جدی سلامت درختان این مجموعه را تحت تاثیر قرار داد و متأسفانه به همین دلیل ٣١ اصله درخت خشک شده یا تا حدی ضعیف شدند که توفان موجب افتادن آن‌ها شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: سفارت بریتانیا، اتصال مجدد به منبع آب قلهک را مسأله‌ای فوری و ضروری برای پایین نگه داشتن صدمات وارده به محیط زیست می‌داند و در همین رابطه همکاری نزدیکی با مقامات مربوطه ایرانی، از جمله شهرداری تهران داشته و دارد.

سفارت بریتانیا مسئولیت‌های محیط زیستی خود را در قبال دو مجموعه [قلهک و فردوسی] با نهایت جدیت دنبال می‌کند و ظرف سه سال گذشته سرمایه گذاری قابل توجهی برای این دو مجموعه اختصاص داده تا اطمینان حاصل کند که از این فضاهای سبز و بسیار مهم در تهران به درستی مراقبت می‌شود.

چندی پیش شهرداری تهران در پی قطع 300 اصله درخت در باغ قلهک که از سوی اهالی این منطقه به شهرداری اعلام شده بود از سفارت انگلیس در ایران شکایت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.