سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اطلاعات مربوط به نسل جدید سانتریفیوژهای ایران در راستای همکاری‌های میان سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اختیار آژانس قرار داده شد.<BR>

اطلاعات مربوط به تولید نسل جدید سانتریفیوژهای ایران به آژانس ارائه شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی، اطلاعات لازم در زمینه تحقیقات جاری صورت گرفته مربوط به فعالیت‌های صلح آمیز کشورمان را در چارچوب موافقتنامه پادمان، به هنگام و به اطلاع آژانس رسانده است.

کمالوندی در همین زمینه افزود: تولید نسل جدید سانتریفیوژ در راستای رویکرد سازمان مبنی بر ارتقاء کیفیت ماشین های غنی سازی و افزایش میزان تولید با استفاده حداکثری از زیرساخت های تاًسیسات موجود صورت گرفته است.

وی افزود، نسل جدید سانتریفیوژ با ظرفیت بالاتر نسبت به ماشین‌های نسل اول و دوم تولید شده و آزمون‌های اولیه را پشت سر گذاشته است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی، در پایان گفت: در راستای راهبرد کشور در تاًمین مطمئن سوخت رآکتورهای اتمی کشور برای تولید برق به میزان 20 هزار مگاوات در بلند مدت، تحقیقات، توسعه و به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین ادامه خواهد یافت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.