مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری مرکزی گفت: 5 هزار پناهنده در اردوگاه افاغنه ساوه در قالب 755 خانوار سکونت دارند.

سکونت 5 هزار پناهنده و افاغنه در اردوگاه ساوه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سید مجتبی آل یاسین در جریان بازدید معاون دبیرکل سازمان ملل به همراه یک هیئت عالی رتبه از این سازمان از اردوگاه پناهندگان افغانی در ساوه افزود: مهمانشهر شهید ناصری ساوه در سال 1367 در زمینی به مساحت 500 هکتار به منظور پذیرایی از پناهندگان افغانی احداث شده است.

وی با اشاره به اقدامات مثبتی که با همکاری سازمان ملل، اداره کل اتباع استان مرکزی و فرمانداری ساوه برای پناهندگان ساکن در این اردوگاه انجام شده است، افزود: دسترسی به راه آسفالت، اجرای پروژه‌های آبرسانی، برق رسانی به صورت مجزا، بازسازی مرکز بهداشتی درمانی، اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و فضای سبز و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله این اقدامات است.

وی برگزاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای این افراد را با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: 220 نفر از این افراد نیز زیر پوشش بیمه تکمیلی اتباع بیگانه قرار دارند.

وی با اشاره به وضعیت استان مرکزی در خصوص میزان افاغنه گفت: در حال حاضر ده‌ها هزار اتباع بیگانه در این استان حضور دارند که شش هزار و 200 نفر آنان دانش آموز و 300 نفر نیز دانشجو هستند.

وی بیان کرد: استان مرکزی یکی از استان‌های مهم و صنعتی کشور محسوب می‌شود که بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت در 12 شهرستان و 34 نقطه شهری آن سکونت دارند.

آل یاسین خاطر نشان کرد: استان مرکزی از استان‌های نخبه پرور بوده که یک چهارم نخبه‌های کشور به این منطقه اختصاص دارد. معاون دبیر کل سازمان ملل به همراه هماهنگ کننده دفاتر سازمان ملل متحد در ایران، مدیر منطقه‌ای برنامه جهانی غذا، هماهنگ کننده عملیات اضطراری منطقه‌ای برنامه جهانی غذا، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان مرکزی، فرماندار ساوه و جمعی از مسوولان از اردوگاه پناهندگان افغانی واقع در میهمانشهر شهید ناصری بازدید و از نزدیک مشکلات و مسایل آنان را بررسی کردند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.