۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 184468

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس پیشنهاد داد که به‌مناسبت و میمنت تولد هر نوزاد و هر واقعه‌ی ازدواج، افراد یک‌ درخت بکارند.

پیشنهاد کاشت درخت ازدواج و تولد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،«حسین‌علی ابراهیمی‌کارنامی» دیروز در حاشیه‌ی برگزاری مراسم هفته‌ی هوای پاک، در جمع خبرنگاران افزود: اگر هر شهروند هنگام تولد فرزندش، یک نهال بکارد و این نهال همپای فرد رشد کند، همواره بعنوان یک خاطره، با او است.

ابراهیمی‌کارنامی افزود: از طرفی می‌توان غرس درخت را از سوی پسر و دخترانی که ازدواج می‌کنند، به‌عنوان یک سنت رواج داد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس با بیان اینکه درختان در تلطیف هوا، نشست گرد و غبار و سلامت روحی جامعه، تأثیر بسیار زیادی دارند، گفت: توجه به درخت و توسعه‌ی سرانه‌ی فضای سبز، سبب نشاط و شادابی در اجتماع می‌شود.

ابراهیمی‌کارنامی همچنین پیشنهاد داد که در گورستان به‌جای سنگ قبر و سیمان و سنگ، به یاد هر عزیزی که از دست می‌دهیم،‌ یک درخت بکاریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس خاطرنشان کرد: اگر سنت کاشت درخت، به هر بهانه‌ای رواج یابد، سرانه‌ی فضای سبز در محیط‌های شهری به سرعت افزایش می‌یابد.

براساس این گزارش،‌ هر سال از 29 دی‌ماه تا 6 بهمن‌ماه به‌عنوان هفته هوای پاک، نام‌گذاری شده و مراسم‌ مختلفی در این هفته برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.