قدس آنلاین-بهاردوست:مصطفی کیایی کارگردان جوان سینما درسومین تجربه سینمایی خود با نام"خط ویژه" بعد از فیلمهای بعد از ظهر سگی سگی و ضد گلوله دربخش سودای سیمرغ سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.گفتگوی ما با او را شما بخوانید:<BR>

من اهل این نیستم بازیگر خوش قیافه را بدقیافه کنم/خروج جشنواره فیلم فجر از تهران طرح خوبی است

*آقای کیایی از مراحل ساخت خط ویژه بگویید.
**متاسفانه در دولت سینمایی سابق برای گرفتن مجوز ساخت این فیلم با مشکلات فراوانی بابت قصه آن مواجه شدیم و فیلمنامه خط ویژه یک سالی را طی کرد و درست در آخرین روزهای دولت سابق پروانه ساخت گرفت.بعد از آن دو ماهی را پیش تولید داشتیم و اوایل اذرماه سال گذشته شروع به ساخت فیلم کردیم.
*آیا خط ویژه هم به مانند دو فیلم قبلیتان در قالب ژانر کمدی ساخته شده است؟
**خط ویژه در راستای آثار قبلی من همچون ضد گلوله است با این تفاوت که اثری پخته تر به شمار می رود.این فیلم در مقایسه با دیگر فیلم های من، فضا و ژانریی متفاوت دارد و شاخص این اثر، کمدی نبودن آن است.خط ویژه هر چند درونمایه طنز و کمدی ندارد ولی در آن مثل دو کار قبلی ام رگه های ظریفی طنز را مشاهده خواهید کرد در واقع یک تریلر اجتماعی است.
*ایده فیلمنامه چگونه شکل گرفت؟
**این فیلم دغدغه چند ساله اخیر من بوده ودلم میخواست در خصوص این قضیه صحبت کنم وباید در خصوص این معضل اجتماعی صحبت می شد.
*فیلمنامه خط ویژه چه ویژگی شاخصی دارد؟
**همانطور که گفتم خط ویژه کمدی نیست ولی موضوعی کاملا به روز دارد و من امیدوارم با مخاطبان، منتقدان و اهالی رسانه ارتباط موثری برقرار کند.
*خط ویژه روایت کننده چه داستانی است؟
** داستان خط ویژه درباره پول زیادی است که به دست چند جوان می افتد و داستانی شهری و اجتماعی دارد و تمامی سکانس های این فیلم در تهران فیلمبرداری شده است.درواقع موقعیتی موقت که بعد از بیست و چهارسال برای چند جوان اتفاق افتاده و همین قضیه یکسری مشکلات و معضلات را بوجود می آورد.

*از انتخاب بازیگرانتان بگویید.مصطفی زمانی،هانیه توسلی و...اینها بر چه اساسی انتخاب شدند؟
**من اهل این نیستم بازیگر خوش قیافه را بدقیافه کنم اما برای اینکه جنس کار، به رئال نزدیکتر شود نیازمند این تغییرات بودیم.این فیلم نقش اصلی ندارد و به عبارتی یک گروه نقش اصلی هستند و تغییر گریم بازیگران برای این بود که به یک وحدت رویه درست برسیم.
*آقای کیایی جشنواره امسال را چگونه ارزیابی می کنید؟
**من فکر می کنم با حضور کارگردانان از طیف های مختلف وبزرگانی چون داریوش مهرجویی و البته فیلمهایی که در ژانرهای مختلف در این دوره از جشنواره حضور دارند فضای گرمی و البته مخاطب پسندی را در جشنواره امسال تجربه خواهیم کرد.
*نظرتان در خصوص برگزاری جشنواره در شهرستانها چیست؟
**طرح خیلی خوبی است و اینکه جشنواره از تهران خارج شود واقعا قابل تقدیر است.برگزاری جشنواره در شهرستانها به معرفی فیلم در اکران عمومی اش خیلی کمک می کند من این تجربه را برای فیلم ضد گلوله داشتم و از این بابت خوشحالم.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.