رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم تخصیص یارانه بخش صنعت و معدن با اجرای هدفمندی یارانه ها گفت: در صورت عدم تخصیص اعتبار ضربات جبران ناپذیری به بخش صنعت و معدن کشور وارد می شود.<BR>

انتقاد فتحی پور از عدم تخصیص یارانه بخش صنعت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اکونیوز ،ارسلان فتحی پور" در گفتگو با بیان این مطلب افزود: قانون هدفمندی یارانه ها یک تحول اقتصادی در کشور بود که آرزوی دیرینه بیشتر دولت ها است اما متأسفانه در اجرای آن نواقصی وجود دارد که مانع از تحقق هدفگذاری ها می شود.
وی با انتقاد ازعدم پرداخت سهم بخش صنعت به فعالان این حوزه،ادامه داد: تا کنون بسته های حمایتی از صنایع بزرگ و بنگاههای پایین دستی تأمین اعتبار نشده است که انگیزه فعالیت را در میان آنها به حداقل می رساند و تأثیر منفی بر اقتصاد کشور می گذارد.
نماینده مردم کلیبر تصریح کرد: قرار بود 30 درصد از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به حمایت از واحدهای تولیدی،صنعت و کشاورزی و 20 درصد از آن نیز به دارایی و پروژه های عمرانی تخصیص پیدا کند که تا کنون محقق نشده است و تمام صنعتگران از این موضوع گله مند هستند.
فتحی پور با بیان اینکه دولت باید هرچه سریعتر این بسته های حمایت را تأمین اعتبار کند تا صدمات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد نشود،تصریح کرد: تسهیلات ارزان قیمت و همچنین کمکهای بلاعوض از جمله ملزوماتی است که دولت باید برای رونق بخش صنعت کشور ارائه دهد.
وی اضافه کرد: قانون هدفمندی یارانه ها تنها در روستاها توانسته است به عنوان یک منبع درآمد به آنها کمک کند و در بهبود وضعیت معیشتی روستائیان مؤثر بوده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین به تبعات چند نرخی شدن ارز توسط بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی باید بر اساس قانون بودجه 90 و قانون برنامه پنجم،ارز را به صورت "شناورمدیریت شده" نرخ گذاری کند و فاصله میان نرخ بانک مرکزی و بازار آزاد را به حداقل ممکن برساند چرا که فاصله ایجاد شده زمینه ایجاد رانت و فساد را در اقتصاد کشور افزایش می دهد و بانک مرکزی باید برای کنترل این وضعیت تدبیری را بیندیشد.
فتحی پور گفت: باید جلوی واردات بی رویه را گرفته، صادرات غیر نفتی را افزایش داده و با بالا بردن کیفیت کالاها رقابت را سالم سازیم.
وی درپایان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با حمایت از بخش خصوصی آن را فعال و پروژه های نیمه تمام را به اتمام برسانیم، کاری انقلابی انجام داده ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.