رییس جمهوری در دیدارِ مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، رفع مشکلات مردم و سامان دادن زندگی آحاد جامعه را وظیفه مشترک دولت و مجلس دانست.<BR>

دیداررییس جمهور بادو مجمع نمایندگان خراسان شمالی و گلستان

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه برخی از مشکلات خراسان شمالی مربوط به تشکیل شدن این استان در سالهای اخیر است گفت: سرمایه‌های فیزیکی و انسانی این استان بسیار غنی است و باید با بهره‌گیری مناسب از آنها مشکلات را برطرف کرد.
رئیس جمهوری اظهار کرد: با همکاری مجلس و دولت و همه دستگاه‌های دیگر نظام، باید سرمایه‌های ملی را جذب، امنیت سرمایه‌گذاری را تأمین و مسیر بهره‌گیری از این سرمایه‌ها در پیشرفت کشور را بیش از پیش تسهیل کنیم.
دکتر روحانی به موقعیت مرزی خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این موقعیت می‌تواند کمک خوبی به پیشرفت خراسان شمالی باشد و راهکارهای بهره‌گیری از این امکان برای پیشرفت استان مورد توجه جدی دولت قرار خواهد گرفت.
دکتر روحانی جاذبه‌های گردشگری خراسان شمالی را متنوع و ویژه توصیف و تصریح کرد: باید در گام اول با ترغیب هموطنان برای بهره‌مندی از جذابیت‌های گردشگری این منطقه و همچنین جذب گردشگران خارجی از این ظرفیت استان به نحو مطلوبی در راه توسعه خراسان شمالی و کشور بهره بگیریم.
رییس‌جمهوری گسترش حمل و نقل ریلی را از اولویت‌های دولت برشمرد و تأکید کرد که اجرای برنامه‌های مربوط به راه آهن در خراسان شمالی نیز مد نظر قرار گیرد.
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود بهره‌گیری از توان افراد دلسوز و معتدل را از اصول دولت عنوان کرد و گفت: از نظر این دولت، شایسته‌سالاری توأم با اعتدال باید مد نظر باشد و گرایش‌های سیاسی و جناحی نباید معیار به کارگیری افراد باشد.
رییس‌جمهوری با بیان اینکه نقد و انتقاد سازنده و دلسوزانه نه تنها آسیب‌زننده نیست بلکه به دولت کمک نیز می‌کند اظهار داشت: نقدها اگر از موضع النصیحه لائمه المسلمین باشد حتماً مورد استقبال دولت قرار می‌گیرد چرا که اساساً کلمه نصیحت به معنای دلسوزی و کمک است و دولت از همه کمک‌ها و مساعدت‌ها استقبال می‌کند.
پیش از سخنان دکتر روحانی، نمایندگان استان خراسان شمالی به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات شهرهای این استان پرداختند.
*باید به سرمایه‌های ملی و داخلی اتکا و سرمایه‌گذاری خارجی را هم جذب کنیم

رییس جمهوری  در دیدارِ مجمع نمایندگان استان گلستان ضمن تبریک ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کرد سی و ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با عزم جدی و قوی همه مسئولان و آحاد ملت آغاز شود وگام های موثری در راه پیشرفت کشور در این سال جدید برداشته شود.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با اشاره به اینکه استان گلستان ظرفیت‌های بسیار بالا و مناسبی در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی دارد، گفت: دولت تلاش می‌کند با جذب منابع، مشکلات استان‌ها را رفع کند.
دکتر روحانی در ادامه با بیان برخی مشکلات زیست محیطی کشور در مناطق مختلف، گفت: متأسفانه عدم توجه کافی به مسائل زیست محیطی در مرحله کارشناسی و آغاز اجرای پروژه‌ها در گذشته باعث بروز برخی مشکلات در اجرای پروژه‌ها شده است اما در عین حال دغدغه حفظ محیط زیست نباید منجر به تعطیلی پروژه‌ها شود بلکه باید سیاست‌های توسعه کشور همراه با سیاست‌های حفظ محیط زیست باشد.
رییس‌جمهوری اتصال خط آهن گرگان به مشهد را که از خواسته‌های نمایندگان استان است به عنوان هدف مشترک دولت و نمایندگان توصیف کرد و ادامه داد: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به موضوع گسترش راه آهن دارد و معتقد است باید اتکا حمل و نقل به ویژه انتقال کالا و بار عمدتاً، به خطوط ریلی منتقل شود.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: باید به سرمایه‌های ملی و داخلی اتکا کنیم و ضمن توجه به فعال کردن و به میدان آوردن سرمایه‌های مردم و ایرانیان خارج از کشور، سرمایه‌های خارجی را نیز ترغیب کنیم تا به داخل کشور جذب شود، چرا که به عنوان مثال کشور در عرصه‌ای مثل صنایع نفت و گاز نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان دارد که باید از مسیرهای مختلف تأمین شود.
رییس‌جمهوری اظهار کرد: نمایندگان استان و متنفذین منطقه‌ای استانی می‌توانند به کمک دولت بیایند تا هم سرمایه‌های داخلی به عرصه رشد و پیشرفت استان و کشور وارد شود و هم ایرانیان خارج از کشور و به خصوص گلستانی های مقیمِ خارج، ترغیب به انتقال سرمایه‌های خود به داخل کشور شوند.
دکتر روحانی تلاش دولت را معطوف به تأمین منابع با اتکا به جذب سرمایه‌های ملی و خارجی، در عین حفظ عزت و استقلال کشور عنوان کرد.
دکتر روحانی با اشاره به سفر داووس، گفت: این سفر اساساً برای تبیین شرایط جدید ایران و ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی به حضور در ایران صورت گرفت.
رییس‌جمهوری با تأکید بر اینکه بیش از پیش نیاز به وحدت و همفکری داریم، گفت: نمایندگان مجلس، دولت و همه گروه‌ها باید دست به دست هم دهند تا با همکاری یکدیگر عزت و پیشرفت کشور را رقم بزنیم؛ پیشرفت و عظمت کشور نباید متوقف بر یک جناح باشد چرا که موقعیت و اثرگذاری ایران در منطقه و جهان دقیقاً به وحدت مرتبط است.
پیش از سخنان دکتر روحانی، نمایندگان استان گلستان به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات شهرهای این استان پرداختند. بیکاری، پایین‌تر بودن شاخص پیشرفت و درآمد استان از میانگین کشوری،‌ نیازهای استان به ارتقا سطح آموزش عالی و امکانات بهداشتی و درمانی، لزوم اتصال استان به شبکه سراسری راه آهن، مهار آب‌های سطحی و سیلاب‌ها، استفاده مناسبتر از ظرفیت‌های کشاورزی استان، توجه بیشتر به توسعه صنعتی در گلستان،‌ رسیدگی به مسائل زیست محیطی، رفع مشکلات آب آشامیدنی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قابل توجه گردشگری گلستان از جمله مسائلی بود که نمایندگان در سخنان خود مطرح کردند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.