مشاور سیاسی «اسماعیل هنیه» نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در غزه تاکید کرد که تصمیم مسئولان مصر برای تعطیلی گذرگاه رفح در راستای سیاست تشدید محاصره غزه است.

 دولت هنیه: مصر با قضیه گذرگاه رفح بر اساس قواعد مبهم تعامل می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، «یوسف رزقه» گفت که مسئولان مصر سه روز گذرگاه رفح را باز و 10 روز آن را تعطیل می‌کنند و این کار آنها در راستای سیاست تشدید محاصره و در تنگنا قرار دادن ملت فلسطین در نوار غزه است.

وی افزود: تعامل با قضیه گذرگاه رفح همچنان بر اساس قواعد مبهم صورت می‌گیرد و این امر اوضاع انسانی در نوار غزه را بحرانی‌تر کرده است.

رزقه از مسئولان مصر خواست تا به طور دائمی گذرگاه رفح را بازگشایی کنند و اشاره کرد که تماس‌ها با دستگاه اطلاعات مصر و سفیر این کشور در رام الله در این باره همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تماس‌ها ادامه دارد اما به نظر می‌رسد که تصمیم سیاسی امنیتی برای بازگشایی گذرگاه رفح تعیین‌کننده است که اهداف آن نیز برای هیچ کس مشخص نیست.

مشاور هنیه در ادامه بهانه‌های امنیتی طرف مصری به خصوص در رابطه با سینا برای تعطیلی گذرگاه رفح را محکوم و تاکید کرد که علت اصلی تعطیلی گذرگاه این نیست بلکه دلایل آن نامعلوم و مبهم است.

وی تاکید کرد که بر اساس قوانین بین المللی، شهروندان فلسطینی نیز حق آزادی تردد دارند و محاصره کامل یک ملت جایز نیست.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.