شاید این آخرین بسته نیش و نوشی باشه که در سال ۹۲ تقدیم شما میشه تلاش ما این بود که کشکولی از مطالب خواندنی گردآوری شود .این پنجشنبه هم با ما همراه باشید.

دعایی که سریع و زود مستجاب می‌‏شود/ ریشه ناامیدی کجاست؟

اذان چگونه نازل شد؟

امام رضا (ع) فرمودند، که حضرت علی (ص) فرموده: هنگامی که پیامبر خدا تعلیم اذان را شروع فرمود، جبرئیل‏ با براق بر حضرتش نازل شد، ولی براق در برابر حضرت سرکشی کرد. در این حال جبرئیل به براق گفت: آرام باش ای براق، زیرا کسی بر تو سوار نشده است که عزیزتر و گرامی ‏تر از پیامبر در نزد خدای متعال باشد، پس از این کلام براق آرام گرفت. پیامبر (ص) فرمودند: من بر براق سوار شدم تا زمانی که به حجابی رسیدم، که میان من و خدای عزّ و جلّ حایل بود. در این حال از آن سوی حجاب ملکی خارج شد و گفت: اللَّه اکبر، اللَّه اکبر. پیامبر فرمود: جبرئیل را گفتم، این فرشته کیست؟ جبرئیل گفت: قسم به کسی که تو را به مقام نبوت کرامت بخشیده، تا به حال من این فرشته را ندیده ‏ام. سپس فرشته گفت: اللَّه اکبر، اللَّه اکبر. از آن سوی حجاب فریاد بر آمد، راست گفت بنده من، من بزرگترم، من بزرگترم. پیامبر فرمود: سپس فرشته گفت: شهادت می ‏دهم که خدایی جز خدای یگانه نیست، گواهی می ‏دهم که خدایی جز خدای یکتا نیست. از آن سوی حجاب صدا آمد که، راست گفت بنده من، خدایی جز من نیست. پیامبر (ص) فرمود: فرشته گفت: گواهی می ‏دهم که محمد فرستاده خداست. شهادت می‏ دهم که محمد فرستاده خداست. از آن سوی حجاب ندا آمد که راست گفت بنده من، من محمد را به رسالت فرستادم. پیامبر (ص) فرمود: سپس فرشته: گفت بشتابید به سوی نماز، بشتابید به سوی نماز. از آن سوی حجاب فریاد برآمد که، راست گفت بنده من و- مردم‏ را- به عبادت من فرا خواند.
پیامبر فرمود: سپس فرشته گفت: بشتابید به سوی رستگاری، بشتابید به سوی رستگاری. از آن سوی حجاب ندا آمد که، راست گفت بنده من و- مردم را- به عبادت من فراخواند، به تحقیق رستگار شد هر کس که به اقامه نماز مواظبت داشته باشد. پیامبر فرمود: پس در آن هنگام خدای عز و جل شرافت و کرامت مرا بر آفریدگان نخستین و آخرین کامل ساخت.


زیور سفره‌‏های غذا

از اموری که در روایات فراوان بر آن تاکید شده و از آداب مسلم غذا خوردن است، گفتن "بسم الله" در اول غذا و"الحمدلله" در آخر آن است.در روایت آمده است که وقتی سفره را پیش روی پیامبر اسلام(ص) می‌گشودند؛
این دعا را می‌خواندند:"سُبحانًک اللهُِمَ ما اَحسَنَ ما َتبَتلینا.ُ سبحانَک ما اَکثََرَ ما تُعطِینا. سُبحانَکَ ما َاکثَر ما تُعافِینا. اللهم َاوسِع عَلینا و عَلی الفُقَراءِ المُؤمِنینَ و الُمؤمِناتِ و المُسِلمینَ و المُسلِماتِ".همچنین خواندن این دعا بعد از غذا مرسوم است:"الحمد لله رب العالمین، هنیئا للآکلین و برکة للباذلین، زاد الله النعم، دفع الله النقم، بحرمة سید العرب و العجم، اللهم تقبل هذا الاحسان من محسنها، بحرمة محمد و آل محمد و بحرمة سورة الفاتحة مع الصلوات".اما یکسری نکات نیز درباره غذاهایی است که از آن به عنوان زینت و زیور سفره یاد شده و یک مسلمان بهتر است در سفره غذای خود از آن بهره‌مند شود.در دنیای کنونی، تحقیقات علمی نشان داده‌اند که مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها در تدوام دادن سلامت بدن نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.در همین راستا و از منظر روایات اسلامی هم به مصرف کافی میوه‌ها و سبزی‌ها در وعده‌های غذایی تاکید شده است.پیامبر خدا(ص) در حدیثی در این باره فرمودند:"سفره‏‌هایتان را به سبزی آذین کنید؛ زیرا آن، همراه با گفتن بسم اللّه‏، شیطان را می‏‌راند".امام صادق(ع) نیز در حدیثی دیگر می‌فرمایند:"هر چیز را زیوری است و زیور سفره، سبزی است".پیامبر اکرم همچنین فرمودند:"من از سفره‌ای که سبزی در آن نباشد، نمی‌خورم".


بهترین زمان صلوات

بهترین زمان صلوات پنج شنبه شب تا غروب جمعه است. از امام جعفر صادق نقل است که: «در آخر روز پنج شنبه و شب جمعه، جمعی از ملائکه، از آسمان فرود می آیند، که با ایشان، قلم ها از طلا و لوحها از نقره هست، و در آخر روز پنج شنبه و شب جمعه و روز جمعه تا وقت غروب، چیزی به جز صلوات بر پیغمبر و آل آن حضرت علیهم السلام را نمی نویسند» هر وقت که انسان یاد خداست بهتر است که صلوات فرستد، روز مبعث، هنگام شنیدن صدای اذان، ماه شعبان بعد از نماز صبح و هنگام طلب حاجت، از بهترین اوقات صلوات فرستادن است. امام صادق علیه السلام فرمودند: پس از نماز صبح، پیش از آن که حرفی بزنی صدبار بگویید: «یا رب صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرج آل محمد و اعتق رقبتی من النار»آنچه که از بررسی آیات و روایات می توان استنباط نمود این است که فرستادن صلوات اولاً باید به شکل درود و سلام بر پیامبر و آلش باشد تا قبول شود، از طرفی فرستادن صلوات در همه زمان ها و همه مکان ها ضروری است و ذکر برآورده شدن حاجت به حساب می آید و دارای ثواب و برکات فراوانی است که در دنیا و آخرت برفرستنده صلوات سرازیر می شود.

دعایی که سریع زود مستجاب می‌‏شود

حضرت محمد (ص) فرمود: از نفرین پدر بترسید و دور باشید که بالای ابر ( به آسمان ) بلند شود و خداوند عزوجل (به فرشتگان) فرماید : آنرا به سوی من بلند کنید تا برایش استجابت کنم ، و از نفرین مادر بترسید که آن از شمشیر تیزتر است.
چه چیزهای خواب دزد هستند؟
بسیاری از افراد وقتی به رختخواب می‌روند یاد کارهای عقب‌افتادهٔ خود به خصوص کارهای الکترونیکیشان می‌افتند و همان موقع شروع می‌کنند به زمان‌گذاری برای این کارها، غافل از اینکه موبایل، تبلت و لپ‌تاپ آن‌ها در واقع خواب‌ را می‌دزد و با کسر گذاشتن از خواب خود به این کارها می‌پردازند.طبق بررسی محققان ۸۹% بزرگسالان و ۷۵ درصد از کودکان در اتاق خواب خود از وسایل الکترونیک استفاده می‌کنند و با سپری شدن مدت زمان بالا، خواب و استراحت خود را مشوش می‌کنند.محققان پیشنهاد کرده‌اند که این گونه وسایل را در اتاق خواب خود قرار ندهید و یا با خاموش کردن آن‌ها به خواب خود لطمه نزنید که این ساعت‌های استراحت در شب و در طول روز قابل جبران نخواهد بود.

مسن ترین خانواده جهان

۱۵ خواهر و برادر انگلیسی خود را به عنوان مسن‌ترین خواهر و برادرهای جهان معرفی شدند. این ۱۵ خواهر و برادر که ۶۸ تا ۸۹ سال سن دارند، مجموع سن‌شان به ۱۰۹۲ سال می‌رسد و امیدوارند رکورد این عنوان را در کتاب جهانی گینس از آن خود کنند.این ۱۵ خواهر و برادر، ۱۲ سال پیش برای آخرین بار دور هم جمع شدند که پس از آن بزرگترین برادرشان در سن ۸۰ سالگی فوت کرد.اکنون ۱۲ نفر از این خواهر و برادر در انگلیس زندگی می‌کنند و دو نفر از آنان نیز ساکن نیوزیلند هستند.


علت چرتی زدن در بهار

کسالت بهاری از دیدگاه پزشکی بیماری محسوب نمی‌شود، بلکه این حالت ناشی از تغییرات بدن به واسطه گذر از فصل زمستان به فصل بهار است.این تغییرات تنها مختص انسان نیست، بلکه در میان جانوران نیز تغییرات چشمگیری در این زمینه مشاهده می‌شود. کافی است نگاهی به پرندگان بیندازیم؛ اغلب پرندگان بر خلاف دیگر ماه‌های سال، به ناگاه در اوایل اسفند یا ساکت می‌شوند یا به ندرت آواز می‌خوانند. دانشمندان دریافتند که دو نوع هورمون در این رابطه نقش بسیار مهمی‌ دارند: هورمون «ملاتونین» که هورمون خواب نیز نامیده می‌شود و هورمون «سروتونین» یا هورمون نشاط که شادی‌آور بوده و ترشح آن موجب ایجاد تحرک و انرژی در بدن می‌گردد. به گفته پزشکان، ۱ تا ۲ ساعت گردش در هوای آزاد بعد از طلوع خورشید می‌تواند به ترشح بیشتر سروتونین در فاصله زمانی کوتاه‌تر کمک کند که نتیجه آن افزایش نشاط در بدن و رفع خستگی و کسالت است.
دانشمندان همچنین معتقدند، تغییرات شدید آب و هوایی باعث نیاز بیش از حد معمول انسان به خواب در فصل بهار می‌شود.رگ‌های خونی بدن انسان به خوبی قادرند با هرگونه دمایی خود را وفق دهند. بر این اساس رگ‌های بدن در فصل گرما گشاد و در سرما دوباره تنگ می‌شوند. با این وجود رگ‌ها نمی‌توانند در بهار به حد کافی و با سرعت مورد نیاز، خود را با تغییرات سریع و نسبتا شدید آب و هوایی تطابق دهند که نتیجه این حالت ایجاد سرگیجه و سردرد در انسان است.به گفته محققان دانشگاه آکسفورد میزان خواب انسان توسط یک رشته سلول عصبی درون چشم کنترل می‌شود. محققان دریافتند که دو مرکز عصبی در مغز به صورت مستقیم توسط این اعصاب فعال و کنترل شده و در انسان ایجاد حس خواب و بیداری می‌کنند.

حکایت بهمنیار و بوعلی

بوعلی در حواس و در فکر انسان فوق العاده ای بوده و شعاع چشمش از دیگران بیشتر و شنوایی گوشش تیز تیز بود. به طوری که مردم درباره او افسانه ها ساخته اند. شاگردش بهمنیار به او گفت : شما از افرادی هستید که اگر ادعای پیغمبری بکنید، مردم می پذیرند و واقعا از خلوص نیت ایمان می آورند.بوعلی گفت : این حرفها چیست ؟ تو نمی فهمی ؟بهمنیار گفت : نه . مطلب حتما از همین قرار است . بوعلی خواست عملا به او نشان بدهد که مطلب چنین نیست . در یک زمستان که با یکدیگر در مسافرت بودند و برف زیادی هم آمده بود، مقارن طلوع صبح که مؤ ذن می گفت ، بوعلی بیدار بود و بهمنیار را صدا کرد.بهمینیار گفت : بله .بوعلی گفت : برخیز.بهمنیار گفت : چه کار دارید؟بوعلی گفت : خیلی تشنه ام . یک ظرف آب به من بده تا رفع تشنگی کنم . بهمنیار شروع کرد استدلال کردن که استاد، خودتان طبیب هستید. بهتر می دانید معده وقتی در حال التهاب باشد، اگر انسان آب سرد بخورد معده سرد می شود و ایجاد مریضی می کند.بوعلی گفت : من طبیبم و شما شاگرد هستید. من تشنه ام شما برای من آب بیاورید، چکار دارید.باز شروع کرد به استدلال کردن و بهانه آوردن که درست است که شما استاد هستید و لکن من خیر شما را می خواهم من اگر خیر شما را رعایت کنم ، بهتر از این است که امر شما را اطاعت کنم . پس از آنکه بوعلی برای او اثبات کرد که برخاستن برای او سخت است .
گفت : من تشنه نیستم . خواستم شما را امتحان کنم . آیا یادت هست به من می گفتی : چرا ادعای پیغمبری نمی کنی ؟ اگر ادعای پیغمبری بکنی مردم می پذیرند. شما که شاگرد من هستی و چندین سال است پیش من درس ‍ خوانده ای ، می گویم ، آب بیاور، نمی آوری و دلیل برای من می آوری ، در حالی که این شخص مؤ ذن پس از گذشت چند صد سال از وفات پیغمبر اکرم (ص ) بستر گرم خودش را رها کرده و بالای ماءذنه به آن بلندی رفته است تا آن که ندای ((اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله)) را به عالم برساند. او پیغمبر است ، نه من که بوعلی سینا هستم .


کشف پدربزرگ ببرها

کشف جمجمه ۵ میلیون ساله از قدیمی‌ترین گربه‌سان بزرگ جهان در هیمالیا باعث به وجود آمدن دیدگاه‌های جدیدی درباره پدید آمدن شیرها، پلنگ‌ها و ببرها شده است.این گربه‌سان بزرگ که جمجمه آن در کوه‌های هیمالیا در تبت پیدا شده، عموی بزرگ پلنگ برفی، پلنگ، ببر، شیر و جگوار است که همگی در جنس panthera رده‌بندی می‌شوند. محققان قدمت جمجمه پیدا شده را چیزی بین ۱/۴ تا ۹/۵ میلیون سال تخمین می‌زنند.آن‌ها با استفاده از یک تکنیک زمین‌شناسی که قدمت فسیل‌ها را براساس الگوی شکل‌گیری کانی‌ها تحت تاثیر میدان مغناطیسی زمین تخمین می‌زند موفق به مشخص کردن سن این جمجمه شده‌اند. این کشف به دانسته‌های قدیمی که آسیای مرکزی را به‌عنوان منشأ گربه‌سانان بزرگ می‌داند مهر تأیید می‌زند. تا پیش از این قدیمی‌ترین فسیل‌ها از گربه‌سانان بزرگ با قدمت ۶/۳ میلیون سال در تانزانیا پیدا شده بودند که متعلق به دندان‌های یک گربه‌سان بزرگ بودند. کشف این جمجمه در یکی از زیستگاه‌های فعلی گربه‌سانان بزرگ نشان می‌دهد این گروه در آسیای مرکزی تکامل‌یافته و سپس در دیگر نقاط جهان پخش شده‌اند.دکتر تی سنگ و همسرش دکتر جوآن لیو به همراه دیگر همکارانش این جمجمه را در سال ۲۰۱۰ در ناحیه مرزی بین چین و پاکستان پیدا کرده‌اند؛ اما تا به امروز مطالعات تکمیلی روی آن ادامه یافته است. جالب اینجاست که این جمجمه در زیر یک مجموعه انباشته شده از آرواره‌های متعلق به ۱۰۰ بز کوهی پیدا شده است. سه سال بعد از این کشف محققان با استفاده از آزمایش‌های DNA و داده‌های آناتومیک نشان دادند که این جمجمه متعلق به گونه جدیدی است. احتمالا محل کشف این جمجمه در آینده نزدیک برای جست‌وجوی بیشتر به یک سایت دیرینه‌شناسی تبدیل می‌شود.

عادات وحشتناک قبیله مرده‏خوار

قبیله "آگوری" - به معنای "شجاع"- طایفه ای جدا شده از "کابلاکا" در قرن چهاردهم است که الهه هندی را می پرستیدند و آداب و رسومی وحشتناک داشتند .اعضای یک قبیله عجیب و غریب هندی که در ساحل رود گنگ زندگی می‌کنند، از استخوان‌های مردگان به عنوان تختخواب و از جمجمه‌های آنان به عنوان ظروف نوشیدنی استفاده می‌کنند!افراد این قبیله گوشت بدن مردگان را می خورند و بدن های خود را با خاکستر آتش می پوشانند و معتقدند که این کار، پیری را از آن ها دور می کند و به آنان نیروی فوق العاده می بخشد.
"داراگ ماسون" تصویربردار ۳۷ ساله ایرلندی از قبیله "آگوری" تصویربرداری کرده و تصاویر را در پایگاه انگلیسی "میرور" منتشر کرده است.ماسون زمان بسیاری با این قبیله گذرانده است و از آداب و رسوم و اعتقادات عجیب و غریب آنان عکس و فیلم تهیه کرده است.افراد این قبیله معتقدند که قدرت و نیرو، از زندگی میان مردگان و اجساد بدست می آید.

هدف زندگی انسان

سمیناری برگزار شد و پنجاه نفر در آن حضور یافتند. سخنران به سخن گفتن مشغول بود و ناگاه سکوت کرد و به هر یک از حاضرین بادکنکی داد و تقاضا کرد با ماژیک روی آن اسم خود را بنویسند. بعد، آنها را جمع کرد و در اطاقی دیگر نهاد. از حاضرین خواست که به اطاق دیگر بروند و هر یک بادکنکی را که نامش روی آن بود بیابد. همه باید ظرف پنج دقیقه بادکنک خود را بیابند. همه دیوانه‌وار به جستجو پرداختند؛ یکدیگر را هُل می‌دادند؛ به یکدیگر برخورد میکردند و هرج و مرجی راه انداخته بودند که حدّی نداشت. مهلت به پایان رسید و هیچکس نتوانست بادکنک خود را بیابد. بعد، از همه خواسته شد که هر یک بادکنکی را اتفاقی بردارد و آن را به کسی بدهد که نامش روی آن نوشته شده است. در کمتر از پنج دقیقه همه به بادکنک خود دست یافتند.سخنران ادامه داده گفت، "همین اتّفاق در زندگی ما می‌افتد. همه دیوانه‌وار و آسیمه‌سر در جستجوی سعادت خویش به این سوی و آن سوی چنگ می‌اندازیم و نمی‌دانیم سعادت ما در کجا واقع شده است. سعادت ما در سعادت و مسرّت دیگران است. به یک دست سعادت آنها را به آنها بدهید و سعادت خود را از دست دیگر بگیرید. این است هدف زندگی انسان.

باران الماس در مشتری

محاسبات جدید محققان نشان می‌دهد شرایط جوی در مشتری و کیوان دو سیاره بزرگ منظومه شمسی به شکلی است که در آنها باران الماس می‌بارد. آنها همچنین حدس می‌زنند در این سیارات اقیانوس‌هایی از الماس مذاب و داغ وجود دارد. آنچه باعث این پدیده می‌شود رعدوبرق‌ها و توفان عظیم در کنار فشار بسیار بالای جو این دو سیاره است.توفان و رعد و برق کربن را به شکل دوده درمی‌آورد و سقوط این دوده‌ها باعث می‌شود فشار جو آنها را به گرافیت تبدیل کند. پایین‌تر رفتن این گرافیت‌ها با افزایش فشار همراه بوده و باعث تبدیل آنها به الماس می‌شود. کوین بینز سیاره‌شناس دانشگاه ویسکانسین- مدیسون می‌گوید: «به این ترتیب سالانه هزاران تن الماس تولید می‌شود و من تخمین می‌زنم در اعماق جو این سیارات لایه‌ای به ضخامت ۳۰۰۰۰ کیلومتر از الماس شکل گرفته است.» همچنین آنها احتمال می‌دهند اقیانوس‌های دائمی الماس مذاب در این سیاره وجود داشته باشد.پروفسور پیتررید استاد دانشگاه آکسفور می‌گوید اینکه کربن به شکل الماس در مشتری و کیوان وجود داشته باشد قابل‌قبول است؛ اما نه آن‌طوری که روی زمین می‌بینیم: «به جای قطعات الماس به احتمال زیاد ابرهایی از الماس فشرده وجود خواهد داشت.» محققان می‌گویند حتی با فرض وجود الماس به شکل زمینی آن، به آنها بسیار دشوار است؛ چون فشار جو در آنجا یک میلیون برابر کره زمین است. بنابراین به نظر می‌رسد باید به دنبال راه‌های آسان‌تری برای دسترسی به الماس گشت، مثل کشف الماس در معادن آتشفشانی زمین، نه سفر با یک ابر سفینه به یک غول گازی شکل با شرایط مرگبار و فشار زیاد و حرارتی به اندازه سطح خورشید.

ریشه نا امیدی کجاست ؟

حاج اسماعیل دولابی می گفت : خدا یک تار ، یک تور و یک تیر دارد . با تار ، تیر و تور خودش ، آدمها را جذب می کند . مجذوب خودش می کند . تار خدا ، قرآن است . نغمه های آسمانی است . خیلی ها را از طریق قرآن جذب خودش می کند . خیلی ها را با تور خودش جذب میکند . مثل مراسم اعتکاف و مراسم ماه رمضان و شب قدر . تیر خدا همان بارهای مشکلات است . غالب آدمها را از این طریق مجذوب خودش می کند . اولیاء خدا برای این مشکلات لحظه شماری می کردند . شیخ بهایی میگوید : شد دلم آسوده چون تیرم زدی ، ای سرت گردم چرا دیرم زدی . از وقتی بلا و مصیبت به زندگی ام آمد ، فهمیدم من ارزش دارم . ولی گلایه دارم که چرا من را زودتر گرفتار نکردی . سعدی هم می گوید: بزن سیلی و رویم را قفا کن . خدایا من را بزن چون زدن های تو ارزش دارد . پنبه را وقتی می زنند ، باز میشود و سفید میشود و ارزش پیدا می کند . اگر کسی به گرفتاری ها چنین نگاهی داشته باشد ، دیگر جای ناامیدی برایش باقی نمی ماند . این گرفتاری ها باید زمینه امید ما را فراهم بکند . زمینه نشاط ما را فراهم کند ولی چون ما با شیوه تربیتی خدا آشنا نیستیم ، تا مصیبتی می رسد ، ناراحت می شویم . این شیوه خداست . آهنگرها یک گیره دارند و وقتی می خواهند روی یک تکه کار کنند ، آنرا در گیره میگذارد . خدا هم همینطور است . اگر بخواهد روی کسی کار بکند ، او را در گیره مشکلات می گذارد و بعد روی او کار می کند . گرفتاری ها ، نشانه عشق خداوند است . شما اگر کسی را دوست نداشته باشی ، با او شُل دست می دهی و اگر او را دوست داشته باشی ، دستش را فشار می دهی و این فشار ، علامت علاقه است . خدا هم اگر به کسی علاقه مند باشد او را تحت فشار قرار می دهد . لذا تمام انبیاء تحت فشار بوده اند . دلیل نا امیدی ما آشنا نبودن با شیوه تربیتی خدا است و دلیل دیگر که مهم است این است که ما خود خدا را نمی فهمیم . خود خدا را درک نمی کنیم . میزان توانایی خدا را متوجه نمی شویم . چقدر مقتدر است . حافظ اگر کسی را می دید که زیبا چهره بود ف می گفت : تو اول نطفه بودی و خدا تو را به این صورت درآورد ، پس این خدا می تواند به من آرامش دهد . جوانی به من گفت : من خیلی نا امید هستم . گفتم قرآن خیلی مفید است . گفت یکبار قرآن را باز کردم و این آیه آمد : ما تو را از نطفه آفریدیم . گفتم این دوای درد تو است . خدا میگوید : من روی یک نطفه ، چنین نقش زیبای آدمی را درست کردم . پس خودت را بدست من بده . امیدوار باش . به من ایمان بیاور . تو هرقدر پَست و گرفتار شده باشی ، من به هر کاری توانا هستم . مولانا می گوید : آن را که منم خرقه عریان نشود هرگز ، آن را که منم چاره بیچاره نخواهد شد ، آن کس که منم منصب معذور کجا گردد . اگر من به کسی منصبی بدهم ، هیچ کس نمیتواند او را عزل کند. ممکن است او را هُل بدهند و بیفتد ولی آسیب نمی بیند . چتربازها با هلکوپتر بالا می روند ، هرچه بالاتر می روند ، بیشتر لذت می برند و لحظه شماری می کنند که سقوط کنند . زیرا دلشان به چتر گرم است . انسان اگر پشت گرمی اش به خدا باشد ، اگر بالا برود ، لذت می برد . اگر هُلش بدهند ، لذت می برد . کسی هم که عشقی به خدا ندارد ، باز این مشکلات برای او مثل سرعت گیر است و می گوید : کمی آرامتر . موسی می گفت : خدایا تو به من نعمت و آبرو و ...دادی پس من هیچ وقت خودم را به پشت گرمی دشمنانت قرار نمی دهم . یک جوری رفتار نمی کنم که دشمنان تو ، دلشان گرم بشود . در مملکت بیانیه ای نمی دهم که رضا پهلوی به من تبریک بگوید . تو به من عزت و آبرو دادی و من آنرا زیر پا نمی گذارم . یک جوان بگوید : خدایا تو به من خانواده و عزت دادی ، پس من تیپی نمی زنم که وقتی مجرمین من را می بینند ، دلشان گرم بشود . پوشش مهم است . وقتی من این مسائل را رعایت نمی کنم و پشت گرمی دشمنان خدا می شوم و آن وقت پشت گرمی را از خدا می خواهم . خدا می گوید : ابرای همان که کار می کنی ، برو از همان هم مزد بگیر . چون من به پوشش تو هم حساس هستم . در مکه اولین کار که می کنیم ، لباس را عوض می کنیم . شما شیشه اتومیبل را از بیرون پاک نکن و فقط از داخل پاک کن . خوب این نمیشود . حالا یک جوان پوشش خود را طوری تنظیم بکند که باعث دلگرمی دشمنان خدا نشود . این جوان هیچ گاه مأیوس نمی شود . خدا او را رها نمی کند . ولی وقتی من یک کاری میکنم که دشمنان خدا لذت ببرند ، خدا هیچ گاه به من نشاط وامید نمی دهد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    15 3
    خيلي ممنون
  • افرا IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    12 4
    سلام خيلي ممنون مطالب اموزنده اي بود
  • سميه IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    24 4
    سلام خسته نباشيد خيلي عاليه فقط ميشهذکرهايي که خيلي زود مستجاب ميشه رابفرماييد؟
  • اللهم العن قاتلي فاطمه الزهرا سلام الله عليها IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    14 4
    سلام.از داستان نزول اذان و تاکيد بر صلوات در روز هاي خاسي که قيد کرديد ممنون. اللهم عجل لوليک الفرج يا علي مدد
  • فاطمه IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    6 1
    Salam khaste h nabashid mamnonam
  • محمد هادی حسینی IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    5 4
    سلام واقعا لذت بردم از مطالبتون .خداوند توفیق عنایت فرماید
  • ملیحه IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    6 1
    با سلام مطالبتون بسیار عالی بود. استفاده کردیم.
  • رها IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    10 0
    سلام خدمت دوستان عزیزمیخوام بهتون بگم فرمایش شمادرست اینکه مشکلات که ازی ادم ادم میسازه مثل خمیری که تواتیش بایدبپزه تانون بشه ولی اگه این بیشس ازحدداخل تنوربمونه میسوزه میییسسسووووزه الان مشکلات دارن بامن توسن سی سالگی بامنوایمانمووروحموجسمم این کارومیکنن چیکارکنم وقتی واقعاهیچ کششی ندارمووبریدم بگیدواقعاچیکارکنم خیلی بانگاههای روانشناسی ودینی وتوکل وازاین بحث هاسعی کردم نگاهم مثبت باشه وامیدوارولی مگه تحمل یدخترمجردفقیرباداشتن پدری بداخلاق وبیکاروبی مسوولیت ودست بزن چقدره به اون بالایی قسم خیلی وقته بریدم علت مستجاب نشدن دعاهامروهم نمیدونم شایدخداجون مافقیربیچاره هارودوس نداره
  • سعیده IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    1 0
    عالی بود توروخدا واسه منم دعا کنید
  • falag IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    2 0
    عزیزان خیلی از جوانان دچار مشکل هستند ولی عریزان تا با خدا باشیم هیچ مشکلی به ما کار ساز نخواهد بود من کسی هستم که با تمام وجودم این موضوع را دریافته ام در هر شرایطی هستید فقط دست به دامن خدای بزرک و مهربان باشید با دور شدن ار خداوند فقط مشکلات بیشتر میشه خوب امتحان برای همه هست
  • بنده خدا IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    1 0
    تورابه خدا برای حاجت من هم دعا کنید
  • چشم انتظار IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    1 0
    سلام من خیلی نا امیدهستم باخوردن قرص های آرام بخش بازم شبا خواب ندارم اکثرا تاصبح بیدارم از زندگی ازاطرافیانم خسته شدم.واقعا به نتیجه رسیدم که خدا مافقیرا رو نه میبینه نه دوس داره
  • چشم انتظار IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    6 0
    خدایا به یکی خواب راحت پول وخونه خوب میدی! ماهیچی نخواستیم فقط آرامش شب یادت نره.به بزرگیت قسم خیلی خسته ام
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    ممنونم از مطالبتون
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    خدایاا تورو قسم میدم به کربلا دعای مارو هم مستجاب کن خسته هم از همه چیز خدایا بشو صداهای مارو
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    0 0
    سلام خیلی گرفتارشدم واسم دعاکنیدامشب تافردامستجربیاداین خونه روبگیرن تاصاحب خونه پول منوبده ممنونم واسم دعاکنیدمیخوام برم پیش خانوادم
  • پروین ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
    0 0
    سلام واقعا یه دختر مکه چقد ظرفیت داره من که ناامید از همه جا دیگه دارم ایمانم از دست میدم هرکاری کردم خدا هیچ توجهی بهم نکرد
  • ندا ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    0 0
    من هم خیلی مشکل دارم اخه تا کی باید صبر وتحمل داشته باشیم انسان هم ظرفیت وتوانش تا حدی هست اخه باید چرا این همه مشکل مال من باشه بعضی از اونهایی که میاید میگید باید توکل وصبر کنید شماها نفستون ازجای گرم بلند میشه شماها اگه جای ما بودید اصلا این حرف نمی زدید.بعضی موقع ها به سرم میزنه که به زندگیم پایان بدم اما میترسم که خدا هیچ وقت منو نبخشه.
  • ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    0 0
    سلام من از دعا خيلي نتيجه گرفتم بهترين موقع دعا كه صدرصد قبول ميشه موقع سحر پس از خواندن دوركت نماز شب فقط عاجزانه دعا كنيد انشاءالله صدرصد قبول ميشه من همه اش نتيجه مهم گرفتم وبه تمام آرزوهايم رسيدم
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    0 0
    توراخدا بهم دعا کنید هفت سال که تو زندگی ام دارم زجر میکشم وگریه میکنم خیلی خسته ام من زندگی نمی کنم فقط زنده ام
  • چشم انتظار ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    0 0
    امید وارم ارزوم بر اورده شود
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    0 0
    سلام من خیلی خدا دوست دارم ولی نمیدونم چرا هر چی میخام بهم نمیده التماس دعا
  • مهدی ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    0 0
    سلام من خیلی محتاج دعا هستم لطفا برای من دعا کنید
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 0
    سلام هیچ وقت از کار خدا ناامید نشید قرار نیست که خدا همه رو یه طور بیافرینه گله کردن از خدا کار ما بنده های گناه کار نیست من تاحالا هر چی از خدا خواستم بهم داده ولی خودم بنده بد وناشکرم خدایا خودت منو ببخش رحم کن
  • شهرزاد ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    0 0
    خدایااااا تروخدااااا کمکم کن
  • علی ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    بسیار عالی
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    سلام زنی هستم بدبخت باشوهری معتاد با ی بچه دو ساله .شوهرم میگه بچه رو ببر برا خودت و طلاق بگیر من راضی نمیشم بخاطر دخترم طلاق بگیرم خیلی ناامیدم تورو خدا برام دعا کنید مشکلم حل شه بخاطر دخترم
  • A,y ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    سلام من خیلی ناامید هستم چون خدا آرزوی منو برآورده نمیکنه خودش هم میدونه ارزوم چیه فقط از خدا اون رو می خوام تا در برابر دشمن هام سربلند باشم